Jump to content

Team Fortress 2


Desmar
 Share

Recommended Posts

Not necessarily. Dubbelhopp gör saker och ting lättare, för att DU ska överleva. Sandman är däremot användbart för hela ditt team, då du stunnar folk som kan vara jobbiga, och ditt team dödar den personen. Eller stunna den där snipern som är precis påväg att döda medicen som är har uber ready. Sandman sägs redan behöva en nerf, för den är FÖR användbar just nu. Och om DU vet vad du håller på med, med Sandman så är du en "force of nature" så att säga. Scout-patchen gjorde scouten från en lite 'meh'-okej class till en riktigt brutalt användbar class i pcw osv.

Verkligen inte. Dubbelhopp gör att du kan utnyttja banan på alla dess sätt och vis, utnyttja flanker lättare, ta sig till CP snabbare etc etc.

Sandman ger dig en boll som är relativt lätt att akta sig för, träffar du en medic helt och hållet på skill så beror det på att medicen är dålig. En sniper ska du inte behöva bry dig om i en pcw då andra på ditt lag kan ta hand om honom, i synnerhet du själv som scout. Vad du hade tänkt att göra med snipern om du missar med bollen? Sitta och vänta på recharge, mm gg...

Det är ju just dubbelhoppet som gör scouten så sjuk. Att dodgehoppa är så sjukt störande för fienden eftersom det är så oförutsägbart. På ett lag med mer än 5 spelare (alltså inte arena) så kommer en stun inte ha någon direkt betydande effekt heller, det är inte som att du kan springa fram och bonka honom själv för då dör du...

Att Scouten skulle vara en 'meh'-klass är ju bara absurt, det är garanterat en av de mest användbara och imba klasserna (efter demoman och medic) när han används rätt. Det är dock inte vad folk gör utan tidigare så har scouten fått vara sista utvägen när tiden börjar ta slut. Därför är det såklart bra med alternativ som sandman så folk som inte förstår hur man effektivt spelar den '"vanliga" scouten inte skippar klassen helt.

I arena är dock sandman helt sjuk... Det skulle väl vara anledningen till att den behöver en nerf isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 577
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Updaten gjorde scouts till en underbar pcw klass.

Och nu menar jag inte att varenda scoutjävel ska springa runt med sandman, force och bonk. Variation blir det bästa när det gäller scout numera!

Jag och några polare körde lite igår.

1 scout har utrustat sig med sandman, han vinner stun, men förlorar dubblejump.

2 scouts har vanliga slagträt, en kör på force, den andra på vanliga scattergun. En av dessa kan även ha Bonk (exempelvis han som kör på force) för att aggra Sentry's som sen resten av laget kan ta ut. Rätt spelat så överlever dom sentrys väldigt lätt!

Scouts är <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ohh gud, har blivit kär i spy's nu.

Satt och lirade med en polare igår och han envisades om att vi skulle köra spy ihop.

Nu är jag kär! :whistling:

There is a spy creeping around here!

Älskar engineer.<3

..och soldier..och demo.. lite. ;)

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite offtopic fråga, men när du har dual screen. Tabbas spelet ner om du typ trycker på spotify? :naughty:

Nä, kör du alla spel i window mode så kan du röra musen till andra skärmen och börja skriva på msn. På en del spel så fryser det tills man går tillbaka till spelet men de flesta fortsätter. Rätt fyndigt med dual screen faktiskt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast att möta en Bra spy som engineer är inge kul :naughty:

En del engies är bara allmänt dum i huvudet, seriöst.

Bygger sentrys på dom dummaste ställena man kan bygga och så sitter dom och repairar hela jävla tiden och så fattar dom inte att det är en spy som springer upp vid dom heller, så det är bara att sappa tills sentrysarna är utslagna sen äre bara att backstabba och springa vidare.

God i love failure engies \o/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En del engies är bara allmänt dum i huvudet, seriöst.

Bygger sentrys på dom dummaste ställena man kan bygga och så sitter dom och repairar hela jävla tiden och så fattar dom inte att det är en spy som springer upp vid dom heller, så det är bara att sappa tills sentrysarna är utslagna sen äre bara att backstabba och springa vidare.

God i love failure engies \o/

möt mig och du är död innan du hinner säga Spy sapping mah sandwish! :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kontaktannons:

Jag söker någon som är grym som heavy.

Min klanpolares dator har klappat ihop för en månad sen och det lär dröja innan han får en ny,

och en medic utan heavy funkar ju inte. Att spela tillsammans med random heavys kan vara grymt irriterande.

Så om nån anser sig vara bra och spelar ofta som heavy så PMa mig :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...