Jump to content

GTASajten Song Contest


VickeX
 Share

Recommended Posts

Hej och välkomna till GTASajten Song Contest - Autumn 07

Startar den här topicen långt i förväg så att folk verkligen ska ha en chans att hinna bli klar med sin låt i tid - Desto fler som är med och tävlar, desto roligare.

Och även så att folk ska kunna läsa och förstå det nya sättet för omröstningen.

Regler och information för GTASajten Song Contest - Autumn 07:

*Alla låtar måste vara minst en minut lång - och personen som ställer upp måste själv vara med och sjunga minst 50 ord.

(Yeah, oh, mm, right, lalala och liknande räknas ej)

*Din låt ska mailas eller skickas över MSN till mig, VickeX (XvickeX@Spray.se) senast den sista augusti i år.

*Vad som helst accepteras, så länge låten är en minut lång - du sjunger minst femtio ord så är vad som helst acceptabelt.

Låt oss säga att du vill stå helt själv i ditt lilla rum och spela in när du utan backupmusik sjunger det fulaste du kan - så är det okay. Detsamma om du vill spela in när du sjunger och lägga in det ljudspåret på en annan låt, ja vad som helst!

*Endast en (1) låt per person är tillåtet!

*Låten måste vara inspelad för just GTASajten Song Contest - Autumn 07!

*Uppladdnings och röstningssystemet ser lite annorlunda ut den här gången, med tanke på att vårt käre Starbase upload stängdes.

Den här gången laddas låtarna upp på YouTube i filmer - Med personen som gjort låtens nickname i bild när låten spelas.

En film innehåller så många låtar som får plats i den, och sedan blir det så många filmer som behövs för att alla låtar ska kunna vara med.

Röstningen går till såhär - Du skickar en comment på videon din favoritlåt är i med din favoritartists nickname.

*Topicen med länkar till videos och info kommer upp den sista september, då jag behöver tid att räkna ord och fixa filmerna.

---------------------------------------------------------------

Har jag glömt någonting eller är det någonting du undrar så PM'a mig.

Anmälda:

VickeX

Lofon

Kicken

Kebab & Tweak

Eliizar

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker gott omröstningen kan hållas på forumet. Alla kanske inte är medlemmar på YT och orkar registrera sig, sedan är det mycket omständigare. En poll duger gott.

Skriv upp mig så får vi se. :(

Sant. Får se hur det blir. Ska fundera på det där. Har ju en del tid.

Skriver upp dig som du vill. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker gott omröstningen kan hållas på forumet. Alla kanske inte är medlemmar på YT och orkar registrera sig, sedan är det mycket omständigare. En poll duger gott.

Skriv upp mig så får vi se. <_<

Där har du jävligt rätt! Det är nog trots allt bäst att köra med en poll här på sidan! Dock så är ju idén med youtube filmer jävligt bra! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har du jävligt rätt! Det är nog trots allt bäst att köra med en poll här på sidan! Dock så är ju idén med youtube filmer jävligt bra! >_<

Jo. Han har helt rätt. Tänkte inte på det när jag kom på iden. Men jag ska ändå fundera hur det ska bli, men det blir mest troligt en vanlig poll. Är dock trött på att inte kunna editera förstaposterna. För då nollställs rösningen. Det är töört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo. Han har helt rätt. Tänkte inte på det när jag kom på iden. Men jag ska ändå fundera hur det ska bli, men det blir mest troligt en vanlig poll. Är dock trött på att inte kunna editera förstaposterna. För då nollställs rösningen. Det är töört.

I och med att forumet nu är uppdaterat kanske den buggen är fixad? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt lägger in då...

Copyrightar den här lilla söta textraden, och all liknande text med. Så ni får inte sjunga om nån porrtittande eller nån tvätt.

"Vad händer i kvarteret efter klockan slår ett? Jo alla mina grannar går ut och hänger sin tvätt, utom gamle käre Bengt Storr - För han tittar på porr!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt lägger in då...

Copyrightar den här lilla söta textraden, och all liknande text med. Så ni får inte sjunga om nån porrtittande eller nån tvätt.

"Vad händer i kvarteret efter klockan slår ett? Jo alla mina grannar går ut och hänger sin tvätt, utom gamle käre Bengt Storr - För han tittar på porr!"

Haha! Kan avslöja så pass mycket för dig, din gamle pirat, som att min låt antingen kommer att handla om självdestruktiva EMO-kids eller fjortisar - jag har två riktigt feta texter på gång! :wub:

Om inte annat så kanske det blir en ny låt med Silent Noice (som ligger bakom Muskeltroll) istället - vi får se! :)

Och apropå Muskeltroll! Är det någon som är intresserad av att höra nya versionen av den (som i och för sig bara är halvfärdig, men vafan..;P) Här kan ni ladda hem den! :wub: Kom gärna med en kommentar om vad ni tyckte! ^^

http://pieceofmetal.googlepages.com/MuskeltrollRdemo.mp3

Over and out! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...