Jump to content

Shipsimulator 2008


Hvl10nh
 Share

Recommended Posts

Vist simulator är väl att ta i men att ratta en liten båt genom flera meter höga vågor är faktiskt väldigt kul. Det är även kul att köra Titanic och sen in-game snabbt byta till en vattenskoter och uppleva skillnaden eller så eller så binder man ihop olika båtar och ser vad som händer.

Men det skönaste är ändå att bygga egna uppdrag i mission editor. Och gillar man inte båt livet så funkar spelet som en ”starsimulator”, ja nästan alla stjärnor finns att kolla på. Om man åker på norra halvklotet kan man Spana in karlavagnen Lillabjörn med flera. Eller så tar man södra halvklotet och försöker hitta sitt eget stjärntecken.

post-11898-1202755404_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Och gillar man inte båt livet så funkar spelet som en ”starsimulator”, ja nästan alla stjärnor finns att kolla på. Om man åker på norra halvklotet kan man Spana in karlavagnen Lillabjörn med flera."

Eller så kan man ju bara sticka ut huvudet genom fönstret. :(

Jag kan inte göra det ljuset från min stad där jag bor gör det svårt att se på stjärnorna och sen är det kanske kul att se stjärnorna på södra halvklotet. Menar givetvis INTE att man ska köpa det bara för stjärnorna, bara en kul detalj.

Redigerad av Hvl10nh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vist simulator är väl att ta i men att ratta en liten båt genom flera meter höga vågor är faktiskt väldigt kul. Det är även kul att köra Titanic och sen in-game snabbt byta till en vattenskoter och uppleva skillnaden eller så eller så binder man ihop olika båtar och ser vad som händer.

Men det skönaste är ändå att bygga egna uppdrag i mission editor. Och gillar man inte båt livet så funkar spelet som en ”starsimulator”, ja nästan alla stjärnor finns att kolla på. Om man åker på norra halvklotet kan man Spana in karlavagnen Lillabjörn med flera. Eller så tar man södra halvklotet och försöker hitta sitt eget stjärntecken.

Verkar roligt, vet du vad det är för systemkrav?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar roligt, vet du vad det är för systemkrav?

Här är de officiella men som alltid beror det på mycket hur kräsen man är när det gäller grafik VS prestanda i spelet.

* Operating system: Windows 2000, XP or Vista

* Processor: Pentium 4 2.4GHz or AMD equivalent

* Memory: 1GB (Windows 2000/XP) or 2GB (Vista)

* Graphics card: GeForce 5900 or ATI 9600 Pro / X600 (128MB)

* Audio devices: Sound card

* Input controller: Mouse with scroll wheel

* Optional controllers: Joystick, Joypad or Steering wheel

Den som är intreserad ska gå in här http://www.shipsim.com/home.php

Edit: mer ingame bilder kan jag fixa om någon är intreserad

Redigerad av Hvl10nh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är de officiella men som alltid beror det på mycket hur kräsen man är när det gäller grafik VS prestanda i spelet.

* Operating system: Windows 2000, XP or Vista

* Processor: Pentium 4 2.4GHz or AMD equivalent

* Memory: 1GB (Windows 2000/XP) or 2GB (Vista)

* Graphics card: GeForce 5900 or ATI 9600 Pro / X600 (128MB)

* Audio devices: Sound card

* Input controller: Mouse with scroll wheel

* Optional controllers: Joystick, Joypad or Steering wheel

Den som är intreserad ska gå in här <a href="http://www.shipsim.com/home.php" target="_blank">http://www.shipsim.com/home.php</a>

Edit: mer ingame bilder kan jag fixa om någon är intreserad

ok tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar spela Ship Simulator 2008 lite då och då.

Det är väl rätt ok, dock så känns det lite för simpelt.

När det gäller "blöta" spel så är ändå Virtual Sailor bäst enligt mig.

Främst pga allt underbart nerladdningsbart innehåll. :)

Synd bara att inget av dom är särskillt realistiskt. Aningen för simpla båda två (tycker jag iallafall).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom finns ju bara ute på landet, du vet. :confused:

Från Södermalm ser man bara de ljusstarkaste stjärnorna vil man se de svagare, ja då är det landet som gäller.

Ontopic: Ni som har spelet(SHIPsimulator 2008) testa att "binda" ihop båtar och sen kolla vilken som är starkast eller så binder man ihop alla båtar i hela spelet till ett ända långt "tåg".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Kan man bestämma vart man vill vara någonstans i free roam, typ att man vill vara i Sverige? Har testat demon, riktigt snyggt spel. :P

Nä tyvär läs på dera hemsida, man får välja mellan olika hamnar och hav men inget sverige tyvär :teehee:

men jag rekomenderar ändå spelet väldigt kul

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...