Jump to content

Hjälp!


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hejsan. Är det nån som följer denna serie Hjälp på TV4 som går varje fredag kl 21:30. Ja såg det i fredags och ja kommer följa denna serie.

Tror inte ja har skrattat så mkt förut med den där sjuka humorn. Vilka kollar på den? Vilka tycker om den?

Lite info:

Svensk komediserie från 2008. I åtta avsnitt. Psykologen Jeanette har kvar sin mottagning där hon försöker hjälpa både nya och gamla patienter så gott hon kan. Deras problem är av vitt skilda slag men påverkar personerna som lider av dem påtagligt, liksom många fall i deras omgivning. Bland de hjälpsökande finns Örjan som exploderar för minsta lilla sak, Benjamin som inte vågar berätta för sin flickvän att han plötsligt blivit flata, Reine som inte tycker han behöver någon hjälp men har fullt upp med att ta livet av sig. Jasmine är läkare som tappat empatin för sina patienter. Jeanette har hjälp av sin nya assistent Filippa Bark men på grund av hennes udda sätt att ta emot klienterna förlorar Jeanette många patienter. Dessutom har Jeanette problem med vaktmästaren Clemens som stormar in i tid och otid både hos Jeanette och de andra hyresgästerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg ett halvt avsnitt av första säsongen. Det fick räcka för mig. Svensk humor är inte rolig.

Åh jo, Sverige har producerat endel riktigt bra grejer. (Galenskaparna & Aftershave, Killinggänget, Grotesco-gänget och Filip & Fredrik för att nämna några få)

Sen finns ju program som Hey Baberiba, Fredag hela veckan och kanske det här Hjälp! som man är mindre stolt över.... :o

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh jo, Sverige har producerat endel riktigt bra grejer. (Galenskaparna & Aftershave, Killinggänget, Grotesco-gänget och Filip & Fredrik för att nämna några få)

Sen finns ju program som Hey Baberiba, Fredag hela veckan och kanske det här Hjälp! som man är mindre stolt över.... :o

Filip och fredrik är roliga. Resten av de du räknat upp är jag inte mycket för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi ska fortsätta på listan: Povel Ramel, Hasse&Tage. Lite gammalt och så men ändå världsklass!

Det är faktiskt såppas mycket före min tid att jag aldrig sett det. Dock har jag växt upp med Galenskaparna.

Nykomlingar som Grotesco visar att det fortfarande går att göra humor.

Sen finns det ju svenska tvproduktioner som är vansinnigt roliga utan att dem är renodlad humor. Bert avsnitten tex. Helt sjukt bra.

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är faktiskt såppas mycket före min tid att jag aldrig sett det. Dock har jag växt upp med Galenskaparna.

Nykomlingar som Grotesco visar att det fortfarande går att göra humor.

Sen finns det ju svenska tvproduktioner som är vansinnigt roliga utan att dem är renodlad humor. Bert avsnitten tex. Helt sjukt bra.

Du har säkert sett Carl-Bertil Johnsons Jul. Det är ett av Tage Danielssons verk.

Hasse&Tage och även Povel var ju såklart långt innan min tid också men mina föräldrar har upplyst mig. Många av Povel Ramels sånger är ju helt fantastiskt roliga medan Hasse&Tage har jag själv inte riktigt upptäkt, men jag vet ju att det är kvalle!

Grotesco känner jag inte till. Kollar aldrig på TV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Roomservice är kul.

Sant.

Filip och Fredrik är otroligt bra i svensk "komedi". Dom visar att man kan skapa humor utan roliga vitsar eller slapstick-humor. Dem är otroligt roliga.

Antar att det beror på hur man ser det. personligen gillar jag inte svensk humor alls. men jag ser inte Filip och Fredrik som något annat än två snubbar som fick sina 15 minuter i rampljuset, jag tror att folk inte kommer ha något intresse för dem snart och dem kommer att försvinna in på stureplan och sniffa kokain men Bingo Rimer.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant.

Antar att det beror på hur man ser det. personligen gillar jag inte svensk humor alls. men jag ser inte Filip och Fredrik som något annat än två snubbar som fick sina 15 minuter i rampljuset, jag tror att folk inte kommer ha något intresse för dem snart och dem kommer att försvinna in på stureplan och sniffa kokain men Bingo Rimer.

De är ju absolut bland de mest aktiva och har varit så i flera år nu, men du tippar fortfarande på det där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp! var riktigt tråkigt, det lilla jag såg på det. Är allergisk mot Johan Rheborg, så allt med honom får mig att vilja stänga av så snabbt som möjligt, men hjälp! var dåligt även utöver det.

Ang. F&F: Håller med Kebab lite, de är inte så hysteriskt kul. De har har sina tillfällen, men det är inga jag förväntar mig ska vara roliga varje gång.

På tal om Svensk humor och dess toppar/dalar så måste jag säga att jag avskyr Hey Baberiba samtidigt som jag helt enkelt avgudar Stefan & Krister. Kvaliteten har dock blivit sämre på senare dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...