Jump to content

Spelproblem, vägrar starta


Vice.
 Share

Recommended Posts

Har problem med cod 4 som jag köpte igår!

Multiplayer funkar fint jag hittar servrar mm men kan inte spela singel player! Köpte det genom steam och jag STÖR mig nått FRUKTANSVÄRT just nu! ><

Palla losa 700 spänn! Men jag skall spela det om jag så måste köpa det igen!

Men det bästa vore om jag kunde fixa det.

Okej, till saken:

Som sagt spela multiplayer funkar, hittar servrar.

Men väljer jag Call of duty modern warface så går det inte.

Då kommer detta upp:

Men man kan ju gå en annan väg, starta Call of duty modern warface multiplayer och där i den menyn välja singelplayer.

Men klickar jag på det stängs det och detta kommer upp.

Nån som vet hur det kan lösas?

Doh!

Jag ber om ursäkt! Jag är för uppskruvad för att kolla vilken forumsdel jag är i! >< Skulle någon av adminsen vara så vänliga att flytta den till datordel!n

Ursäkta en än gång. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är kanske relevant?:

Problem #6 : iw3mp.exe error in Call of Duty 4 Multiplayer

Solution A : rename mssmp3.asi to mssmp3.bak.(from Elem3nt and franjo)

Solution B : From activision(do this only if Solution A doesnt fix it)

There are some issues running CoD 4 multiplayer on some onboard sound cards. If you have a RealTek onboard sound card and Windows® Vista you should try removing your sound card drivers and allow Windows Vista to install it’s default sound drivers. Please make note of the make and model of your sound card prior to removing it in order to aid in reinstallation at a later date.

To remove your sound card drivers do the following:

* Open the control panel link from the start menu

* Check the programs and features tool to see if your sound card drivers are listed here

* If they are not open the system tool in the control panel

* Click on the device manager task on the left

* Locate your sound card in the list, it should be in the sound, video, and game controllers section

* Right-click on the sound card name and select Uninstall.

If you have a Sigmatel® onboard sound card you will need to install all Windows® Vista updates, and the latest Sigmatel drivers from www.dell.com. Please navigate from the dell homepage to support, your make and model computer, and look for a sound card update.

If you are running the game from a secondary partition, download the latest BIOS updates from your motherboard manufacturer in addition to following the above instructions.

Edit: Dumpa Vista... :rolleyes:

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen!

Fick det här svaret av steamsuporten. Jag hade de senaste drivrutinerna redan men installerade om det för säkerhetsskull.

Förstår dock inte andra meningen i deras svar. "If you are using a third party sound device and also have on-board audio, you may want to try disabling the third party card temporarily to see if you still get the error."

Hur menar de att jag skall göra?

Second, for the iw3mp.exe error, please try downloading the latest sound card drivers for the sound card on your computer. If you are using a third party sound device and also have on-board audio, you may want to try disabling the third party card temporarily to see if you still get the error.
Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen!

Fick det här svaret av steamsuporten. Jag hade de senaste drivrutinerna redan men installerade om det för säkerhetsskull.

Förstår dock inte andra meningen i deras svar. "If you are using a third party sound device and also have on-board audio, you may want to try disabling the third party card temporarily to see if you still get the error."

Hur menar de att jag skall göra?

Om du har ett separat ljudkort i datorn, utöver det som sitter i moderkortet så ska du stänga av / koppla ur det och testa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har ett separat ljudkort i datorn, utöver det som sitter i moderkortet så ska du stänga av / koppla ur det och testa.

Har gjort det med. Har förvisso bara ett ljudkort, men när jag kopplade ur det så slutade multiplayer att fungera med.

Har suttit och mailat steam hela kvällen igår, gör ett försök till ikväll sen sk*ter jag i det!

Stör mig dock, för jag skulle vilja prova singelplayer.

En uppmaning, köp INTE spel från steam! Aldrig någonsin, när de hjälper en länkar de till texter som är skrivna på deras hemsida som rör problemet.

När man svarar att man testet det så länkar de till en annan text som till slut leder tillbaka till den första. Vilket innebär att du är tillbaka på ruta 1!.

Köper ni det i butik kan ni vägra lämmna butiken förrens de gett dig pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har gjort det med. Har förvisso bara ett ljudkort, men när jag kopplade ur det så slutade multiplayer att fungera med.

Har suttit och mailat steam hela kvällen igår, gör ett försök till ikväll sen sk*ter jag i det!

Stör mig dock, för jag skulle vilja prova singelplayer.

En uppmaning, köp INTE spel från steam! Aldrig någonsin, när de hjälper en länkar de till texter som är skrivna på deras hemsida som rör problemet.

När man svarar att man testet det så länkar de till en annan text som till slut leder tillbaka till den första. Vilket innebär att du är tillbaka på ruta 1!.

Köper ni det i butik kan ni vägra lämmna butiken förrens de gett dig pengarna tillbaka.

Jag sa ju att du skulle köpa på GAME. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa ju att du skulle köpa på GAME. :whistling:

Ja, det är alltid lätt att vara efterklok... :naughty:

Har fått tag i en "riktig" datorkille. Han har jobbat på olika stora datorföretag.

Han jobbar svart privat. Om han inte löser problemen betalr man inte, om han gör det så tar han 500:-

Jag överväger det, men gaaah!

Vill jag betala 1200:- spänn för ett spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är alltid lätt att vara efterklok... :naughty:

Har fått tag i en "riktig" datorkille. Han har jobbat på olika stora datorföretag.

Han jobbar svart privat. Om han inte löser problemen betalr man inte, om han gör det så tar han 500:-

Jag överväger det, men gaaah!

Vill jag betala 1200:- spänn för ett spel?

För 500kr kan du ju köpa spelet i butik. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...