Jump to content

Antivirus


Zack
 Share

Recommended Posts

Jag scoutar just nu efter ett nytt antivirusprogram som inte äter mitt RAM. Just nu har jag Norton (Hata mig inte) så det kan ju bara bli bättre. Jag har hört bra saker om f-secure, avast och nod32 och eftersom jag inte vill att det ska ta alldeles för mycket RAM och börja söka helt jefla plötsligt när jag sitter och ser på film/spelar så undrar jag vad ska jag välja? Vet ni något bättre än de jag skrev? Motivera gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • * Eset Smart Security (Brandvägg, Antispam + några saker till ingår. (+ Samma som under. / - Svår att stänga av när man behöver det.)

    * ESET NOD32 v3 (Utan brandvägg och Antispam.) (+ Presterar bra i antivirustest. Drar ganska lite minne. Tystlåten av sig. / - Kluriga inställningar. Allt för tyst.)

    * Kaspersky Antivirus (+ Samma som under, / - Samma som under.)

    * Kaspersky Internet Security (Drar inte mycket minne, stor konkurrent till ESET. Bra resultat i antivirustest / - Skrämmer skiten ur en när den hittar virus. (Ett vildsvin som skriker.) Kan vara klurigt att ställa in inställningar. )

    * Dr.Web (+ Drar lite minne och lätt att hantera / - Kan hitta ganska många falska virus (Filer som inte är virus alls.)

Inga superrecensioner precis, men men :naughty:

Redigerad av Stammper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NOD32 är väl helt okej. Det beror lite på vad du gör på datorn. Om du tänker surfa, chatta, spela så tipsar jag om NOD32. Tystlåten, drar inget minne men problemet är väl att man börjar tvivla på NOD32 efter ett tag. Eftersom den inte varnar dig så mycket så kanske du kommer tänka att den har slutat fungerar eller att det är skit.

Jag kan säga så här, NOD32 varnar dig när det verkligen finns en risk att du får risk men annars gör det inget.

Norton Anti Virus varnar dig för allt, IP intrång, virus osv. Om du vill ha koll på vad som kommer in och ut så är det väl Norton som gällar antar jag.

Kaspersky är väl också okej, den varnar också om en hel del, och hittar en hel del men den segar ner datorn, precis som norton.

Så.... det beror på vad du gör på datorn (w00t)

Om du sitter framför en Familjedatorn så är det väl Norton som gäller (tycker jag iallafall.)

Om du sitter framför din egna personliga dator så tycker jag att du ska välja NOD32.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NOD32 är väl helt okej. Det beror lite på vad du gör på datorn. Om du tänker surfa, chatta, spela så tipsar jag om NOD32. Tystlåten, drar inget minne men problemet är väl att man börjar tvivla på NOD32 efter ett tag. Eftersom den inte varnar dig så mycket så kanske du kommer tänka att den har slutat fungerar eller att det är skit.

Jag kan säga så här, NOD32 varnar dig när det verkligen finns en risk att du får risk men annars gör det inget.

Norton Anti Virus varnar dig för allt, IP intrång, virus osv. Om du vill ha koll på vad som kommer in och ut så är det väl Norton som gällar antar jag.

Kaspersky är väl också okej, den varnar också om en hel del, och hittar en hel del men den segar ner datorn, precis som norton.

Så.... det beror på vad du gör på datorn (w00t)

Om du sitter framför en Familjedatorn så är det väl Norton som gäller (tycker jag iallafall.)

Om du sitter framför din egna personliga dator så tycker jag att du ska välja NOD32.

Tsss. NOD32 varnar också för IPintrång och virus. Jag har haft det länge och hittar aldrig några malware/spyware när jag gör en sökning med ett annat program.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...