Jump to content

Vad hoppas ni Rockstar driver med?


Renard
 Share

Recommended Posts

Det är ju allmänt känt att Rockstar driver med allt och alla i GTA. Min favorit parodi finns i SA i form av en skylt med texten "True Grime". Klockrent förlöjligande av True Crime. Nu är frågan, vad hoppas ni på för parodier i IV? Kanske något spel? Någon person? Kanske rent utav en liten skithög till advokat från Florida :lol:. Låt fantasin flöda ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är ju allmänt känt att Rockstar driver med allt och alla i GTA. Min favorit parodi finns i SA i form av en skylt med texten "True Grime". Klockrent förlöjligande av True Crime. Nu är frågan, vad hoppas ni på för parodier i IV? Kanske något spel? Någon person? Kanske rent utav en liten skithög till advokat från Florida :lol:. Låt fantasin flöda ;)

Jag kom just att tänka på något. Varför har de aldrig drivit med The Getaway-serien eller Mafia?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom just att tänka på något. Varför har de aldrig drivit med The Getaway-serien eller Mafia?

De diggar väl Mafia, men Getaway vet jag inget om. Mafia-"serien" ägs ju av Take Two, så det vore väl inte alltför smidigt.

Jacko är redan med >_< Han ska skjutas i ett uppdrag, men det är inte säkert att R* menar att det är han. Jacko själv tror ju givetvis det, men hur pass tydlig gestaltning av honom det är får vi inte reda på förrän i maj.

Det förvånar mig att de aldrig gjort parodi på Star Wars, som annars brukar vara populärt i såna sammanhang. VCS utspelade ju sig ett år efter sista filmen, så man kunde ju vänta sig åtminstone något :lol:

Men jag hoppas att de som vanligt satiriserar den amerikanska regeringen och folket i allmänhet, och att de förlöjligar vapenlagarna kan jag nästan garantera. "I don't need to see any identification, you look trustworthy" har man ju hört en och annan gång inne på AmmuNation ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Getaway venne, men Mafia har de för stor respekt för.

Kan ju också vara så att varken The Getaway eller Mafia är likt gta. Visst, det utspelar sig i städer men sen? Det går inte att jämföra GTA med TGW eller Mafia enligt mig. GTA står för frihet. Mafia för en storyline. TGW för realism.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ju också vara så att varken The Getaway eller Mafia är likt gta. Visst, det utspelar sig i städer men sen? Det går inte att jämföra GTA med TGW eller Mafia enligt mig. GTA står för frihet. Mafia för en storyline. TGW för realism.

Om jag minns rätt, brukar GTA också ha en story...

Han kanske menade att Mafia har en bättre storyline...

Och GTA är ett betydligt friare spel än TGW eller Mafia.

Det är ingen som har sagt att GTA INTE har en story.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt oss se vad du pratar om. Förstår ej.

Kan ju också vara så att varken The Getaway eller Mafia är likt gta. Visst, det utspelar sig i städer men sen? Det går inte att jämföra GTA med TGW eller Mafia enligt mig. GTA står för frihet. Mafia för en storyline. TGW för realism.

Han menar att det låter som att GTA inte har någon story. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han menar att det låter som att GTA inte har någon story. :lol:

Inte i mina öron, ögon eller näsa.

Nyckelordet för GTA är frihet

Nyckelordet för Mafia är Story

Nyckelordet för TGW är Realism

Har aldrig påstått att GTA inte har någon story.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte förvåna mig om dem gjorde nånting mot Simpsons:The Game eller mot EA som tillverkade spelet pga av att Rockstar inte gillade att dem gjorde en slags parodi på GTA... i Simpsons: The Game finns ju en del som heter Grand Theft Scratchy så kanske Rockstar vill ha payback, tror även att EA lämnade Grand Theft Scratchy i spelet men bytte namnet.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte förvåna mig om dem gjorde nånting mot Simpsons:The Game eller mot EA som tillverkade spelet pga av att Rockstar inte gillade att dem gjorde en slags parodi på GTA... i Simpsons: The Game finns ju en del som heter Grand Theft Scratchy så kanske Rockstar vill ha payback, tror även att EA lämnade Grand Theft Scratchy i spelet men bytte namnet.

I filmen spelar ju Homer "Grand theft walrus" :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...