Jump to content

The Pacific


Eudoros
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Vad tycker ni?

Inte lika bra som BoB eller GK hitills i min mening. Karaktärsdjup saknas, och handlingen ligger steget bakom scenbytena. Sjukhuscenen i E4 t.ex, hur förde den handlingen framåt? <_<

Absolut inte i klass med BoB, men jag gillar't bortsätt från Australien avsnittet som var ett jävla skämt. Visst, dom åkte dit och knullade av sig men vad har det med en skön WWII serie att göra?

Dom ville väl få fram att många mådde psykiskt dåligt där nere.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett de två första avsnitten nu. Finns att streama online på Ninjavideo.net i HD-kvalité, det är sjukt nice.

Tack för tipset, men...

"A page on the public Internet requests data from your computer. For security reasons, automatic access is blocked, but you may choose to continue."

...Vågar man?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset, men...

"A page on the public Internet requests data from your computer. For security reasons, automatic access is blocked, but you may choose to continue."

...Vågar man?

Ja, det borde du. Jag har själv aldrig fått upp något sådant meddelande, och det är knappast en oseriös sida så det ska inte vara någon fara. Jag har sett hur många filmer och dokumentärer som helst på den sidan, ingenting har hänt någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Allt-som-allt, vad tycker ni?

Tycker definitivt det är en sevärd serie. Den fångar vad den vill fånga och visar vad den vill visa. Bra karaktärer, bra skådespeleri, bra kameraarbete... Mycket bra producerat överhuvudtaget! Dock är The Pacific, som sagt, inte på samma nivå som Band of Brothers eller Generation Kill. Karaktärerna är inte lika intensiva, mindre dialog och handligen känns utdragen och tom alldeles för ofta. Det som gjorde BoB och GK så bra är just den färgfulla och ingående representationen av karaktärerna, men i TP är den biten rätt platt i jämförelse. Sledgehammer (och hans kamrater) var helklart bäst, de andra var okej, men Leckie kändes rätt dryg.

Jag ger The Pacific 3,5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt-som-allt, vad tycker ni?

Tycker definitivt det är en sevärd serie. Den fångar vad den vill fånga och visar vad den vill visa. Bra karaktärer, bra skådespeleri, bra kameraarbete... Mycket bra producerat överhuvudtaget! Dock är The Pacific, som sagt, inte på samma nivå som Band of Brothers eller Generation Kill. Karaktärerna är inte lika intensiva, mindre dialog och handligen känns utdragen och tom alldeles för ofta. Det som gjorde BoB och GK så bra är just den färgfulla och ingående representationen av karaktärerna, men i TP är den biten rätt platt i jämförelse. Sledgehammer (och hans kamrater) var helklart bäst, de andra var okej, men Leckie kändes rätt dryg.

Jag ger The Pacific 3,5/5.

Det kändes som om The Pacific hade en budget att göra precis vad som helst men så bajsade ut något lättsmält Hollywoodskräp. Sista avsnittet var så så skitnödigt att jag var tvungen att göra paus för toalettbesök...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kändes som om The Pacific hade en budget att göra precis vad som helst men så bajsade ut något lättsmält Hollywoodskräp. Sista avsnittet var så så skitnödigt att jag var tvungen att göra paus för toalettbesök...

Förstår vad du menar, men håller inte riktigt med. BoB var ju både en kritiker- och publiksuccé, så jag ser ingen anledning till att dem skulle valt att göra nåt tunnare av det skälet. Men vem vet, serien kanske växer på än med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...