Jump to content

Metaltråden!


Mark
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Tycker att Anthrax och Slayer gjorde två fantastiska gig igår. Man riktigt kände glöden och energin hemma i tv-soffan. Megadeth var småtrista, och Metallica ska vi inte ens tala om. De känns inte genuina längre. Precis som Erik Danielsson sa till SVT's programledare (som heller inte var mycket att hänga i granen), man tröttnar på Metallica när Lars Ulrich sitter och gråter i självömkan över att han inte tjänar tillräckligt med pengar.

Anthrax och Slayer vet fortfarande hur man rockar!

Kul att Anthrax slängde in riffet till Refuse Resist av Sepultura mitt under konserten, och att Slayer spelade Black Magic från debutskivan Show No Mercy. Didn't see that coming!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

January_2010_by_Nachtgarm.jpg

Dark Funeral rekryterar Nachtgarm som vokalist i bandet. Han har tidigare sjungit i det tyska black metal bandet Negator.

Nachtgarm är en av mina favoritsångare inom black metal, och att han nu ansluter sig till Dark Funeral tycker jag personligen är hur awesome som helst.

Frågan är bara om han lyckas fylla Emperor Magus Caligula skor..

-

Är det någon som har lyssnat på Draconians nya? It's epic!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

January_2010_by_Nachtgarm.jpg

Dark Funeral rekryterar Nachtgarm som vokalist i bandet. Han har tidigare sjungit i det tyska black metal bandet Negator.

Nachtgarm är en av mina favoritsångare inom black metal, och att han nu ansluter sig till Dark Funeral tycker jag personligen är hur awesome som helst.

Frågan är bara om han lyckas fylla Emperor Magus Caligula skor..

-

Är det någon som har lyssnat på Draconians nya? It's epic!

Aldrig hört snubben tidigare, men det ska bli jävligt intressant att se hur han axlar rollen som sångare i ett av Sveriges bästa black metal band. Attera Totus Sanctus är ett enormt bra album.

Min personliga favorit black sångare kvarstår: Abbath Doom Occulta

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Att Hatebreed inte står med i Encyclopedia Metallum är ta mig fan en skam. Visst hör man tydliga spår av hardcorepunk, men det gör man även i tidig svensk death metal (Entombed, Dismember, Vomitory etc). Hatbreed kör ju ändå thrash-riffs och har en överhängande aggresiv ton i sina låtar, och borde därför räknas som modern crossover thrash, minst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att Hatebreed inte står med i Encyclopedia Metallum är ta mig fan en skam. Visst hör man tydliga spår av hardcorepunk, men det gör man även i tidig svensk death metal (Entombed, Dismember, Vomitory etc). Hatbreed kör ju ändå thrash-riffs och har en överhängande aggresiv ton i sina låtar, och borde därför räknas som modern crossover thrash, minst!

Hatebreed spelar hardcore. Ingenting annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Metallica & Lou Reed - Lulu

Ja, vad ska man säga? Jag påstår väldigt sällan att någon sorts musik är skit, men det här... Efter att jag hörde The View för några veckor sedan fick jag en riktigt obehaglig magkänsla. Något jag inte känt tidigare. Det är första gången jag faktiskt har mått dåligt (på riktigt) av musik. Nu när recensionerna börjar dyka upp lite här och var känner jag inget annat än skadeglädje. Den får inte så bra kritik nämligen...

Har ni lyssnat på detta samarbete? Jag borde egentligen inte be er lyssna om ni inte redan gjort det, men jag kan tänka mig att många är intresserade av att höra hur en ny grad av uselhet låter.

"I AM THE TABLE!" har dock blivit lite av en kul grej bland mina polare. Lite då och då brukar någon skrika ut den textraden och alla viker sig av skratt. Jag tycker den har någon sorts memepotential.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo du, Adriian, nu har Metallica gått ner ser totalt. Lyckligtvis finns det ett riktigt thrash-metal band kvar i Big Four:

MegadethThirteen_1222713_0.jpg

Släpps 1 November. Hittills har jag bara hört en låt "Never Dead" och det bådar gott. Mycket gott. De har inte släppt sitt sound (vilket man inte kan säga om Metallica).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...