Jump to content

Hypen över Kommande GTA-spel


Mathias
 Share

Recommended Posts

Hur mycket vill vi veta inför en release?

Hur mycket vill man egentligen veta såhär inför ett nytt spel i GTAserien?

- Ja jag måste säga att R* brukar sköta det precis som man önskar att de ska. De släpper inte allt för mycket på en gång, så man blir alltid lite besviken för att man vill veta mer. De matar oss alltså sådär lagom mycket för att vi inte ska bli mätta, utan bara hungriga efter mer.

Vi börjar faktiskt närma oss en release, som låtit vänta på sig mer än vi hoppades och trodde från början. Hur mycket vet vi då? Lite nya funktioner och liknande har vi som vanligt blivit frestade med. Men hur mycket vet vi egentligen om dessa?

exempel: Vi vet att man kan surfa på internet, men vi vet inte vad för slags sidor man kommer åt, varför eller exakt hur.

Jag hörde någon häromdagen säga att han hoppades på en ny trailer snart. Då kände jag bara att nej, det passar sig inte nu. Nu hoppas jag att de inte släpper något stort alls, förrän några dagar precis innan release. Så man blir ännu mer tokig på att vänta. Men det är just 'vänta-fasen' jag tycker vi ska gå in i nu.

Lite frågor att diskutera:

- Hur mycket vill man veta innan release?

- Ska ny information släppas kontinuerligt ända fram till släppet, eller ska man få plågas med längtan ett tag innan?

Dessutom... - Hur långt innan förbokas spelen? Dagarna innan? Så snabbt man kan, eller hänger ni på låset nere vid affären dagen då det släpps?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket? Måttligt tycker jag. De ska inte släppa ingenting, men inte för mycket. Tycker de skött det bra, men jag personligen tycker att de släppt alldeles för många screenshots. Tycker dom ska antingen släppa mindre eller släppa många på en gång med stort mellanrum. Tre trailers duger bra och jag själv tror R* håller sitt sista triumfkort tills någon vecka innan realeasen för att få alla ögon riktade på sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte brytt mig lika mycket om GTAIV som dem andra GTA spelen, men jag tror endå att detta kommer bli det bästa... sålänge dem inte avslöjar något man vill upptäcka själv, t.ex. om det kommer en karaktär från något annat GTA spel så är det lungt om dem säger det, bara dem inte nämner vem.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte hålla med Qouad mer där. Dom har skött det bra hittils, och det borde vara tyst bra länge nu till releasen.. :innocent:

Håller med. Rockstar har alltid (enligt mig) varit bra på det här med att skapa hype. Personligen tycker jag det är bra att dom släpper mycket information på en gång, med stora mellanrum. Om dom inte släpper en till trailer, men kanske en teaser, liknande första "trailern" och lite ny information någon vecka innan releasen så vore det underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste nog säga att det är väldigt bra så som det har varit nu, inför GTA IV. Informationen har varit bra hittills, lagom mycket bilder och tre trailers. Perfekt! :wub:

Tänk er ett spel då man inte fått veta något om det innan release, förutom lite handling så man vet vad man köper. Sen får man utforska alla funktioner i spelet helt själv, istället för att dagdrömma i skolan ett halvår innan release om hur funktionerna fungerar. :innocent:

Nej, så vill jag inte ha det. Bättre att få veta lite i förväg, så man faktsikt vet om spelet är nåt att köpa eller ej. Vill ju inte blir alltför besviken när man startar det första gången :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...