Jump to content

Football Manager 08


kicken
 Share

Recommended Posts

Football Manager 08 är för ett tag sedan släppt och det är ett spel som måste införskaffas av alla som älskar fotboll.

Som vanligt är det underbart!

Förändringarna från 07 är väl inte så många vad jag sett, men designen är ny samt att spelet har gjorts lite lättare.

Med lättare menar jag att det har gjorts mindre komplicerat med alla knappar och allt annat. Dock finns det mesta kvar.

En sak som jag själv inte gillar är matchklockan som nu bara visar minuter när den inte är i matchposition.

En sak som jag dock gillar oerhört mycket är laddningstiderna som skärts ner avsevärt mycket. Om man väntade runt 2-3 minuter för att spara ett spel förut väntar man nu bara runt 10-20 sekunder om ens det!

---

Själv kör jag med mitt kära Örebro SK och jag har just börjat. Jag har gjort två-tre finfina värvningar.

Bl.a en Tighe Dombrowski från något lag i USA som jag egentligen värvade som en reserv i backlinjen men som verkade vara bättre än både 1-2 backar så nu är han ordinarie.

Men mest nöjd är jag med min värvning av Johan Oremo från Gefle. Jag menar killen är fantastisk. Har gjort 4 mål på två matcher och spelat bra i dom.

Han var rätt så billig (1 mil), men Gefle ville inte släppa honom så jag fick betala runt 3,2 m för honom, men det är han värd. Gjorde just min allsvenska debut där jag var rejält nederlagtstipsad (?) mot Malmö, men vann med 3-1 av två mål av just det, Johan Oremo.

Editerar in en bild av mitt ÖSK nere.

---

Disskutera detta spel här? Är det bra? Är det upp till dina förväntningar? Vilket lag kör du med?

Hittade nu en lista med alla förändringar. Trevlig läsning!

New features for Football Manager 2008 PC/Apple Macintosh

Match Flow: The largest change to match-day in a Sports Interactive game since the introduction of the second match engine. Match flow brings more atmosphere to match-days with match previews, team talks, opposition player instructions, the match itself, half time and post match. These now seamlessly follow on from one another, with no more pausing to make tactical changes, and a mini-radar pitch whilst making those tactical changes to keep you in touch with what's going on in the match

International Management: The international management gameplay has been completely revamped for Football Manager 2008, including, but not limited to, media improvements, international retirements, player interaction, international scouting, improved pool selection, captain selection and a separation of international and club morale for players.

Easier to Use: A much cleaner skin, a brand new advisor system to help players through various areas of the game. A new notes and notebook system, better button positioning for simpler navigation and an updated tutorial and manual. Also, coach reports make taking over a new team easier, and the new calendar system lists all important dates throughout the season. These all help to make Football Manager 2008 the easiest Sports Interactive game to use yet.

Confidence: Players can now easily tell what the board and supporters think about their performance in the game through the new confidence section. This gives players feedback not just on their current progress in competitions, but also their financial management and signings.

Transfer Centre: A new way of managing all current transfer and loan bids for a players club, both incoming and outgoing, making it easier to compare bids and reject or accept them.

Match Engine Improvements: A greatly improved match engine, once again utilising the footballing brain of former Republic of Ireland international player Ray Houghton as well as other tools used by real-life managers to make the most accurate simulation of football in a computer game. The ability to change the pitch dimensions at the start of the season to suit players styles of play better has also been added.

Awards re-write: An overhaul of the awards system inside the game which is not only more accurate now, but also includes new awards such as the European golden boot, and a "best eleven", which shows the all-time (in game) best eleven for all teams and nations.

Finances revamp: To reflect the changes in modern day football, Sports Interactive have updated the finance area of Football Manager 2008 to better reflect the ever changing football world, with more information available to the manager too, including, but not limited to, corporate match day income, season ticket news, investment funds, improved sponsorships, collective win bonuses, and the ability to move around funds from the wage budget and transfer budget (and vice versa) at any point to help you in your quest for the ideal squad.

Fan days: The board can now arrange fan days to boost ailing attendances, or for matches that are likely to attract a low crowd, with a long term affect to attendances if all goes well.

Expanded media: More media and feedback than ever before, plus more detail in existing media, and a new competition news section to find out what major things are going on in all league competitions

Regenerated player photos: All in game generated players now have pictures using FaceGen technology to give each player more personality, and the ability for the players to be seen to grow up in front of your eyes as the game is going on.

Faster: Saving and loading is now significantly faster, with network gaming faster and smoother to play, as well as tactical changes and match reports being quicker than ever before.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du är på fel internetforum, majoriteten här är grafikkåta snorvalpar som inte klarar av att uppskatta ett spel som saknar nextgengrafik med 3d, antialias, reflektioner, skuggor, ragdoll, bloom och skit.

Fuck.

----

OnT: Nej, jag har inte börjat med 2008 än men jag ska göra det så småningom. Jag brukar alltid spela med något halvdåligt lag i de lägre engelska serierna, som t.ex. Mansfield, Bristol Rovers och Darlington. (w00t) Det är imo roligare än att hålla på med storklubbarna och deras megabudgetar. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är på fel internetforum, majoriteten här är grafikkåta snorvalpar som inte klarar av att uppskatta ett spel som saknar nextgengrafik med 3d, antialias, reflektioner, skuggor, ragdoll, bloom och skit.

Fuck.

----

OnT: Nej, jag har inte börjat med 2008 än men jag ska göra det så småningom. Jag brukar alltid spela med något halvdåligt lag i de lägre engelska serierna, som t.ex. Mansfield, Bristol Rovers och Darlington. (w00t) Det är imo roligare än att hålla på med storklubbarna och deras megabudgetar. ^^

Mjo, du kanska har rätt :/

---

Hur som helst håller jag med dig. Vissa i klassen spelar det här och när jag frågar vilka lag dom kör med blir det hela tiden Liverpool, Chelsea, Inter som svar. Jag försöker faktiskt förklara att det inte är så roligt då man kan köpa nästan vem man vill och slå nästan alla, men visst, alla har olika smak. Själv satsar jag på att starta från ett dåligt lag och bygga upp min karriär för att någon gång senare ta över en storklubb :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar Championship Manager 2008 och tycker det är skit bra. Har du nån aning om hur spelen är i jämförelse?

Vet ej. Men folk säger att Football Manager är en klass bättre än Championship Manager så det är värt att i alla fall testa ^_^

Hörni, hur många svenska divisioner finns det?

Kan man få tag i IFK på det här spelet? -_-

Annars är det inte värt det. :naughty:

Ja. Om jag inte misstar mig går det att spela med lag ända ner i division 2. Du kan även hitta vänner och bekanta som spelar i något lag som du känner då det är fullt möjligt då man kan både se reservlag samt U-18/U-21.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ej. Men folk säger att Football Manager är en klass bättre än Championship Manager så det är värt att i alla fall testa -_-

Ja. Om jag inte misstar mig går det att spela med lag ända ner i division 2. Du kan även hitta vänner och bekanta som spelar i något lag som du känner då det är fullt möjligt då man kan både se reservlag samt U-18/U-21.

Ah, då ska det införskaffas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte satt mig in i detta än och har bara kört en säsong. Har det kommit en patch som fixar de små buggarna som finns i spelet? ^_^

Kör i princip bara med Hammarby och West Ham men ibland lirar jag med random lower league lag. Och självklart moderklubben Enskede :ermm:

Får se när min FM period börjar, förra fuckade ur min skola totalt -.- Grymt spel! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat lite.

Kan man spela över nätet om man har en 'annan' version? isf. lär mig och spela med mig ^_^

Har inte satt mig in i detta än och har bara kört en säsong. Har det kommit en patch som fixar de små buggarna som finns i spelet? :whistling:

Kör i princip bara med Hammarby och West Ham men ibland lirar jag med random lower league lag. Och självklart moderklubben Enskede ^_^

Får se när min FM period börjar, förra fuckade ur min skola totalt -.- Grymt spel! :cry:

Till er både. Patchar och lära sig hur man spelar kan ni hitta lätt på svenska sidan för Football Manager :ermm:

www.fmsweden.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, spelade lite för ett par timmar sedan. Jag kan dock inte ha svenska. :/ Men jag överlever.

Det som direkt slog mig (Återigen, det slår mig varje gång jag installerar en ny version av FM efter att ha haft det liggandes ett tag) är spelets otroliga detaljrikedom. Nu menar jag självklart inte grafikdetaljer utan all information! Tänk all fakta om alla land, alla divisioner, alla lag och alla spelare. Fan vad lång tid att ta reda på allting, uppdatera och framställa. Ah, det är helt otroligt.

De har till och med rotat fram lagens smeknamn, jag spelar ju som bekant med Norrköping och när jag läste matchresumén på min första match (Som jag förövrigt vann med tre - noll. :D) så stog det något i stil med: "Peking did what they were supposed to do..." Det reagerade jag starkt på, har aldrig tidigare sett att lagens smeknamn använts tidigare. Men så har jag ju inte spelat sedan 05/06.

Återigen, jag blir jävligt imponerad över all information, och det är det som gör hela spelet i mitt tycke. :(

Edit: Hoho, nu har jag också spelet på svenska. Det blir lite enklare då. :unsure:

Edit: Kollade precis Norrköpings U-18 och där fanns en viss Joakim Andersson med, det är min polare. :(

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, spelade lite för ett par timmar sedan. Jag kan dock inte ha svenska. :/ Men jag överlever.

Det som direkt slog mig (Återigen, det slår mig varje gång jag installerar en ny version av FM efter att ha haft det liggandes ett tag) är spelets otroliga detaljrikedom. Nu menar jag självklart inte grafikdetaljer utan all information! Tänk all fakta om alla land, alla divisioner, alla lag och alla spelare. Fan vad lång tid att ta reda på allting, uppdatera och framställa. Ah, det är helt otroligt.

De har till och med rotat fram lagens smeknamn, jag spelar ju som bekant med Norrköping och när jag läste matchresumén på min första match (Som jag förövrigt vann med tre - noll. :D ) så stog det något i stil med: "Peking did what they were supposed to do..." Det reagerade jag starkt på, har aldrig tidigare sett att lagens smeknamn använts tidigare. Men så har jag ju inte spelat sedan 05/06.

Återigen, jag blir jävligt imponerad över all information, och det är det som gör hela spelet i mitt tycke. :(

Edit: Hoho, nu har jag också spelet på svenska. Det blir lite enklare då. :unsure:

Edit: Kollade precis Norrköpings U-18 och där fanns en viss Joakim Andersson med, det är min polare. :cry:

Haha, kul att du tycke om det :(

---

Jag är nu inne på min tredje säsong med ÖSK. Första säsongen slutade jag sjua. Andra femma. Så det går uppåt.

Ett underbarn som du måste värva är Teemu Turunen från FC Inter (Inte Serie A, finska ligan). Jag köpte honom och sålde honom för hela 60 miljoner. Har aldrig varit i närheten av dessa summor. Köpte en hel del nya spelare, men tre förluster indikerade att något var fel. Jag har nu fått lägga massvis med timmar på att redigera taktik samt göra nya taktiker. Har bl.a laddat ner en taktik som fungerar bra. Två vinster direkt blev det, så det börjar gå.

Kan inte du lägga in ett screen på hur ditt lag ser ut :cry:

Editerar in mitt senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kul att du tycke om det :whistling:

---

Jag är nu inne på min tredje säsong med ÖSK. Första säsongen slutade jag sjua. Andra femma. Så det går uppåt.

Ett underbarn som du måste värva är Teemu Turunen från FC Inter (Inte Serie A, finska ligan). Jag köpte honom och sålde honom för hela 60 miljoner. Har aldrig varit i närheten av dessa summor. Köpte en hel del nya spelare, men tre förluster indikerade att något var fel. Jag har nu fått lägga massvis med timmar på att redigera taktik samt göra nya taktiker. Har bl.a laddat ner en taktik som fungerar bra. Två vinster direkt blev det, så det börjar gå.

Kan inte du lägga in ett screen på hur ditt lag ser ut ^_^

Editerar in mitt senare.

Hur menar du då? Min taktik eller bara en bild på mina spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onlineliga m. Qouad och Kicken.

Har påbörjat en "onlinsäsong" i supperettan med Kicken. Jag bossar över Åtvidaberg och Kicken sköter spakarna i Degerfors. Vi har en träningsmatch kvar, som ska spelas mot varandra, innan det drar igång.

Hittills är jag obesegrad och Kicken har, om jag inte misstar, mig vunnit en och har en oavgjord.

Kicken siktar på en plats runt 10 och jag siktar på att hamna på åtminstone 7:e plats.

Som mål på lång sikt har jag satt upp att jag på 3 säsonger ska ta mig upp i finrummet, Allsvenskan. Motsvarande mål för Kicken är att vara ett "stabilt mittenlag" efter 2 spelade säsonger.

Vi kommer hålla er uppdaterade om hur det går. ...vare sig ni vill eller inte :)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onlineliga m. Qouad och Kicken.

Har påbörjat en "onlinsäsong" i supperettan med Kicken. Jag bossar över Åtvidaberg och Kicken sköter spakarna i Degerfors. Vi har en träningsmatch kvar, som ska spelas mot varandra, innan det drar igång.

Hittills är jag obesegrad och Kicken har, om jag inte misstar, mig vunnit en och har en oavgjord.

Kicken siktar på en plats runt 10 och jag siktar på att hamna på åtminstone 7:e plats.

Som mål på lång sikt har jag satt upp att jag på 3 säsonger ska ta mig upp i finrummet, Allsvenskan. Motsvarande mål för Kicken är att vara ett "stabilt mittenlag" efter 2 spelade säsonger.

Vi kommer hålla er uppdaterade om hur det går. ...vare sig ni vill eller inte :>

Så säger ni ingenting till mig. :(

Edit: Pah, ni var ju rädda förstås! :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så säger ni ingenting till mig. :P

Edit: Pah, ni var ju rädda förstås! :)

Qouad addade dig och det ser ut som du kan hänga på, så bara du har hamachi så är det ok :(

---

Efter tre förluster på träningsmatcherna mot Qouads Åtvidaberg var det dags för ligastart mot Enköping för mig och Falkenberg för Qouad.

Jag var helt nere och trodde att det skulle gå mot pipan. Oddset pekade också mot det (5.50 ggr pengarna att jag skulle vinna), men killarna gör en fantastisk laginsats och vinner med hela 3-0. Jag var inte den ende som blev övversaskad.

På kopparvallen gick det värre där Qouads killar inte hade förstått att det var säsongsstart och förlorade tyvärr med 1-2 efter att de ledit före halvtid. Men de får ta nya tag! :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...