Jump to content

House M.D


Jacker
 Share

Recommended Posts

Vad definerar cynism, sarkasm, arrogans, ego och dryghet? Houseism!

Mjå, jag började glo på House i sommras (från början) och har nu kollat igenom alla tre säsonger. Kan utan tvekan säga att det är kanske den bästa serie som gjorts (känns dock inte som det slår That '70s Show, men dessa serier är väl inte jämförbara), eller åtminstone den bästa sjukhusserie som gjorts. Gregory House känns så jävla komplett som karkatär, jag gillar detaljer så som när han leker med studsbollar, eller faktumet att han är lite av ett teknikfreak. Överhuvudtaget känns serien väldigt detaljerat på något vis, som får det hela att kännas riktigt hemmysigt.

Och nu är det bara några timmar till perimären av S4! Är ganska förvantansfull kan jag säga, både S2 och S3 var riktigt bra, även om slutet på S3

inte var någon större cliffhanger precis, som det var med S2.

Den enda som jag verkligen vet kollar på House är KalleR, och några andra som jag inte minns vilka det är. Vilka är ni? Tar ni den i tvåan? :D

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är såld på House. Kollat igenom alla säsonger 3 gånger nu. Funderar på att dra igenom dom igen nångång när jag har tid.

Inte undra på att du och KalleR är som ni är. :D Nä, men vafan - inget fel på cynism och sarkasm, jag ligger också åt det hållet (även om det kanske inte är så uppenbart här). Zappa var också cyniker, för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat sedan det började gå på fyran, och följer den slaviskt. Det är en grymt bra serie! Hugh Laurie är en jääävligt bra skådis, och att han fejkar amerikanska gör inget. Jag menar, Sayid fejkar ju irakisk brytning i Lost, och mr Eko fejkar sydafrikansk brytning. De är engelsmän båda två, och pratar brittiska. Att man byter dialekt är ju bara en del av karaktären.

Däremot gillar jag inte Cameron. Jag stör mig på henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följer också House, perfekt nu när man har hela säsong 3 framför sig och kolla på bussen. Bland en av de bästa serierna någonsin faktist. Fast några av närscenerna blir bara för mycket ibland speciellt i det avsnittet där de kör in en nål rakt in i ögat. :sick:

Håller med, ibland får jag blunda. :naughty: Blod går bra, men när det blir operationsdags och det kommer massa bilder på inävlor och skit... Nej tack, tål inte sånt. :( Fast det gör ju inte serien sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tittade på House S02E02 imorse.. Kan inte påstå att jag gillar hans nya 'crew'. Då han "number nine" 'är med i Epic Movie och han blir förstörd helatiden, därav tar jag inte honom seriöst längre. De andra var bara tråkiga. Jag gillade hans gamla team..

:wub:

Jag vill ha tillbaka chase, de andra får gärna bytas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...