Jump to content

3 frågor?!


Alle090
 Share

Recommended Posts

Hejsan, jag har några småt men ändå jobbiga frågor..

1. Jag har ett par in-ear hörlurar, men på senaste tid har den högra börjat att låta lägre. :P

Jag misstänker starkt att det är (äckligt nog) öron vax. Finns det nåt sätt att rensa ut, har prövat med en nål men det var för stor.

Har funderat på om man skulle värma upp själv ahörluren så att vaxet rinner ut eller nåt.

Nån som har nåt tips? ;)

2. Vi i min familj har 16 Mbit/s, Jag har glömt täkne sättet men hur var det jag kunde räkna ut vilken hastighet i kb/s man kan ha? (w00t)

3. Jag har en V800, Är den enkel att flasha?

Googlat runt lite utan nån sucess, Ni behöver inte förklara hur, bara vad som behövs och om det är enkelt....

Och en 4:de fråga:

4. Är Bitlord 2 bättre än 1:an?'

Testade på en annan dator. och den verkade slöare?

Tack för den hjälp jag förhoppnings vis får..

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det där kan aldrig stämma. Man kan väl inte tanka i 16000kb/s när man har 16Mbit? 1600kb/s låter mer rimligt då jag med 2Mbit kan maxa 200kb/s som högst.

Jag har 256k (Om ingen annan är här in da hood har jag högre) men jag har maxat vid 2,57 mb/s.

2Mbit så ska du kunna ladda ned snabbare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 256k (Om ingen annan är här in da hood har jag högre) men jag har maxat vid 2,57 mb/s.

2Mbit så ska du kunna ladda ned snabbare än så.

Hmm, i vilket program är det? För både i oDC när jag testade det och i uTorrent är 200 det absolut högsta jag kan nå. Vad SKA jag kunna tanka i då?

Edit: När vi bara hade 0.5 så var 50kb/s max för mig. Borde jag ha kunnat tanka snabbare där med?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, i vilket program är det? För både i oDC när jag testade det och i uTorrent är 200 det absolut högsta jag kan nå. Vad SKA jag kunna tanka i då?

Edit: När vi bara hade 0.5 så var 50kb/s max för mig. Borde jag ha kunnat tanka snabbare där med?

Jag har haft både 0.5, 8mBit och 256k. 0.5 kunde fadern min maxa på 1 mb/s. 8mb/s vet jag inte hur snabbt han tankar. Men snabbt är det. Handlar helt om portar, vilka du har öppna, hur många IP-adresser du låter få komma in i datorn, sånt. Finns en massa tweak-guider på Google.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft både 0.5, 8mBit och 256k. 0.5 kunde fadern min maxa på 1 mb/s. 8mb/s vet jag inte hur snabbt han tankar. Men snabbt är det. Handlar helt om portar, vilka du har öppna, hur många IP-adresser du låter få komma in i datorn, sånt. Finns en massa tweak-guider på Google.

Nej, det där blev alldeles för krångligt. Jag kör med den porten som uTorrent vill. Sånt där orkar jag inte pilla med, då nöjer jag mig med 200kb/s.

Edit: RavenE, han skrev ju Mbit där uppe. Han har alltså 16Mbit uppkoppling.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det där blev alldeles för krångligt. Jag kör med den porten som uTorrent vill. Sånt där orkar jag inte pilla med, då nöjer jag mig med 200kb/s.

Gör så. Jag avänder också µTorrents standardport. Har maxat 3Mbit, och då delar hela radhuset på 100Mbit.

Vet inte riktigt hur mycket var och en har, men jag klagar inte.

Edit: Exotic. Ja, men det beror väl helt på hur man skriver det? Mb=Utrymme. Mbit=Hastighet.

1000kb=1mb.

1000kbit=1Mbit.

Eller?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4. Bitlord kommer rövknulla dig. Skaffa UTorrent din smygpirat.

Aj...

Men jag frågade om Bitlord 2 var bättre än Bitlord 1. inte efter den bästa torrent klienten. BTW, Jag har redan Utorrent.. :P

Men som någon sa innan, prova att hänga hörluren/arna ovanför lite kokande vatten. Har funkat för mig... fasy in-ear suger ju. :/

Gött, få fan prova sen.

Men vatten ånga är inte skdligt för den va?...

Varför suger in-ear? ;)

När det kommer till internet hastigheter...

Jag mätte med TP-Test. Och där står den 16 Mbit/s..

Men när jag provade en gång BitTornado. och där stod det att min Kommunikations (HTTP) speed var 20 000 Kb/s (w00t)

Ska försöka visa er med en screen,...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...