Jump to content

Mål & drömmar


Colan K
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Vad fan hände med drogdebatt-tråden? :mellow:

Verkar råda någon sorts missuppfattning bland meddlemarna och mod-/adminkåren. Hultan klargjorde faktiskt i en tråd (tror det var i den diskussionen om Cannbistrådens borttagande ägde rum) att vi får disskutera droger/narkotika - så länge inga direkta uppmaningar ("prova det, det är asskönt", "såhär fixar du det", etc) äger rum eller vissa sorts frågor ("hur bygger man en bong?"). Det var så jag tolkade det iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill vara Clas Löfgren! Han är onekligen min idol här i livet.

Jag vill bli resande korrespondent. Jag vill stå framför kameran med en ciggarett i munnen medans bomberna faller över Bagdhad. Jag vill snoka, murvla och exposera skandaler. Jag vill springa sidledes med amerikanska soldater i strid och dricka whiskey med terrorister. Jag avgudar verkligen den mannen.

http://www.claeslovgrens.com/main.asp ?

Mitt mål är att ta studenten, som jag bara har 7 månader kvar till.

Efter studenten, ta några lediga månader och något skitjobb för att få in lite cash.

Sen framåt hösten börja jobba och jobba och jobba.

Sen ut och resa, jobba lite här och där i världen som kock. Få en massa erfarenheter och influenser från andra kulturer.

Komma tillbaka till Sverige, slå sig till ro med flickvännen, som pluggar vidare till nått hon inte bestämt sig om än.

Skaffa barn, öppna restaurang eller jobba på ett finare ställe och tjäna mycket pengar.

Kanske även plugga vidare. Jobba på en färja/kryssare/oljetanker.

Ta livet av mig när jag börjar svamla och inte vet vad ut och in är på kläderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klara av (bryr mig inte så mycket om betygen, är grymt jobbigt att bara bli godkänd ändå) 5 år till på högskola, förhoppningsvis träffa en underbar flickvän under tiden och sedan få ett riktigt roligt och kreativt jobb. Gärna mycket resande, men jag får nog vänta några år med det för att verkligen ha råd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade droggrejen nu, och vi får tydligen debattera saken på vissa villkor. :mellow:

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...00&p=912706

En allmän debatt (för/emot, utan olämpliga detaljer) är ok, enligt min tolkning. Tråden som spärrades började så men övergick till en "ge oss dina tips"-tråd, vilket inte är ok. Har dragit ur de sista två sidorna från tråden som exempel, finns att hämta här.

Inte vad jag kallar debatt i alla fall.

Aja, no more off-topic! Vi flyttar diskussion till egen tråd isf.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver upp några av mina drömmar och mål.

Ordningsföljd, det omöjliga högst upp.

- Vara mångmiljardär.

- Att äga en ögrupp, på ungefär 10 stora öar.

- Att världen skulle vara mycket större, så inte överbefolkning sker.

- Vara odödlig.

- Att ha ett eget jetplan med topphastighet på 4000 km/h

- Ha 2 livstidsförbrukningar av cigaretter och alkohol.

- Att äga en Suzuki GSX 1300R Hayabusa.

- Hitta en tjej jag kan leva mitt liv tillsammans med.

- Få ett bra fast jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ekonomiskt oberoende med en stor familj som älskar mig för mig och inte för mina pengar.

Även utbildad och högt eftertraktad astronaut står högt på listan.

Finna "meningen med livet", vilket skulle ge mig sinnesfrid. Alla bitar fallar på plats på en och samma sekund.

Drömmar finns det i mängder, men dom kommer alltid förbli drömmar.

Målen därimot är väl på lång sikt att få ett bättre jobb, inte för det jag har är dåligt, men mer att jag ska hitta ett jobb som jag VILL ha och kommer att älska. Gud vad underbart det skulle vara om man hittade jobbet som gör att man vaknar upp med det största leendet på ansiktet varje dag, jobbet där man inte vill gå hem ifrån.

Även att jag får en familj, en fru som är "den rätta" och barn som kommer bli något som kan göra mig stolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En stor dröm jag har är att göra en militärkupp, inte nödvändigtvis i Sverige utan hellre i något varmare land, utropa mig själv till President/Diktator och behålla makten till min död och sedan låta min äldste son ta över makten. Detta ska helst ske tidigt, närjag är ca 23-24 år.

Få gå klädd i paraduniform, gigantiska militärparader till min ära, ha ett harem med alla de kvinnor jag önskar. Tänk att gå ut på balkongen till mitt kungliga palats precis vid torget i huvudstaden, sträcka armarna i vädret och höra tiotusen-tals människor ropa mitt namn och vifta med flaggor med min bild på!

Definitivt min högsta dröm om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högsta drömmen är ju att äga en gammal (eller ny, spela roll) flyghangar, med tillhörande landningsbana som är verkstadsinredd, köpa massa bilar och bygga till roliga saker, som typ kompressor matad V8 i en fiat uno och typ såna saker, sen sälja vidare och bygga nästa och tjäna pengar på det och möjligtvis bli berömd på det :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gosh, är grymt svårt, vet inte riktigt vad jag vill göra av mitt liv än... :mellow:

Något jag vill är dock att flytta ifrån den här jävla skithålan jag bor i och flytta till Stockholm.

Annars är det väl att man vill hitta ett jobb som är okej, och sooner or later hitta någon fin flicka att spendera livet med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...