Jump to content

Team Fortress 2


Desmar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 577
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Verkligen inte. Dubbelhopp gör att du kan utnyttja banan på alla dess sätt och vis, utnyttja flanker lättare, ta sig till CP snabbare etc etc.

Sandman ger dig en boll som är relativt lätt att akta sig för, träffar du en medic helt och hållet på skill så beror det på att medicen är dålig. En sniper ska du inte behöva bry dig om i en pcw då andra på ditt lag kan ta hand om honom, i synnerhet du själv som scout. Vad du hade tänkt att göra med snipern om du missar med bollen? Sitta och vänta på recharge, mm gg...

Det är ju just dubbelhoppet som gör scouten så sjuk. Att dodgehoppa är så sjukt störande för fienden eftersom det är så oförutsägbart. På ett lag med mer än 5 spelare (alltså inte arena) så kommer en stun inte ha någon direkt betydande effekt heller, det är inte som att du kan springa fram och bonka honom själv för då dör du...

Att Scouten skulle vara en 'meh'-klass är ju bara absurt, det är garanterat en av de mest användbara och imba klasserna (efter demoman och medic) när han används rätt. Det är dock inte vad folk gör utan tidigare så har scouten fått vara sista utvägen när tiden börjar ta slut. Därför är det såklart bra med alternativ som sandman så folk som inte förstår hur man effektivt spelar den '"vanliga" scouten inte skippar klassen helt.

I arena är dock sandman helt sjuk... Det skulle väl vara anledningen till att den behöver en nerf isåfall.

wat. Om du kör med FAN har du dubbelhopp. Medics förväntar sig oftast inte en flankning + stun, såvitt jag har märkt. Kan vara en bra medic, om man aimar bra och vet hur man stunnar "in a stealthy manner" från en position som han inte förväntar sig så är det bara plus poäng. Jag vet inte hur många gånger scouten har tagit mig före t.ex. en soldier, speciellt om det är en fragkåt sniper. 50% charge på snipern, eller ofc ett headshot och du har en död scout. Dvs, snipern KAN vara ett problem. Stun kan hålla honom från att blåsa skallen av dig, tills t.ex. en av dina egna snipers kommer dit. Och hur missar man en sniper med sandman? 90% av snipersena kan knappt röra på sig efter ordning.

Pushback med FAN anser jag personligen oförutsägbart. Fast det är väl en fråga om hurvida villig man är att bara ha 2 skott. Dock är FAN snuskigt bra till vissa tillfällen, so yeah. Handlar om vad man gillar och inte gillar.

Scouten var en meh-klass, för att hitboxarna var runkiga tills nya patchen också. Man kunde inte hoppa över vissa rockets som scout från en soldier t.ex, pga. för stora hitboxar. Och att han är imba när han används rätt är dock rock-paper-scissor grej. En bra soldier våldtar en bra scout. En bra demoman våldtar en bra scout. En bra scout har mindre chans att överleva mot en bra soldier än tvärtom dvs.

No offense, men det ser mest ut som om du inte är kreativ med taktiker, utan kör stenhårt på generic-tactics-101. Jag har sett samma svar i princip på 2 andra forum. Och jag använder samma argument här som där.

Men, för att dra en linje här. Mest för jag har inte ork att debattera om olika spelsätt. Linjen är, du har dina scout-taktiker, jag har mina. Done, and done.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara en snabb fråga, hur många är "bra" som sniper?

Eh, inte så fruktansvärt många. De flesta vet bara hur man sätter headshots och dödar, men inte hur man överlever eller hur man dödar andra snipers (utan att få hjärnan utsmetad på väggen först.) eller prioriteringar som sniper. Dölja dotten på ett bra ställe, ha reflexer, bra positioner som man kan ta ett par bra targets på innan man rör på sig igen. Såna saker tänker en bra sniper på. De flesta står oftast på samma ställe en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, inte så fruktansvärt många. De flesta vet bara hur man sätter headshots och dödar, men inte hur man överlever eller hur man dödar andra snipers (utan att få hjärnan utsmetad på väggen först.) eller prioriteringar som sniper. Dölja dotten på ett bra ställe, ha reflexer, bra positioner som man kan ta ett par bra targets på innan man rör på sig igen. Såna saker tänker en bra sniper på. De flesta står oftast på samma ställe en längre tid.

Såna har man sett allt på tok för många av, speciellt på en viss 24/7 2fort map jag brukar köra på, istortsett alla snipers ställer sig på sniperbryggan, siktar in och drar runt siktet som en idiot överallt så man ser vart dom siktar....

Bra drygt är det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...