Jump to content

jag ska bojkotta IV


trim
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Topic: Skulle inte direkt kalla det för en bojkott att du själv väljer att avstå från spelet, dock förstår jag och tycker precis som du att spelet bör släppas till PC. Tråkigt att se folk skriva "Hoppas det inte kommer till PC, för jag har köpt en PS3 och då ska jag minsann ha större rätt att spela det än alla som inte gjort det". Skitsnack, GTA är ett underbart spel som ska spelas av så många som möjligt. Att göra spelet till en början exklusivt för en eller flera konsoler har jag absolut inget mot, förhoppningsvis kan R* tjäna in lite extra på dessa avtal. Men att inte till slut släppa det till alla de 3 stora (PS3, XBOX360 och PC, såklart) är ett dåligt val om det blir så. De kommer tappa en stor skara spelare då det är väldigt många som bara sitter och väntar på PC-versionen. Jag skriver och tycker inte såhär för att jag själv kommer vänta på PC-versionen, jag kanske rentav kommer skaffa en 360, nej jag vill bara att så många som möjligt ska få chansen att spela detta blivande underbara spel.

Håller med dig till 100%. Folk på det här forumet är verkligen motbjudande egoistiska när det kommer till det här. Det har varit likadant båda gångerna som Stories-spelen annonserades till PS2.. "Buuhuu Rockstar har svikit oss med PSP!!!! :wub::D:):lol: :lol: ;) "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig till 100%. Folk på det här forumet är verkligen motbjudande egoistiska när det kommer till det här. Det har varit likadant båda gångerna som Stories-spelen annonserades till PS2.. "Buuhuu Rockstar har svikit oss med PSP!!!! :lol::mf_doof::unsure::cry::cry::unsure: "

Dock är det en liten skillnad där. För vad jag har förstått så gick de ut med att det bara skulle komma till PSP först? I så fall är det ju säkerligen folk som köpt PSP bara för spelets skull, lite surt om de faktiskt satt inne på en PS2'a. Jag tycker inte det är fel att de släppte det till PS2, det är helt rätt gjort, dock är det lite fult gjort mot alla som visat intresse nog att faktiskt köpa sig en PSP för att kunna spela spelet. Igen, det är om de lovade någonstans. Vilket jag inte är helt säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vem vill lägga 6000 på en konsol o 600-700 på ett spel? :D dom som säger JAG sitter just då o skriver på en dator från 90:talet!! :)

ja blir nästan förbanad på att det kanske inte kommer till PC ^_^

Vem vill lägga ut 20 000 kr på en dator för att ändå få vänta på spelet i ett halvår? Inte jag iaf. Men jag förstår vad du menar. GTA spelen har alltid vart bättre på PC, men jag förstår samtidigt inte vad du är upprörd över. Det är väl klart det kommer till PC också. Det har alltid kommit ut först på konsoller och till PC ett halvår senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem vill lägga ut 20 000 kr på en dator för att ändå få vänta på spelet i ett halvår? Inte jag iaf. Men jag förstår vad du menar. GTA spelen har alltid vart bättre på PC, men jag förstår samtidigt inte vad du är upprörd över. Det är väl klart det kommer till PC också. Det har alltid kommit ut först på konsoller och till PC ett halvår senare.

Inte stories-spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem vill lägga ut 20 000 kr på en dator för att ändå få vänta på spelet i ett halvår? Inte jag iaf. Men jag förstår vad du menar. GTA spelen har alltid vart bättre på PC, men jag förstår samtidigt inte vad du är upprörd över. Det är väl klart det kommer till PC också. Det har alltid kommit ut först på konsoller och till PC ett halvår senare.

Haha, ingen köper en dator för 20k bara för ETT spel. Dessutom kan datorer användas till så mycket mer än spelande och filmtittande.

Pwnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ingen köper en dator för 20k bara för ETT spel. Dessutom kan datorer användas till så mycket mer än spelande och filmtittande.

Pwnt.

Du är väl medveten om att exakt samma sak gäller konsoler också?

Dubbel pwnd.

Anyway, GTA spelen har alltid kommit på konsol först och PC senare (de handhållna spelen undantag) ända sen de första spelen.

För övrigt är det bra mycket billigare att köpa ett 360 än en ny dator, för man lär inte kunna spela IV med en dator från 90 talet, om man inte bytt ut i princip allting i den, fast då är det ju inte samma dator längre.

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
vem vill lägga 6000 på en konsol o 600-700 på ett spel? :shifty: dom som säger JAG sitter just då o skriver på en dator från 90:talet!! :shifty:

ja blir nästan förbanad på att det kanske inte kommer till PC :D

ta det lungt det kommer med tiden det är inte gratis att göra om hela spelet till pc heller om ni tänker er så kommer dom behöva en helt ny "spelmotor" som kommer kosta miljoner + att eftersom det kanske inte kommer till pc förns ett halv år efter det släpps till xbox/ps3 så kan vi räkna med att pc versionen kan inehålla mer grejer än xbox/ps3 versionen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar Games borde göra som Team Soho gör med The Getaway serien; Bara släppa GTA IV till PS3, eller åtminstående bara konsoller.

Dom både tjänar och tappar pengar på att göra det till PC. Först kostar det miljoner att göra om spelet från PS3, sen tjänar dom miljoner på releasen men samtidigt sitter slakwankers och väntar på sin jävla PC release så de kan ladda ner det gratis. Jag säger inte att det är omöjligt att folk laddar ner det till PS3 eller fläskbox men det är betydligt färre som laddar ner till konsoller. Sen kommer dessa underbara mods till PC. Man vet ju aldrig vad som händer då, om ni förstår.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...