Jump to content

Vad hoppas ni Rockstar driver med?


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tycker det låter ganska roligt, skulle inte säga nej till att döda Señor Simpsons i ett spel (även fast jag gillar The Simpsons)

Jo visst vore det skoj, men hur skulle det förklaras i spelet? "Niko, en psykotisk, manodeprisiv, överviktig gulmålad skitgubbe sabbar våra affärer. Han står utanför varje affär vi har och skrämmer bort kunderna. Döda honom"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo visst vore det skoj, men hur skulle det förklaras i spelet? "Niko, en psykotisk, manodeprisiv, överviktig gulmålad skitgubbe sabbar våra affärer. Han står utanför varje affär vi har och skrämmer bort kunderna. Döda honom"

Niko går in i en persons rum, och försöker ta kontakt med gubben bakom disken, det enda han svarar är "mm, mm". Niko riktar sin pistol mot tv'n som visar The Simpsons, skjuter mitt på tv'n och sedan får han sin kontakt med sin gubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Niko går in i en persons rum, och försöker ta kontakt med gubben bakom disken, det enda han svarar är "mm, mm". Niko riktar sin pistol mot tv'n som visar The Simpsons, skjuter mitt på tv'n och sedan får han sin kontakt med sin gubbe.

Tv'n skulle no inte få visa ett avsnitt ur riktiga Simpsons men kanske något väldigt likt? Bra idé för övrigt.

Hoppas att de på något sätt driver med all kritik de fått tagit emot. Kanske anti violent games demonstranter som i Postal 2 :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom just att tänka på något. Varför har de aldrig drivit med The Getaway-serien eller Mafia?

För att True crime drev med rockstar. Det ska finnas en stor reklam skylt som det står Jockstrap och är ett par manliga string kalsonger så ser det ut som rockstar logan. Se om jag hittar en bild :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att True crime drev med rockstar. Det ska finnas en stor reklam skylt som det står Jockstrap och är ett par manliga string kalsonger så ser det ut som rockstar logan. Se om jag hittar en bild :innocent:

HAHAHA, dom trodde verkligen att True Crime skulle bli årets ''Gta-dödare'' som det stod i en tidning jag läste. laugh_969917_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att Driver är långt ifrån en ''gta kopia'' som många uttrycker det tycker jag inte att det skall jävlas med Driver.

De första två driver spelen var inte lika GTA.

Däremot så tycker jag att de två senaste har vart rätt lika GTA.

Vilket är synd för jag tycker att Driver var en riktigt bra spelserie som den var.

Och Reflections jävlas ju med GTA så.

Timmy Vermicelli i Driv3r till exempel. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas som fan att de driver med/hyllar The Warriors, (vilken överraskning va?) Kanske ett gäng lodisar i röda västar som bara finns på Coney Island (eller vad den nu kommer heta i IV). Med tanke på att det var Rockstar Games som gjorde The Warriors spelet så är sannolikheten ganska stor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas som fan att de driver med/hyllar The Warriors, (vilken överraskning va?) Kanske ett gäng lodisar i röda västar som bara finns på Coney Island (eller vad den nu kommer heta i IV). Med tanke på att det var Rockstar Games som gjorde The Warriors spelet så är sannolikheten ganska stor.

Varför skulle de driva med ett spel som de själva tillverkat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De första två driver spelen var inte lika GTA.

Däremot så tycker jag att de två senaste har vart rätt lika GTA.

Vilket är synd för jag tycker att Driver var en riktigt bra spelserie som den var.

Och Reflections jävlas ju med GTA så.

Timmy Vermicelli i Driv3r till exempel. :D

Det som är problemet är att Driver kallas ''gta klon'' vilket det inte är. Driver (1 och 2) är mer likt vad gta är idag.

Tyvärr så förstördes Drivers rykte p.g.a Driv3r. Dom trodde förmodligen som skaparna bakom TC, att Driv3r skulle bli en stor fet jävla hitt. Så blev det inte, mest för att de hade stressat igenom hela spelet och släppte det halvfärdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självironi kanske? Eller så väljer de att hylla Warriors istället. Hoppas i varje fall att de finns med på något sätt.

Varför skulle de just hylla Warriors? Bara för att du gillar det? :)

Det kanske finns med på något sätt, men bara i någon fras eller mening troligtvis. Inget som lär hyllas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De kommer driva med en viss Jack Thompson, som i spelet kommer att heta Goldman. När Niko dödar honom, säger han: "You know, guns don't kill people, video games do".

Nån tidning hade släppt detta, ska se om jag kan hitta en länk.

EDIT: http://www.xbox360fanboy.com/2008/02/07/ne...nd-in-the-wild/

Redigerad av No name
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...