Jump to content

Antipiratbyrån och polisen är "oss" på spåren.


JSHC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag skulle iaf aldrig anmäla någon för något som inte skadat mig, det säger ju sig själv.

Och man tjänar inte något heller på att sitta och anmäla folk.

Skulle inte förvåna mig om Cyprez säkert tror att han, i och med att anmäla alla han vet om laddar ner illegalt kommer att bli känd innom kändiskretsarna, och får träffa alla kändisar han vill.

Well it aint gonna' happen'.

Som sagt. Man tjänar ingenting på det, och det gör inte poliserna heller. Om du sitter och anmäler dom flesta du vet om (ja bla dina vänner) så gör det ingenting om flera miljontals och miljarder laddar ner. Du gör bara ett / några liv förjävliga om du gör så att dem hamnar i fängelset.

Om du nu tänker säga "Men om alla tänker så (att ingen gör så, så det inte gör någonting om jag gör det) så hjälper det inte. Så om du istället gör det - och tänker på att alla tänker som du, så blir allt bra", så säg det inte. För det finns nog inte många personer i världen som tycker som du gör.

Då kommer vi tillbaka; Du tjänar inte ett skit på att anmäla folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte förvåna mig om Cyprez säkert tror att han, i och med att anmäla alla han vet om laddar ner illegalt kommer att bli känd innom kändiskretsarna, och får träffa alla kändisar han vill.

Well it aint gonna' happen'.

Som sagt. Man tjänar ingenting på det, och det gör inte poliserna heller. Om du sitter och anmäler dom flesta du vet om (ja bla dina vänner) så gör det ingenting om flera miljontals och miljarder laddar ner. Du gör bara ett / några liv förjävliga om du gör så att dem hamnar i fängelset.

Om du nu tänker säga "Men om alla tänker så (att ingen gör så, så det inte gör någonting om jag gör det) så hjälper det inte. Så om du istället gör det - och tänker på att alla tänker som du, så blir allt bra", så säg det inte. För det finns nog inte många personer i världen som tycker som du gör.

Då kommer vi tillbaka; Du tjänar inte ett skit på att anmäla folk.

Om det inte finns en belöning :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man inte sätter sina vänner högre än att man sätter dit de för en skitsak så. Jag skulle inte kunna prata med mina vänner utan att känna mig som en jävla idiot efter det. Det är som att man skulle ringt polisen för att ens kompis gått mot rött, förut när det var mot lagen. Det skadar ingen och det är knappast så att man gör någon en tjänst. Det enda man gör är att sabba för den man kallar sin kompis, så gör man inte om man är redigt riktig.

Klart det hör hit att lagen är fånig, hade det varit något allvarligt brott hade jag förstått honom när han anmält sina kompisar, nu är det en skitlag, då förstår jag honom inte.

@Duden: Har aldrig hört om någon privatperson som åtalats för upp-/nedladdning via torrents.

Du vet väl inte hur allvarligt Cyprez tycker att fildelning är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte förvåna mig om Cyprez säkert tror att han, i och med att anmäla alla han vet om laddar ner illegalt kommer att bli känd innom kändiskretsarna, och får träffa alla kändisar han vill.

Well it aint gonna' happen'.

Som sagt. Man tjänar ingenting på det, och det gör inte poliserna heller. Om du sitter och anmäler dom flesta du vet om (ja bla dina vänner) så gör det ingenting om flera miljontals och miljarder laddar ner. Du gör bara ett / några liv förjävliga om du gör så att dem hamnar i fängelset.

Om du nu tänker säga "Men om alla tänker så (att ingen gör så, så det inte gör någonting om jag gör det) så hjälper det inte. Så om du istället gör det - och tänker på att alla tänker som du, så blir allt bra", så säg det inte. För det finns nog inte många personer i världen som tycker som du gör.

Då kommer vi tillbaka; Du tjänar inte ett skit på att anmäla folk.

Men det är ju kul att anmäla också. Man tjänar jätte mycket på det. Det är ett heligt heltidsjobb!

Är kallad ''Moralpolisens stora väktare'' här omkring alla vet vem jag är. They all fear me. Även värstingarna, som beteér sig som gangsters på internet.

Det är bara att ni passar er. Ni leker inte med mig inte, anmäler er anonymt då. :)

Whozah, ska snart ta flyget till Stockholm men håll denna diskusion i liv! Glöm inte att det är allmänbildning att diskutera detta!

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju kul att anmäla också. Man tjänar jätte mycket på det.

Först, vänta tills den dagen nån snappar upp att du gör nått olagligt och själv blir anmäld för det, för ärligt talat tror jag inte direkt att du är pappas lilla pojke och gör precis vad han säger.

Sen, du tjänar bara massa disrespekt på skiten, tillslut har du folk som var dina vänner men istället sätter sig emot dig som fiender.

Undrar vad du har att tänka med egentligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahahah! :P

Men jo, den attityden fick även jag erfara någon gång utav honom. Kommer inte ihåg när dock. Men han var rolig. :P

Alltså. Vi pratade om hans bok via PM innan, och han var jättetrevlig. Snackade om när den kom ut och han förklarade lite hur det fungerade med förlag och så vidare. Sen var han borta läänge så jag skicka iväg ett PM till och frågade hur det gick och möttes av det där. Jag blev paff, ja. ;)

Sjukt grym är han.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...