Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Fyfan vad snygg in-game grafiken är! Spelet känns som WoW fast med en WC3 vinkel. Någon som vet vad för karaktärer man kan göra?

Vet någon förresten vilken system requirement det kommer vara på spelet?

Barbarian och Witch Doctor är bekräftade, dessutom kan man se vad ser ut som en sorceress och en paladin i gameplay-videon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barbarian och Witch Doctor är bekräftade, dessutom kan man se vad ser ut som en sorceress och en paladin i gameplay-videon.

Var inte det en kvinnlig barb och en kvinnlig Witch Doctor? Eller menar du något annat?

I alla fall så satt jag helt blickstilla hela filmen igenom med huvudet i händerna och bara stirrade. Såhär ungefär :doh: . Men inombords kände jag mig såhär: :P .

Själva spelidén är ju kvar exakt som i tvåan men med uppgraderad grafik och fysik. Precis enligt mina förhoppningar, då Diablo II är ett underbart perfekt spel om man tänker på gameplayen. Det enda som Diablo II inte har är just grafiken och fysiken.

Det enda egentliga minuset jag kan hitta är att jag tycker det ser lite söligt ut när man rör sig omkring och när man slåss, samt att jag inte gillar att karaktärerna har åldrats. Hade hellre sett att det var en yngre generation man lirade som. Men det är nog ingenting jag kommer störa mig speciellt mycket på när man väl lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte det en kvinnlig barb och en kvinnlig Witch Doctor? Eller menar du något annat?

Jo, det var det nog, tänkte inte på det just då, men du har nog rätt :doh:

Sen det där om söligheten kan man ju inte direkt uttrycka sig om än, spelet är inte färdigt och ingen av oss har egentligen testat det, men om man har spelat diablo 1 och 2 har det inte varit den smidigaste rörligheten heller, så det förstör knappast spelet :P (Tänker mest på när man ska springa runt stolpar eller igenom små dörrar på diablo 2 :) )

Oh 'n' btw, #diablo3.swe@Quakenet, alla svenskar får OP, diskussioner om spelet osv där inne :wub:

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan vad snygg in-game grafiken är! Spelet känns som WoW fast med en WC3 vinkel. Någon som vet vad för karaktärer man kan göra?

Vet någon förresten vilken system requirement det kommer vara på spelet?

lol, lolololol.

Hahahaha! Oj, oj, oj. Du gjorde just min dag.

Spelet känns och är en uppföljare till D2, vilket är ett fulländat spel. Detta kan inte bli mer än ett 10/10 spel i mina ögon. Det känns som allt man inte riktigt var nöjd med i D2 kommer vara borta i D3 eller fixat till något bättre.

Om man kollar på lite screens och art så ser man att det borde vara en Druidklass, iaf om man ska antyda till druiden i D2.

Jag hoppas iaf innerligt att det kommer finnas någon form av guildliknande på battle.net, då det var en av sakerna som gjorde D2 lite svårhanterligt. Med sin vännerlista som hade omöjliga kommandon för att komma åt och lägga till vänner och allt sånt gjorde det omöjligt i princip att ha en bra koll på sina vänner, blev oftast att man skrev på MSN att dom ska komma in på ens game och langar pass visa MSN. Skulle vara underbart att ha vännerna samlade lättillgängligt och kunna skapa games som bara vänner kan joina, utan att behöva oroa sig för att andra ska joina ens game.

Well, vi har väl ungefär ett år på oss att längta arslet av oss innan vi vet. Förhoppningsvis kanske det kommer upp en Beta, som jag skulle göra allt för att komma in på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar på att alla de gamla klasserna kommer finnas kvar; eller att de finns, men modifikerade. :wub:

Alla lär ju göra värsta guilden och värsta lvla tillsammans!!!!11111 :doh::P:)

Satt och kollade på Diablo 3 panelen på WWI igår och dom sa att dom troligen skulle ha alla andra klasser kvar, om dom kunde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar på att alla de gamla klasserna kommer finnas kvar; eller att de finns, men modifikerade. :)

Alla lär ju göra värsta guilden och värsta lvla tillsammans!!!!11111 :naughty::mf_doof::w000t:

Hur kan 6 klasser bli, 5 när det dessutom har introducerats en ny klass, och alla ändå ska vara kvar?

Skulle tippa på(Om dom nu ska återanvända klasser);

Barbar

WH

Druid

Assa

Amazon

Necro, sorc och pally försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blizzard's kommande:

  • Diablo 3
  • Starcraft 2
  • WotLK

Inga dåliga titlar. Jag önskar bara att jag gillade RPG- och RTS-spel.. och möjligen att jag fortfarande spelade lite WoW. Floppar WAR så vet jag inte vad jag gör.. Då har jag absolut ingenting att lira. :naughty:

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan 6 klasser bli, 5 när det dessutom har introducerats en ny klass, och alla ändå ska vara kvar?

Skulle tippa på(Om dom nu ska återanvända klasser);

Barbar

WH

Druid

Assa

Amazon

Necro, sorc och pally försvinner.

Hade inte läst att det bara skulle vara fem klasser.

Hoppas verkligen inte att necromancer försvinner. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan 6 klasser bli, 5 när det dessutom har introducerats en ny klass, och alla ändå ska vara kvar?

Skulle tippa på(Om dom nu ska återanvända klasser);

Barbar

WH

Druid

Assa

Amazon

Necro, sorc och pally försvinner.

Vad dom sa på WWI första panelen så skulle bara necromancer försvinna. Fö blir spelet verkligen tråkigt utan en sorc och en paladin ifall dom ska bort med. :naughty:

Redigerad av Guldmyntet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste någonstans att necc inte kommer att försvinna

Edit: Eller jag läste nog lite fel.... Så här stod det

Fråga: Ser ni ”The Witch Doctor” som en ersättare till Necromancer? De använder ju liknande attacker med explosioner och pets bland annat…

Blizzard Svarar: Vi ersätter inte Necromancer, vi har inte bestämt om Necromancer kommer finnas i spelet, men vi tycker iaf inte att klasserna är för lika varandra.

Redigerad av Marrox
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig finns det alltid en bestämd skillnad mellan ett bra spel, och ett riktigt bra. Men nu när jag ser att Leonard Boyarsky är Lead Designer för spelet så har jag fått det klart för mig att det här spelet ju faktiskt kan bli bra, på riktigt nu.

:P

mr_tobbe är positivt inställd till ett nytt spel! Fram med skumpan :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Än så länge tycker jag det ser ut som rätt så tråkiga spells, om man jämför med Sorccs Frozen Orb och Necrons Poison Nova.

Jag vill se lite färglada spells som man verkligen sitter och skriker "Känn på den demonjävel!" Samt spells som inte är speciellt komplicerade, diablo ska vara ett lätt spel att lära sig men svårt att mästra. :mf_doof:

För de som inte kan så mycket om storyn så finns "Cain's Journal" på hemsidan, faktiskt lite nostalgiskt att lyssna igenom den :rolleyes:

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Än så länge tycker jag det ser ut som rätt så tråkiga spells, om man jämför med Sorccs Frozen Orb och Necrons Poison Nova.

Jag vill se lite färglada spells som man verkligen sitter och skriker "Känn på den demonjävel!" Samt spells som inte är speciellt komplicerade, diablo ska vara ett lätt spel att lära sig men svårt att mästra. :mf_doof:

För de som inte kan så mycket om storyn så finns "Cain's Journal" på hemsidan, faktiskt lite nostalgiskt att lyssna igenom den :rolleyes:

Man har ju bara fått se runt 10 spells (om man nu räknar barbarens attacker som spells). 3 klasser och tonvis med spells kvar, Blizzard lär ju ha en hel del äss i rockärmen :teehee:

Jag tycker iaf inte att witch doctorns spells såg så tråkiga ut, speciellt "the wall of zombies" såg tuff ut, kanske inget jämfört med frozen orb då, men kommer ju självklart finnas med häftigare grejer i slutprodukten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har ju bara fått se runt 10 spells (om man nu räknar barbarens attacker som spells). 3 klasser och tonvis med spells kvar, Blizzard lär ju ha en hel del äss i rockärmen :mf_doof:

Jag tycker iaf inte att witch doctorns spells såg så tråkiga ut, speciellt "the wall of zombies" såg tuff ut, kanske inget jämfört med frozen orb då, men kommer ju självklart finnas med häftigare grejer i slutprodukten.

Jo, klart blizzard har massvis kvar, dock imponerade inte de nya spellsen mig speciellt, jag vill se något som inte bara dödar, utan något som förstör ordentligt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...