Jump to content

40 eller 60 gigabyte?


Vice.
 Share

Vad skall Vice köpa?  

44 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

40gigaren.

Jag har själv lite beslutsångest över vilken konsol jag ska köpa... PS3 eller 360. :)

PS3n har bra spel, men 360n har bättre spel (alltså, spel som redan släppts = billiga spel).

PS3n har ofta "endast-konsol"-spel medans 360:n har många "360 + PC-spel" (PC-spel är billigare, snyggare och har bättre Onlinemöjligheter).

360n har bättre onlinetjänst (Live är bättre, så är det bara).

360n lååååååter som fan (Den stoooora bromsklossen för mig)

360n är (tydligen) instabil, RROD någon? :lol:

Priset spelar ingen roll (Importera PS3 från USA = 2600kr+Frakt | Xbox Premium = ca 3000kr)

-What to choose?

Aja, back to tha topic:

40gigaren, helt klart. Om du inte gillar 40gig, släng in en ny hårddisk :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3 har ju firmwares, precis som PSPn. Och det kommer nya versioner lite nu och då. Och om jag inte misstar mig så skulle det kunna komma kompabilitet för PS2spel även till 40gigsmodellen. Och det är väl den enda skillnaden som gör någon jätteskillnad. Som många säger så spelar man ju spelen från skivan och sedan kan du väl förmodligen flytta filer från PS3'n till PC om PS3'ns HDD blir full.

Men jag ska köpa en 360. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte kalla det påbättring att ta bort 20 Gb, ta bort 2 USB-portar, ta bort minneskortläsare och framförallt att ta bort PS2-kompabilitet... vad är det som har blivit bättre med det? Priset? Bah, det är inte så fruktansvärt mycket billigare. Sett till vad man får är det relativa priset dyrare för 40-gigaren eftersom man måste köpa till en PS2 (om man vill ha ett endaste av jag vet inte hjur många spel som släppts till Playstation 2) och en minneskortsläsare.

...plus den kliande känslan av att "jag har inte köpt det bästa, jag har istället sparat några slantar". Det skulle klia rejält för mig. :naughty:

Men men.. Tror du inte Sony vet vad folk vill? :naughty:

Och jag läste här i tråden att dom gjort PS3 40GB Tystare osv.

Sen om man väntar kanske dom också t.o.m. börjar tillvärka tystare m.m. 60 eller 80GB också.

Man kan också se som en möjlighet att de slutade tillvärka 60GB för att

snart börja tillvärka en bättre 60GB

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vote: Haha, nej 60 givetvis! varför nöja sig med det näst bästa!?

det egentliga utrymmet totalt på 60-gigaren är 55 gb, när man får maskinen är det lediga utrymmet ca 47 gb då operativsystem och annat tar en del plats. då kan man börja tänka på hur mycket plats som finns på 40-gigaren..

jag valde 60gb utan att tveka, det plockar på snabbt har jag märkt. senaste speldemot jag laddade ner var på 1gb bara det.. vill man spara på lite så fyller de på snart.

2 usb är lite klent enligt mig, 4 är rätt lagomt. har märkt att det behövs ett tangentbord och ev mus när man är ute på nätet bland annat och vill man då samtidigt ladda en handkontroll räcker inte 2 usb-uttag till.

mitt val föll iallafall på 60gigaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...