Jump to content

Spel som liknar Medieval?


Tux
 Share

Recommended Posts

Det där spelet då man var ett skelett? Om det nu är så kommer jag ihåg att jag hade ett demo med det spelet till PS1, grymt roligt.

Jag hade samma demoskiva!!! Det fanns ett annat spel när man gick runt på ett golv med en blå gubbe. (jag kan ärligt talat inte förklara bättre än så :naughty: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade samma demoskiva!!! Det fanns ett annat spel när man gick runt på ett golv med en blå gubbe. (jag kan ärligt talat inte förklara bättre än så:naughty: )

Menar du spelet då det kom massa rullande block emot en, som man skulle spränga? (w00t)

Jag hade också Medieval-demot, fodralet var rött med en stor etta minns jag :cry:

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MediEvil grabbar, MediEvil.. :naughty:

Har hela, Självklart utklarat till 100% \o/

256px-Medievil_cover_974828_0.jpg

Kommer ihåg att jag har spelat det där förut, fan va det är synd att alla mina gammla spel försvann när jag flyttade från norrland, hade massa spel till NES, SNES och SEGA megadrive. nu är allting borta förutom ett megadrive spel som jag inte riktigt vet vad det är för ettiketen är sliten och fodralet saknar bild

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där spelet då man var ett skelett? Om det nu är så kommer jag ihåg att jag hade ett demo med det spelet till PS1, grymt roligt.

Kommer ihåg att jag har spelat det där förut, fan va det är synd att alla mina gammla spel försvann när jag flyttade från norrland, hade massa spel till NES, SNES och SEGA megadrive. nu är allting borta förutom ett megadrive spel som jag inte riktigt vet vad det är för ettiketen är sliten och fodralet saknar bild

Ja, det är så jäkla sjukt kul. :naughty: Finns att köpa via PlayStation@Store till PS3 också. (w00t)

2:an var också kul men inte riktigt lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar om det finns några spel som möjligtvis liknar Medieval Total Rome? Då syftar jag mer på spel som liknar det här!.

EDIT: Helst ska man kunna spela som Turkar i spelet :o

Ja, det finns men de är inte på långt när så bra som TW-spelen.

För den strategiska likheten kan du ju t.ex. testa Paradox spel Victoria, Europa Universalis III eller Hearts of Iron 2. I samtliga av dem kan man spela i princip alla länder på jorden och därmed också olika arabländer. Var dock beredd på att de är väldigt tunga spel och ganska svåra att komma in i. Ett annat alternativ är Civilization IV.

För den taktiska biten kan du testa Imperial Glory. Det är i princip Total War under napoleontiden med den skillnaden att Imperial Glory är på gränsen till ett skitspel. :o Ett annat, bättre, alternativ är Rise of Nations - det liknar Age of Empires och man har en "världskarta" så att man kan välja hur man vill erövra världen. Man kan spela som turkar.

Bah, jag trodde du menade det skit roliga Medieval-spelet och inte strategi-spelet.

Medieval är "skit roligt" men det är du för dum för att förstå. Go fuck something.

edit: Det där var jävligt onödigt, jag ber om ursäkt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...