Jump to content

Flight Simulator X


RavenE
 Share

Recommended Posts

Precis, 747'an är väldigt svårstyrd. Panelen brukar jag inte bry mig om så mycket, är bara där och pillar om jag vill leka riktig pilot och slå på lyset för "No smoking" och "Fasten seatbelts". :P Och parkeringsbromsen och lite sådana roliga saker. :P

Det är var FlatHer (Joe Dirt) gör när vi flyger co-op. Helt Random börjar planet gira höger och motorerna låter wierd. :o

Men sen är jag likadan när han styr ^_^

F-18 var lite lurig att landa märkte jag, men får man ner farten någorlunda så var det inga problem tyckte jag.

Älskar att ha "synen" ifrån tornet när jag flyger med den, det känns verkligen som att man är på en flyguppvisning då man ser planet flyga runt och trixa. :(

Jo, förutom att det är omöjligt att landa så är den grym, 2000 Km/h som topp :P

Och 96 000 meter utan slew mode :(

EDIT: NY SIDA!

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Finns det nått sätt att få fram typ en karta eller vägvisare vart man ska flyga? Körde med Alex för någon dag sen, och jag har ingen aning hur jag kommer till flygplatsen jag ska till.. lyckades få fram nån GPS men det sa inte mig något.. så vi bara flög lite random var som helst.

Så, något sätt att få fram nån karta eller någon vägvisare så man kan se vart man ska flyga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nått sätt att få fram typ en karta eller vägvisare vart man ska flyga? Körde med Alex för någon dag sen, och jag har ingen aning hur jag kommer till flygplatsen jag ska till.. lyckades få fram nån GPS men det sa inte mig något.. så vi bara flög lite random var som helst.

Så, något sätt att få fram nån karta eller någon vägvisare så man kan se vart man ska flyga?

Har du ställt in rutten (alltså från plats A till plats B ) i förväg så kan du få fram en GPS om du trycker på Alt -> *Minns inte* View? -> GPS. Då är det bara att följa det rosa strecket. :confused:

Min första spel-film, redigerad i Windows Movie Maker, så klippningen är inte så bra. :>

Och jag vet att jag flyger rätt så fort när jag ska landa, därför jag inte sätter ner planet förrens efter halva banan, bara för att få ner farten innan touchdown. :P

[youtube-old]k6xMMezT5ss[/youtube-old]

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du ställt in rutten (alltså från plats A till plats B ) i förväg så kan du få fram en GPS om du trycker på Alt -> *Minns inte* View? -> GPS. Då är det bara att följa det rosa strecket. :mellow:

Min första spel-film, redigerad i Windows Movie Maker, så klippningen är inte så bra. :)

Sköna moves hehe! Ska lägga upp lite shots från våra bravader idag i screenshottråden.

Redigerad av Ice Cube
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sköna moves hehe! Ska lägga upp lite shots från våra bravader idag i screenshottråden.

I know, I'm just that cool. B)

Snygg film ravene! Skaffa ett headset och var med :mellow:

Har hittat headsetet, men jag vet inte om det funkar så bra. Risk för att ljudet är.. cp. :D Men jag kan vara med oavsett om det fungerar eller ej. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt intresse för Flight Simulator återuppväcktes nyligen tack vare den här tråden. :mellow:

Skulle gärna vara med nån dag, om jag får?

-----------------------

Prövade spela framför TVn. Riktigt skönt faktiskt. :)

Shit vilka fina grejer du har! :D Så du landar/lyfter i VC? Sjukt bra med två skärmar iaf. Får man fråga vad du har för rigg?

Klart du få va med, för mig iaf. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit vilka fina grejer du har! (w00t) Så du landar/lyfter i VC? Sjukt bra med två skärmar iaf. Får man fråga vad du har för rigg?

Klart du få va med, för mig iaf. ;)

Exakt, lite skönare känsla i VC. :mellow:

Dator:

CPU: C2D E6600 (kör den i 3,5gHz)

Minne: 2GB DDR2 PC6400

Grafikkort: Nvidia GF 8800GTS (gamla modellen)

HDD: 400GB+400GB+250GB + 160GB externt.

Chassi: Thermaltake Armor

PSU: Hiper Type-R 580W

Fungerar bra för mig, fast det brukar gå lite tungt om jag har 3D-views på bägge bildskärmarna.

Han får vara med för all :D Alla är välkommna B)

Låter bra det. :)

Ska se till att fixa Skype när jag kommer hem.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...