Jump to content

Mål & drömmar


Colan K
 Share

Recommended Posts

På nätter drömmar man allt man vill, eller kanske något annat och man får tankar om man är galen... :)

Hursomhelst, har mycket folk mål och drömmar. Deras passion ska bli verklighet, eller det dom hoppas då.

Själv så vill jag väl inte bli något så sätt. Bara ha något okej jobb, okej lön, som jag gillar.

Eller ah, ärligt talat vill jag inte jobba alls, någonsin igen...

Vill lära mig rita hursomhelst! Rita är skitskoj, bara sätta ner saker på ett papper och voila. Bilden är där!

Väldigt nice och se en göra framsteg hela tiden. Snart kommer man ju se vad jag ritar! :mellow:

Den dagen, den glädjen! Fram tills dess när jag faktist kan kludda lite grann med blyerst på ett papper..

Vad är era mål och drömmar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 94
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Åh, gillar dina posts Colan :mellow: Kul tråd!

Jag vill gå ut gymnasiet med mycket bra betyg, så att jag inte behöver känna mig hämmad när jag pluggar vidare. Alltså, jag vill inte ha för dåliga betyg för någon högskola/universitet, ifall jag skulle vilja söka dit.

Jag vill uppleva mycket. Jag vill inte bo i Sverige. Jag vill jobba med någonting där jag känner att jag verkligen gör någonting betydelsefullt, hjälper människor och tar på mig saker andra avböjer. Jag vill testa droger.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill vara Clas Löfgren! Han är onekligen min idol här i livet.

Jag vill bli resande korrespondent. Jag vill stå framför kameran med en ciggarett i munnen medans bomberna faller över Bagdhad. Jag vill snoka, murvla och exposera skandaler. Jag vill springa sidledes med amerikanska soldater i strid och dricka whiskey med terrorister. Jag avgudar verkligen den mannen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Gå ut gymnasiet med bra betyg.
    • Gå ut universitet med bra betyg.

    [*]Klara testet hos SÄPO samt utbildningen där.

    Sedan är mitt mål på väldigt långt sikt att bli en SÄPO-agent.

    Det är inte något jag alltid drömt om, men det är absolut min målsättning. :D

    Sedan är naturligtvis familjelivet också viktigt. Få en snygg och smart flickvän vid 20-års ålder eller?

    Gifta mig. Skaffa barn vid 30.

    Äsch, ni får skratta åt mig om ni vill, det är iaf mina mål samt drömmar :)

    @ Tweak. Så du vill testa droger :mellow:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill vara Clas Löfgren! Han är onekligen min idol här i livet.

Jag vill bli resande korrespondent. Jag vill stå framför kameran med en ciggarett i munnen medans bomberna faller över Bagdhad. Jag vill snoka, murvla och exposera skandaler. Jag vill springa sidledes med amerikanska soldater i strid och dricka whiskey med terrorister. Jag avgudar verkligen den mannen.

Åh, jag med. Och vara nära att dö varje dag, och ligga i en skyttegrav vid fronten bland ruttnande lik och avsprängda armbågar.

Edit: Hah.. hur vanligt nu avsprängda armbågar är..

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill vara världens bästa gitarrist och göra solon mer nyskapande än vad Hendrix var på sin tid.

Det är en bit dit dock. :mellow:

USA is your friend :)

Själv vill jag, som många redan vet, bli polis. Jag är inte ute efter någon hög chefsposition, utan vill stanna på fältet, dvs. på gatorna så länge som möjligt och jag vill helst inte bo i Sverige.

USA kommer jag söka mig till tillsammans med min otroligt vackra flickvän, bo i en av USA's säkrare storstäder (New York City, Minneapolis, etc.), tjäna rätt hyfsat, vilket amerikanska poliser gör. Jag vill ha en Cadillac Deville från 1959 och vara framgångsrik inom kampsporter och sen då jag blir gammal så vill jag kunna dra mig tillbaka i "The City of Lakes" (Minneapolis) och leva stillsamt på min pension tills min tid på jorden är över och jag somnar stilla in vid 95 års ålder, för att aldrig vakna mer.

Min sommarstuga skulle vara i Przezmierowo, Polen

Jag återförenas med min släkt, flickvän och mina vänner i Himlen.

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel med att TESTA droger? :mellow:

Antingen kan du dö första gången du provar (ja, det händer då och då för första-gångare), eller så riskerar du att bli beroende och det kommer förstöra hela ditt liv.

Ett exempel:

Testa -> beroende -> höga utgifter, med desto mindre inkomster -> kan ej betala hyra -> blir vräkt -> du tvingas leva på gatan -> råna för att få pengar till nästa sil -> gripen av polisen -> fängelse och sen börjar allt om igen och igen, för resten av livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen kan du dö första gången du provar (ja, det händer då och då för första-gångare), eller så riskerar du att bli beroende och det kommer förstöra hela ditt liv.

Ett exempel:

Testa -> beroende -> höga utgifter, med desto mindre inkomster -> kan ej betala hyra -> blir vräkt -> du tvingas leva på gatan -> råna för att få pengar till nästa sil -> gripen av polisen -> fängelse och sen börjar allt om igen och igen, för resten av livet.

Haha, jag hoppas du är lite ironisk :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen kan du dö första gången du provar (ja, det händer då och då för första-gångare), eller så riskerar du att bli beroende och det kommer förstöra hela ditt liv.

Ett exempel:

Testa -> beroende -> höga utgifter, med desto mindre inkomster -> kan ej betala hyra -> blir vräkt -> du tvingas leva på gatan -> råna för att få pengar till nästa sil -> gripen av polisen -> fängelse och sen börjar allt om igen och igen, för resten av livet.

Ingen drogdiskussion nu, denna handlar om Mål och Drömmar.

Fast fan, du har rätt! Jag får tänka om, jag menar, testar jag en kväll kommer jag ju springa runt där på gatan morgonen efter och råna folk!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel med att TESTA droger? :mellow:

Inget fel om man verkligen måste. Inget jag skulle göra (

Dock att jag själv gjort det. Ångrar det så oerhört mycket idag. Var bara onödigt imo. Föll för grupptrycket också

). Sedan kan det bli massa konsekvenser som någon här uppe sa. Står fast vid att droger förstör ens liv, typ. :)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag skulle vilja plugga historia och/eller statsvetenskap, och kanske några andra samhällsämnen för att sedan jobba med något inom det. :) Sådant är mycket intressant. Men, men, som det ser ut nu lär det bli Komvux innan något sådant händer för att läsa upp vissa ämnen. :mellow:

Annars har jag faktiskt som "smygdröm" att bli musiker. Som ni säkert alla vet är Frank Zappa min stora idol och förebild, och han och hans musik har verkligen gett mig ett nytt perspektiv på musik (för er som rynkar på näsan nu kan jag säga att Zappa är otroligt mycket mer än Bobby Brown, så det så). Skulle vara rätt coolt att lära sig spela trummor (som jag redan kan liiiiite), klaviatur och slagverk i allmänhet (vibrafon, marimba, xylofon, metallofon, osv) och kanske stränginstrument. Jag skulle i sådana fall vilja kunna skriva och läsa musik på ett proffisionellt vis, skriva komplexa kompositioner, vara bra på de instrument jag spelar (vem vill inte det?), leda och dirigera band - precis som Zappa gjorde, även om varken jag eller någon annan aldrig någonsin kommer att komma i närheten av honom. :D

Angående testa droger: Varför inte, egentligen? Jag är inte lika drogliberal som P-C, men man lever trots allt bara en gång. Och folk/samhället har en ganska skruvad bild av det hela ("DÖDSKNARK!!"). En drog är en kemisk substans och är inte dålig - det är människorna som använder dessa substanser som har potential att bli dåliga människor.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget fel om man verkligen måste. Inget jag skulle göra (

Dock att jag själv gjort det. Ångrar det så oerhört mycket idag. Var bara onödigt imo. Föll för grupptrycket också

). Sedan kan det bli massa konsekvenser som någon här uppe sa. Står fast vid att droger förstör ens liv, typ. :)

Det mesta som ger lycka här i livet är beroendeframkallande då det generar dopamin som är något man gärna håller sig fast vid. Roliga TV-program, alkohol, internet, succé i arbetslivet, kärlek etc. etc. däribland också droger.

Ta det lugnt, bara för att du rökt på en gång så är du inte beroende på något sätt :D

Vad fan hände med drogdebatt-tråden? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...