Jump to content

Favorit GTA stad


Renard
 Share

Recommended Posts

Ja, vilken är den bästa GTA staden? Själv tycker jag mest om Vice City. Både tropiskt paradis och urban jungle på samma gång.

Har otroligt svårt att välja mellan Vice City och Liberty City (GTA III), så jag säger båda.

Vice City för miljön, solnedgångarna, vattnet och allt det där. Liberty City vet jag inte riktigt varför, jag bara gillar staden. Kan bero på att det är baserat på New York, men jag vet inte riktigt. Jag bara gilllar den.

:w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv gillar jag inte Liberty City. Det finns ingen höjdpunkt i staden; ingen plats man känner att "nu vill jag freeroama lite. Jag drar till --- och glider runt", till skillnad från Vice City och speciellt SA som är hur stort som helst. Jag menar, alla öar är ju egentligen rätt trista i LC. Vilken plats vill man besöka som mest? Jag kommer då rakt inte på någon. Huvudgatan på Staunton? Trist. :naughty:

San Andreas har massvis med platser man gärna utforskar med helikopter eller plan. Man kan spendera timmar till att bara freeroama och utforska - än idag hittar jag nya platser och detaljer som jag antingen inte sett förr, eller glömt. Vice City har inte så mycket att upptäcka, men verkligen att njuta av flera gånger om. Jag kan glida längs Washington Beach med cinematic camera till en bra låt och egentligen bara glida runt för att höra klart låten till en snygg vy. I mitt statement är det ju SA som vinner upptäcksfärdsstriden, men om man bara fick välja "stad" och inte "stat" skulle det bli Vice City :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv gillar jag inte Liberty City. Det finns ingen höjdpunkt i staden; ingen plats man känner att "nu vill jag freeroama lite. Jag drar till --- och glider runt", till skillnad från Vice City och speciellt SA som är hur stort som helst. Jag menar, alla öar är ju egentligen rätt trista i LC. Vilken plats vill man besöka som mest? Jag kommer då rakt inte på någon. Huvudgatan på Staunton? Trist. :whistling: San Andreas har massvis med platser man gärna utforskar med helikopter eller plan. Man kan spendera timmar till att bara freeroama och utforska - än idag hittar jag nya platser och detaljer som jag antingen inte sett förr, eller glömt. Vice City har inte så mycket att upptäcka, men verkligen att njuta av flera gånger om. Jag kan glida längs Washington Beach med cinematic camera till en bra låt och egentligen bara glida runt för att höra klart låten till en snygg vy. I mitt statement är det ju SA som vinner upptäcksfärdsstriden, men om man bara fick välja "stad" och inte "stat" skulle det bli Vice City :naughty:
Jag tycker tvärt om. När jag spelar Vice City känner jag inget större nöje med att köra runt. Gillar inte staden alls. Finns inget bättre än att glida runt i Portland.Gillar stadens uppbyggnad. Grå med mörka gränder och massor av underbara gäng. Finns inget bättre än att köra runt i en fet Amerikansk bil mitt i natten. Opera spelas på radion och regnet smattrar, gäng cirkulerar, några människor slåss och slagen ekar och dränks av ljudet från ett tåg..Liberty City är klart den bästa staden. Skulle man ändra det ni önskar tappar den sin skarm, såsom man skulle ändra Vice City. Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, förstås!! Det är en RIKTIGT bra stad, den kan man alltid hitta nåt nytt i, och alltid gå vilse! Det är ju inte för inte som jag gav den en andraplats :P

skarm

:lol: OMFGPLX! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Portland. (GTAIII)

Har alltid känts som en egen liten stad jämfört med de andra öarna i Liberty City.

Den har allt, pendeltåg, fattiga områden (t.ex. Hepburn Heights) och rika områden (Saint Mark´s) och ett industriområde.

Härligt att åka runt där, särskilt på natten när det regnar och stjärnorna lyser!

Det måste jag faktiskt hålla med dig om. Portland är skönaste staden att vara i när det regnar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man var lite och hade kämpat i typ ett halvår och sen tillslut fuskat sig till Shoreside Vale var en underbar känsla, nu gillar jag inte staden jättemycket men den är faktiskt ganska spännande på sitt sätt, massa konstiga höjdskillnader och så undrar man alltid vad som finns bakom berget (ghost city, jag vet). Portland är också soft särkilt rekonstruktionen av staden i LCS med crossbana och färjetrafik, Staunton Island är lite medelmåttig, men motorvägarna på den äger stor och alla "tyngre" uppdragsgivare håller till där gillar även i LCS när man

sprängt en stadsdel och klättrar runt i ruinerna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...