Jump to content

Flight Simulator X


RavenE
 Share

Recommended Posts

Om man är en noob så!! Det är inte bara att flyga, flyga och flyga! Du måste välja hur,när och vart du ska flyga. Du måste anpassa och veta vart och när du ska tanka och hur du ska svänga, vilken heading med vilken altitude och allt sådant. Låter som om ni inte riktigt vet hur man flyger ;) (Alle090 säger inget om mina landingar :lol: )

Han har redan berättat >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

(Alle090 säger inget om mina landingar :lol: )

Han har redan berättat ;)

>_<

Jag har bevis så det smäller!

Jag "spelade" det hos en polare för några veckor sedan men jag kan inte påstå att jag blev sådär jättejätte-mega-förtjust direkt. Man flyger och flyger och that's it. Hum-hum-hum-zzz. sleep3_953975_0.gif

Som Joe Dirt säger. Állt beror på hur man flyger, hur seriöst. Men kan te.x raid flyga online, typ 5-30 flyger egna plan tillsammans över världen eller stunta´med Extra 300/P51 Mustang >_< . Att modda in en rymdraket gör inte saken tråkigare...

Men som sagt, ensam kan det bli lite tråkigt5 i längden. Men multiplayer ÄGER!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lust att flyga, men jag har ingen joystick just nu. Så jag hoppar över det denna gång.

Förstår det. Flight Simulator utan joystick är som att rita utan penna ungefär.

Borde nästan stå i systemkraven att joystick krävs. :lol:

-------------------

Om inte annat så kan vi väl bestämma en specefik dag då alla som vill hänger med och kör MP på en hamachi server? :P

Ja det skulle vi kunna göra faktiskt. I helgen eller nästa vecka kanske? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har FSX men för tillfället ingen dator att köra det på.

Jag ska fixa ny dator, köpa Saitek Pro Flight Yoke System, inastallera IvAp och sen ska jag sätta mig och flyga över IVAO.

Mycket bättre än inbyggda MP-funktionen. Måste dock läsa på lite flygspråk först. :D

Flight Simulator är verkligen underbart ibland. Speciellt när man är så intresserad av flyg som exempelvis jag är.

Undra om det finns något "spel" som man kan göra så otroligt realistiskt som FS? Man ställer in bagagevikt, bränsle, rutt etc etc etc. Flyger man dessutom på IVAO eller Vatsim så får man ju dessutom snacka med tornet precis som på riktigt.

Det skulle väl vara X-Plane i sånna fall, där är flygkänslan långa vägar bättre än i FS.

Avslutar med en bild, tror jag är påväg till hamburg.

AO2YNg1s4jMT.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar en del Combat Flight Simulator 3, men om jag tycker att det är på tok för många reglage och manuella inställningar där, vad kommer jag då tycka om FS X...?

Har inte spelat combat flight simulator, men det är antagligen värre. FS X används ju flitigt av riktiga piloter för att träna osv. Så det är ett väldigt realistiskt spel! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat combat flight simulator, men det är antagligen värre. FS X används ju flitigt av riktiga piloter för att träna osv. Så det är ett väldigt realistiskt spel! :D

Säker på det, källa?

Jag tror nämligen att det är främst X-Plane som används för ubildning. Grafiken är sämre men flykänslan är som sagt gudomlig, till skillnad från FSX.

Jag har inte heller några belägg för det som följer men vad jag har hört så använder både Nasa och Boeing X-Plane för att utbilda piloter.

Som sagt, det är vad jag har hört.

Men att FSX skulle vara realistiskt rent dynamikmessigt sett har jag svårt att köpa. För i FSX är flygplanen programmerade i koder hur de ska bete sig etc, däremot i X-Plane måste modellen vara aerodynamisk för att kunna flyga.

Alltså, i FSX kan du få en kub att flyga lika bra som ett boeingplan, men det går inte i X-Plane, om jag förstått det hela rätt.

Jag håller dock med om att The Dude antagligen inte komer tycka om FSX. Det är fortfarande många reglage osv.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker på det, källa?

Jag tror nämligen att det är främst X-Plane som används för ubildning. Grafiken är sämre men flykänslan är som sagt gudomlig, till skillnad från FSX.

Jag har inte heller några belägg för det som följer men vad jag har hört så använder både Nasa och Boeing X-Plane för att utbilda piloter.

Som sagt, det är vad jag har hört.

Men att FSX skulle vara realistiskt rent dynamikmessigt sett har jag svårt att köpa. För i FSX är flygplanen programmerade i koder hur de ska bete sig etc, däremot i X-Plane måste modellen vara aerodynamisk för att kunna flyga.

Alltså, i FSX kan du få en kub att flyga lika bra som ett boeingplan, men det går inte i X-Plane, om jag förstått det hela rätt.

Jag håller dock med om att The Dude antagligen inte komer tycka om FSX. Det är fortfarande många reglage osv.

Har inga källor för det direkt, enda källan skulle isåfall vara flygforum där man hört om detta. Men jag antar att det är samma som du menar. "Vad man hört.".

Har inte så stor koll på vad X-Plane är men du har säkert rätt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...