Jump to content

40 eller 60 gigabyte?


Vice.
 Share

Vad skall Vice köpa?  

44 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Om det är ok, så votar jag för både och.

Jag skriver skillnaden ifall att. :)

60Gb har fler USB-uttag (4 stycken), och är bakåtkompatibel som sagt, och har även kortläsare. (För kameror/mobiler)

40Gb har färre USB-uttag (2 stycken. Mer behöver du egentligen inte. för du använder dem mest för att ladda kontrollerna.), men är inte bakåtkompatibel, saknar kortläsare. Om du bara skall spela och tanka lite demos/videor då och då, så räcker ju 40Gb långt och väl.

Edit: Och som sagt, du kan även slänga in en annan hårddisk, om det börjar bli tight med utrymme. Skall inte vara så svårt har jag hört.

Slutsats: Om jag var i samma situation som dig, så skulle jag gå för 40Gb, den är billigare, om man har en PS2 står kan man ju lika gärna använda den att lira PS2 spel med.

Jag har 60gb, jag använder bara max två USB-uttag, laddar bara kontrollerna med dem.

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh noes, ännu en "forumet ska fatta mina beslut"-tråd. :)

Du känner dig själv bäst, och ingen kan fatta dina val... Men om du så gärna vill: Köp Wii, så får du minst lika kul och pengar över! :lol:

Men jag har ju sån ångest att jag inte ens kan sova!

Jag ligger och vrider och vänder mig och mår fruktansvärt dåligt!

Dagens i-landsproblem, "Vilken modell skall jag köpa"? :lol:

Och missa RE5 och GTA4?

Känns inte så aktuellt, nej... -_-:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag har ju sån ångest att jag inte ens kan sova!

Jag ligger och vrider och vänder mig och mår fruktansvärt dåligt!

Dagens i-landsproblem, "Vilken modell skall jag köpa"? :)

Och missa RE5 och GTA4?

Känns inte så aktuellt, nej... :lol::lol:

Tänk inte på modellerna, utan pengarna som behöver. Behöver du något annat?

Fördelar med ta 40 gigarn? Behöver du 60 gig och det som är i den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig känns grejen att de tar bort bakåtkompatibiliteten (eeeh) värst, vem bryr sig om färre USB-portar? 40 gig känns dessutom ok när man kör de flesta spelen direkt från skivan.

Skulle jag välja skuklle jag fråga mig själv hur viktigt det var för mig att spela PS2-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom dom fortfarande värkar bättra PS3, så tycker jag att du borde spara dina pengar ett tag.

Lite tid skadar ingen :)

Jag skulle inte kalla det påbättring att ta bort 20 Gb, ta bort 2 USB-portar, ta bort minneskortläsare och framförallt att ta bort PS2-kompabilitet... vad är det som har blivit bättre med det? Priset? Bah, det är inte så fruktansvärt mycket billigare. Sett till vad man får är det relativa priset dyrare för 40-gigaren eftersom man måste köpa till en PS2 (om man vill ha ett endaste av jag vet inte hjur många spel som släppts till Playstation 2) och en minneskortsläsare.

...plus den kliande känslan av att "jag har inte köpt det bästa, jag har istället sparat några slantar". Det skulle klia rejält för mig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kliade rejält på mig en gång också. så jag gick och köppte mig ett PS3, då blev jag 6000 kr fattigare och det kliar fortfarande.

Jag ångrar att jag slösade dem pengarna, fasst å andra sidan. om jag hade dem nu skulle jag nog gå och köpa ett PS3

Ah, PS3 är ett sånt där måste-ha-objekt bara för att den blänker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kliade rejält på mig en gång också. så jag gick och köppte mig ett PS3, då blev jag 6000 kr fattigare och det kliar fortfarande.

Jag ångrar att jag slösade dem pengarna, fasst å andra sidan. om jag hade dem nu skulle jag nog gå och köpa ett PS3

Hmm, men jag menade att det skulle klia i nacken om man visste att man köpt en "näst-bäst"-40-gigsversion. Inte att man lagt pengar på en PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...