Jump to content

Football Manager 08


kicken
 Share

Recommended Posts

Addat mig? Vart?

Hur kan jag hoppa in när säsongen redan startat? :/

Ni ser inte om det går illa för IFK, de kanske behöver tränarbyte. Höhöhöhö. :>

MSN...

---

Det borde gå även det, då det varje gång står "Ny nätverksklient" när man startar och att man borde kunne välja det.

Så praktiskt sett borde du kunna ta över IFK. Snacka med Qouad på msn och var gärna på vent så kör vi :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

MSN...

---

Det borde gå även det, då det varje gång står "Ny nätverksklient" när man startar och att man borde kunne välja det.

Så praktiskt sett borde du kunna ta över IFK. Snacka med Qouad på msn och var gärna på vent så kör vi :(

Addade och addade, det var ju för ett år sedan minst. :>

Haha okej, men vi får se vart det lider, har inte riktigt tid med FM just för tillfället, kanske hoppar på när ni går in på andra säsongen eller något.

Måste man spela omgången samtidigt? Annars ser jag inte riktigt hur det fungerar, för du kan ju inte spela tre omgångar för då får du ju inte Qouads resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Addade och addade, det var ju för ett år sedan minst. :>

Haha okej, men vi får se vart det lider, har inte riktigt tid med FM just för tillfället, kanske hoppar på när ni går in på andra säsongen eller något.

Måste man spela omgången samtidigt? Annars ser jag inte riktigt hur det fungerar, för du kan ju inte spela tre omgångar för då får du ju inte Qouads resultat.

Jag vet inte ens hur det fungerar ärligt sagt, men det ska gå att en till hoppar in mitt i en säsong, och om man kan köra utan en sen är jag osäker på, men det borde kunna gå, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Addade och addade, det var ju för ett år sedan minst. :D

Haha okej, men vi får se vart det lider, har inte riktigt tid med FM just för tillfället, kanske hoppar på när ni går in på andra säsongen eller något.

Måste man spela omgången samtidigt? Annars ser jag inte riktigt hur det fungerar, för du kan ju inte spela tre omgångar för då får du ju inte Qouads resultat.

Man spelar hela tiden samtidigt, så när jag vill hoppa vidare och är klar måste jag vänta på att Kicken är klar (oftast jag som är klar först ^_^ )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man spelar hela tiden samtidigt, så när jag vill hoppa vidare och är klar måste jag vänta på att Kicken är klar (oftast jag som är klar först ^_^ )

Men du vet förra gången när vi började och jag inte "kunde" komma in. Då frågade jag dig om du var inne redan. Då sa du att du var det, vilket enligt mig låter som att det går att spela ensam om man så vill.

Så av den anledningen tror jag att det går att fortsätta ett game där t.ex eXotic är med en tisdag, men inte en onsdag om du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu spelar jag ju CM och inte FM, men vill ändå skryta lite. :w000t:

Började 2007 med att gå in som tränare i Wolves (mitt favoritlag för övrigt). Laget presterade utmärkt och vi blev trea i Championship, för att sedan kvala upp till Premier League.

I nästa säsong blev målet att hålla sig kvar, något ledningen inte direkt räknade med. Överraskande blev vi 12a, men ännu mer överraskande och helt otroligt, vann vi FA-cupen efter bl.a. ha krossat Chelsea med 0-3 på Stamford Bridge. Vinsten gav även en uppskattad biljett till följande års UEFA-cup.

Säsongen 2009/10 var målet fortfarande att klara sig undan nedflyttning, vilket vi klarade även denna gång genom att komma 9a och ta sig enda till semifinal i UEFA-cupen. Till denna säsong köptes bl.a. underbarnet Aiden McGready in, som sedan dess varit lagets klart viktigaste spelare.

Kommande säsong startade lite dåligt, men efter ett par matcher i Premier League blev vi starkare än någonsin. Manchester United hade en stor ledning, men fick några skador och började tappa poäng. Otroligt nog tar vi oss till slut om och inför sista matchen leder vi med ett ynka poäng. Vi håller undan i sista omgången och Wolves vinner Premier League! Inga större framgångar i cuper detta år, kanske var det just detta som gjorde att vi kunde vinna, genom att fokusera mer på ligan.

Säsong 2011/12 blev en oerhörd hård säsong i Premier League, där Manchester United var alldeles för bra. Istället kniper vi andraplatsen strax före Chelsea. Doch hade vi ytterligare framgångar, segrare i Champions League!

Inför säsong 2012/13 hade vi ett mycket starkt lag och var favoriter till ligatiteln, något vi lyckas med. Vi tar även en dubbel genom att vinna Champions League för andra året i rad.

Säsong 2013/14 pågår just nu och för tillfället ligger vi 2a i Premier League med bara några få omgångar spelade. Jag tror nog att vi har den starkaste truppen i världen just nu, så vi är favoriter i allt vi ställer upp i. De stora framgångarna har kommit på grund av en väldigt lyckad taktik som följt med genom åren, men framför allt på grund av lyckade köp av unga spelare. Aiden McGready har prenumererat på titeln som årets bäste spelare i Premier League sen han kom till laget, vi har även ofta spelare som vinnare av utmärkelser som årets nykomling och skyttekung.

Jag funderar nu på att starta om med ett nytt lag, eller att skaffa FM (som sägs ha mer detaljer) istället. Att spela online verkar verkligen lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ja en fråga. Är detta enkelt att lära sej? Ja körde FM 07 och fastnade inte för det. Men är FM 08 lite mer lättare? Asså att komma in i?. Om det är inte lätt att lära sej. Nån som vill hjälpa mig då? :w000t:

FM 08 är skapligt mycket lättare än 07. Det finns mer detaljer, men dom är organiserade om man kan säga så. Om du har kört 07 så tar det inte lång tid att lära sig 08. Och om du behöver hjälp är det nog bara att fråga i denna tråd :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-- Sir. Tackle's sagoresa --

Oh, låter nästan lite väl enkelt, men naturligtvis bra presterat.

Online i FM är så grymt mycket roligare än att köra själv. Riktigt kul att sitta med Kicken i Ventrilo och snacka taktik förslag och önska varandra lycka till innan match.

Rekommenderas starkt.

btw: FM är mycket änkelt att lära sig, ser krångligt ut men man kommer in i det snabbt. Lite funktioner jag saknar eller tycker är lite dåligt gjorda men det är väldigt bra i "helhet".

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FM 08 är skapligt mycket lättare än 07. Det finns mer detaljer, men dom är organiserade om man kan säga så. Om du har kört 07 så tar det inte lång tid att lära sig 08. Och om du behöver hjälp är det nog bara att fråga i denna tråd :w000t:

Hehe vi kan säga att ja fick hjälp av en annan person av FM 07 för ja fattade inge :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ja en fråga. Är detta enkelt att lära sej? Ja körde FM 07 och fastnade inte för det. Men är FM 08 lite mer lättare? Asså att komma in i?. Om det är inte lätt att lära sej. Nån som vill hjälpa mig då? :w000t:

Det är ju inte så mycket att fatta, du är manager, ta hand om ditt lag. PANG!

Om du däremot syftade på att hitta sig fram bland knappdjungeln och att lära sig vad man kan göra i alla avdelningar så, så blir det lite klurigare. Men som ny behöver man bara koncentrera sig på taktiken, inboxen och själva matcherna. Att försöka leta värvningar medans man fortfarande lär sig spelet brukar inte fungera jättebra.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte så mycket att fatta, du är manager, ta hand om ditt lag. PANG!

Om du däremot syftade på att hitta sig fram bland knappdjungeln och att lära sig vad man kan göra i alla avdelningar så, så blir det lite klurigare. Men som ny behöver man bara koncentrera sig på taktiken, inboxen och själva matcherna. Att försöka leta värvningar medans man fortfarande lär sig spelet brukar inte fungera jättebra.

Nej det är ganska svårt faktiskt.

Kicken har spelat mer än mig och hittade massor fina värvningar, jag spelade första gången och spelar med exakt samma lag som jag tog över. Vilket även speglas lite i tabellen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska testa det lite till. Finns det nåt sätt att fixa så nån tar hand om förhandlingarna i laget asså ger spelarna nya bud. Så att ja behöver inte gå till varje och för nya deras kontrakt.

Spela FIFA eller något istället, du spelar som manager, då ska du ju ta hand om laget. Kanske går det, men jag tycker man ska sköta sånt själv så man kommer in i sitt lag ordentligt. Kanske bara är jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har ja slutat som tränare för Liverpool. Förlårade nästan varje match man körde. vunnit typ 1 match i premier league ovagjort 2matcher förlårat 8-10matcher. Så ja tränar Manchester United nu.

BTw nån som vet fortförande om nån annan i mitt lag kan sköta spelarnas bud asså kontrakt om hur länge de ska stanna i mitt lag.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...