Jump to content

Antivirus


Zack
 Share

Recommended Posts

"Inga virus" kan man ju iofs tolka på två sätt:

1. Programmet är så bra att det hittar alla virus.

2. Programmet är mindre bra och hittar inte de virus som finns..

-_-

Vad jag definerar "Virus" är saker som segar/förstör datorn på något sätt.

Självklart lär det finnas smågrejer, eftersom att det kommer nytt nästan hela tiden. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga: Vad gör du om du hämtat hem ett SFX-archive? Har du inget AV då har man sig ett svårt val...

Laddar aldrig hem ett SFX-arkiv från skumma ställen. Om det är en stor torrent eller liknande så tittar jag i kommentarerna. Är jag osäker så chansar jag kanske. Jag brukar dock titta lite i processerna ganska ofta, jag vet vilka som är där och vad dom gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga: Vad gör du om du hämtat hem ett SFX-archive? Har du inget AV då har man sig ett svårt val...

Nja, faktiskt är det inte så svårt.

De filer jag inte litar på, åker in i Sandboxie. Där kan man köra virus om man vill. För filerna kommer aldrig åt din hårddisk (Om jag har fattat det rätt). Eller så kör man filen i en virtuell dator, med hjälp av VirtualBox eller VMware. Men det är nog bara jag som orkar hålla på så -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, faktiskt är det inte så svårt.

De filer jag inte litar på, åker in i Sandboxie. Där kan man köra virus om man vill. För filerna kommer aldrig åt din hårddisk (Om jag har fattat det rätt). Eller så kör man filen i en virtuell dator, med hjälp av VirtualBox eller VMware. Men det är nog bara jag som orkar hålla på så :naughty:

Låter krångligare än att bara ha ett AV ju. ^_^

Ärrtvå: Begriper inte varför du ska hålla på och researcha och chansa så istället för att bara skaffa ett AV. Är du verkligen så mån om ditt RAM? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter krångligare än att bara ha ett AV ju. :naughty:

Ärrtvå: Begriper inte varför du ska hålla på och researcha och chansa så istället för att bara skaffa ett AV. Är du verkligen så mån om ditt RAM? -_-

Nej jag har ingen direkt anledning. Det är bara det att jag inte ser någon anledning att ha ett. Och då känns det jobbigt att behöva leta upp fungerande AV-torrents och så. Jag kan inte motivera varför jag inte har antivirus, jag har bara inte lyft ett finger för att fixa det än. Den dagen jag får virus så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt om jag är sen med att posta. Asså, jag menar inte att NOD32 suger eller något, jag använder fan det själv så, hoppas ni inte missuppfattade mig. :naughty: . NOD32 är jättebra, jag rekommenderar det men jag är en sån person som gillar att få lite varningar här och där. Jag vill att NOD32 ska visa mig att någon försöker komma in på min dator, jag vill att den ska ge mig lite varningar. Men, det är kanske så att jag inte får några intrång eller virus?, vem vet. Men jag pallar inte med ett Antivirus som bara sitter där, tyst. Gud vet vad fan NOD32 gör i bakgrunden. Den kanske inte ens fungerar ^_^

Men det finns väl bara ett sätt att få veta om den fungerar, och det är att gå in på den dummaste porrsidan och trycka på den dummaste reklam bilden. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är rätt säker på Agent47 menar att han har fått mindre virus, sedan han skaffade NOD32. ^_^

Jag är rätt säker på att Agent47 menar att han har fått färre faktiska intrång då NOD32 har skyddat honom bättre än hans förra program. Om han har fått färre varningar om virus som har försökt ta sig in beror helt och hållet på hans surfande. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaså? Jag uppfattade din post som att du påstår att trojaner och maskar kan attackera honom lite när som helst (utöver IP-intrång? Har ingen aning hur det funkar). Det är en stor skillnad på attack och riktiga intrång.

Ja, ber om ursäkt för förvirrandet, men det du skrev i din förra post, var det jag menade i min. :whistling:

Annars har du rätt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...