Jump to content

Flight Simulator X


RavenE
 Share

Recommended Posts

Jag spelar en del Combat Flight Simulator 3, men om jag tycker att det är på tok för många reglage och manuella inställningar där, vad kommer jag då tycka om FS X...?

Jag brukade spela Combat Flight Simulator 2 back in the days. Kommer ihåg att jag tyckte att trean var på tok för svårt när jag skulle byta upp mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag brukade spela Combat Flight Simulator 2 back in the days. Kommer ihåg att jag tyckte att trean var på tok för svårt när jag skulle byta upp mig.

Fast jag har börjat lära mig det mesta viktiga rätt bra nu, men en sak jag inte kan hantera är rodret... Det är ju så konstigt uppbyggt att man "togglar" det antingen till höger eller vänster men ofta vill man ju bara finjustera planet lite? Eller hur används det, ska man vinkla det varje gång man svänger vanligt istället för att luta planet så mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag har börjat lära mig det mesta viktiga rätt bra nu, men en sak jag inte kan hantera är rodret... Det är ju så konstigt uppbyggt att man "togglar" det antingen till höger eller vänster men ofta vill man ju bara finjustera planet lite? Eller hur används det, ska man vinkla det varje gång man svänger vanligt istället för att luta planet så mycket?
Testa att använda sidorodret(det som sitter längst bak på stjärtfenan).
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 4 months later...
Det blir väl enna :

Jag

FlatHer

Illsion

Ice Cube och RavenE ?

Det alla behöver är FSX med Accerlations paketet och Hamachi. Som chat använder vi ju Skype :)

@Joe Dirt

MÅ DU CRASHA SAKTA!

Jag kan säkert vara med. Dock har jag inte Accerlations paketet, men det kan tankas. Sen vet jag inte vart jag har headsetet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan säkert vara med. Dock har jag inte Accerlations paketet, men det kan tankas. Sen vet jag inte vart jag har headsetet. ;)

OK, gött. Gör det. Men saken är den att om inte någon har Accerlatiosn paketet så måste den hosta spelet, I och för sig är inte det ett problem men det är mycket instälingar :) samt mycket flyagplan som vi missar (FA-18 :P ).

Hoppas att du hittar ditt headset :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, gött. Gör det. Men saken är den att om inte någon har Accerlatiosn paketet så måste den hosta spelet, I och för sig är inte det ett problem men det är mycket instälingar :) samt mycket flyagplan som vi missar (FA-18 ;) ).

Hoppas att du hittar ditt headset :lol:

Eller så kan någon skicka planen rarade från acceleration. :P T ex jag. Men bäst är ju om alla har acceleration såklart.

Rekommenderar detta planet...

Hawker Hunter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...