Jump to content

3 frågor?!


Alle090
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Enligt mig är det:

Dels inte så fräscht. Brukar du låna ut dina hörlurar till andra? Mysigt. ;)

Dels så blir det inte så bra ljud, kan dock vara så att de jag provade var dåliga.

Ok, mina Creative in-ear ger sjukt bra ljud men det är ju det första du skrev, dom ör inte dom fräshaste. Men jag LÅNAR aldrig ut mina just för den andledningen. Men vanliga hörlurar är för dåliga och stannar inte inne. och om man har Stora hörlurar som täcker hela öronen så hör man inte alltid omgivningen (Buss, Tåg eller personer)..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, mina Creative in-ear ger sjukt bra ljud men det är ju det första du skrev, dom ör inte dom fräshaste. Men jag LÅNAR aldrig ut mina just för den andledningen. Men vanliga hörlurar är för dåliga och stannar inte inne. och om man har Stora hörlurar som täcker hela öronen så hör man inte alltid omgivningen (Buss, Tåg eller personer)..

Varför vill du höra buss eller tåg då du lyssnar på musik? Antar att det är en felskrivning?

Personer kan jag förstå, men då kan man välja; Lyssna på musik eller snacka med personerna. ;)

Edit: Annars är Koss Porta Pro väldigt bra. De täcker inte helt slutet kring örat, utan ligger mot. Då hör du både musiken och omgivningen, om du inte spelar på väldigt hög volym.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att reda ut vad MB och Mb är så tänker jag låta Henko Waratenko förklara.

GB and Gb are two different types of storage formats. GB stands for gigabyte, while Gb stands for gigabit. One gigabyte is 1024 megabytes while one gigabit is 125 megabytes.

Detta handlade ju då om Gb och GB men ni förstår skillnaden.

There you go. Har absolut ingen aning om detta tillförde något vettigt till tråden men vi kan låtsas det.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att reda ut vad MB och Mb är så tänker jag låta Henko Waratenko förklara.

Detta handlade ju då om Gb och GB men ni förstår skillnaden.

There you go. Har absolut ingen aning om detta tillförde något vettigt till tråden men vi kan låtsas det.

One gigabyte is 1024 megabytes while one gigabit is 125 megabytes.

Hur kommer det sig? ;)

Men tack, bra att du förklarade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det där blev alldeles för krångligt. Jag kör med den porten som uTorrent vill. Sånt där orkar jag inte pilla med, då nöjer jag mig med 200kb/s.

Edit: RavenE, han skrev ju Mbit där uppe. Han har alltså 16Mbit uppkoppling.

Om du sitter på en router, öppna de portarna som Utorrent har öppnat om du vill ha snabbare än 200kb/s. Annars låter du bli och sitter stadigt på 200kb/s. :3

Aj...

Men jag frågade om Bitlord 2 var bättre än Bitlord 1. inte efter den bästa torrent klienten. BTW, Jag har redan Utorrent.. ;)

Bitlord var inte bra från början. Så den här är onekligen inte bättre på ett sådant sätt att den slår Utorrent.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du sitter på en router, öppna de portarna som Utorrent har öppnat om du vill ha snabbare än 200kb/s. Annars låter du bli och sitter stadigt på 200kb/s. :3

Vad tror du om mig? Jag har ju de portarna öppna som uTorrent ville öppna. Eller rättare sagt, den porten. Jag tankar fortfarande bara i 200kb/s.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill du höra buss eller tåg då du lyssnar på musik? Antar att det är en felskrivning?

Personer kan jag förstå, men då kan man välja; Lyssna på musik eller snacka med personerna. :lol:

Edit: Annars är Koss Porta Pro väldigt bra. De täcker inte helt slutet kring örat, utan ligger mot. Då hör du både musiken och omgivningen, om du inte spelar på väldigt hög volym.

Anledningen att jag vill kunna höra andra (Annat) är om jag ska av i te.x tunnel bana eller buss..

16 mbit = 2 mb/s. Punkt slut.

16 m-bit, bitar: 8

16/8=2.

Tack..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen att jag vill kunna höra andra (Annat) är om jag ska av i te.x tunnel bana eller buss..

Ha en plupp i örat och en utanför.

Eller om du skulle använda "heltäckande"; Ha en mot örat och den andra bakom/framför örat.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha en plupp i örat och en utanför.

Eller om du skulle använda "heltäckande"; Ha en mot örat och den andra bakom/framför örat.

Jo, oftas blir det ju en i och en ute. Men om jag har heltäckande med en på och en av så glider dom så lätt av..

Men det kanske är nåt, köpa ett par heltäckande... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8 bit = 1Byte

1024byte= 1Kb (Kilobyte)

1024kilobyte= 1Mb (Megabyte)

alltså är 16Mbit(megabit)=16.000.000 bitar(mega=miljon)=16.000.000/8=2.000.000byte=2.000.000/1024=1953Kb=1953/1024Mb=1,9Mb

Alltstå borde 16Mbit/s vara lika med 1,9Mb/s

Det stämmer. Det är dock lättare att bara dela med 2, det blir noggrant nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tycker också inear hörlurar. Men idag så fixade jag allt.

Jag "kokade" dom. Först så "Ång" kokade jag dom, höll dom över en kokande kastrull. Men sen så tröttnade jag och la i dom i 100 gradigt vatten. Efter ett tag vart dom som nya. As grymt..

Så jag är super nöjd med mina ny badade hörlurar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beroende på hur många IPn du släpper in i datorn så kan du tanka i 1mb/s med 0.5. Handlar helt om konfigurationer. Jag maxar på 2,57mb/s och jag sitter på 256k.

Vad menar du med "hur många IPn du släpper in i datorn", och kan du förklara lite närmare vilka konfigurationer som i så fall görs?

Jamenar, din ISP ger dig ju ett styck IP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...