Jump to content

Fallout 3


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag fuskade både i oblivion och fallout 3 men tröttnade aldrig kan fortfarande sitta och köra som en galning. Vet inte varför ja fuskar det har bara blivit en vana att ja gör :D . När ja väl spelar ett spel så kan ja inte låta bli att kolla på fusk om det inte blir för jobbigt.

Gör 2 profiler, en som du fuskar på och en som du kör helt rent på, så brukade jag göra, nu kör jag dock helt utan fusk, förut kunde jag inte heller köra oblivion utan fusk!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trycker man på § (engelsk uppsättning= ~ (Tilde)) så får man upp konsolen där kan man skriva t.ex player.additem eller player.addspell eller andra kommandon som TGM (Vilket torde betyda Toggle God Mode) eller TLC (eller tcl, kommer inte ihåg vilken) finns också kill som gör att man kan döda t.ex

Moira utan att hennes livvakt agerar

. Det finns också kommandon för att levla, ändra attributes osv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur fuskade du då?

Chucky svarade då din fråga :naughty: Tryck bara på den där knappen under ESC(§/½) Så får du upp consolen skriv in tgm för god mode + att ammo tar aldrig slut. Lite fusk koder

Player.additem 0000000F X(byt ut X mot en valfri summa) så får du X antal bottles(pengar). Typ Player.additem 0000000F 90000 så får du 90000 i pengar.

tcl - gör så du kan flyga vart du vill du blir som ett spöke som kan flyga genom saker etc.

Setpccanusepowerarmor X(Byt X till en 1 eller 2) 1:an gör så du kan använda power armor från början medans 2:an gör så du inte kan det.

Help - Gör så du får upp en lista med kommandon använd page up eller page down för att bläddra där finns även power armor fusket.

RewardKarma X(byt ut X mot en valfri summa så får du X så mycke som du skrev.) Tyo RewardKarma 900 då får du 900 i karma.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fuska är rätt lamt =/

Enda "fusken" som jag använde i Fallout 3 var att återuppliva folk som hade dött. Exempelvis Walter i Megaton (visst heter han så?) han som har hand om vattenkraftverket, han buggade sönder för mig :naughty:.

Han ramlade ner från broarna i megaton och dog hela jävla tiden för mig, satans senila gubbfan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genom att fuska förstör man ju halva upplevelsen med spelet. T.ex. att fuska sig till pengar/items, det är ju en väldigt stor del av spelet, att man med tiden får bättre vapen och armor, mer pengar, man blir högre level etc. När man fuskar sig till dessa har man ju förlorat den delen av spelet, och då blir det ju genast mycket tråkigare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genom att fuska förstör man ju halva upplevelsen med spelet. T.ex. att fuska sig till pengar/items, det är ju en väldigt stor del av spelet, att man med tiden får bättre vapen och armor, mer pengar, man blir högre level etc. När man fuskar sig till dessa har man ju förlorat den delen av spelet, och då blir det ju genast mycket tråkigare..

jupp. håller med helt och hållet. xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genom att fuska förstör man ju halva upplevelsen med spelet. T.ex. att fuska sig till pengar/items, det är ju en väldigt stor del av spelet, att man med tiden får bättre vapen och armor, mer pengar, man blir högre level etc. När man fuskar sig till dessa har man ju förlorat den delen av spelet, och då blir det ju genast mycket tråkigare..

Håller fullständigt med. Det förstör hela spelet. Personligen skulle det aldrig falla mig in. När jag spelat genom spelet så kan det hända att jag använder lite roliga fusk nästa gång eller så men man ska alltid spela genom ett spel utan fusk första gången. Undantaget är väl att återuppliva en viktig karaktär som råkats dödas eller spawna ett försvunnet item.

Jag har en kompis som förr inte kunde spela ett spel utan att använda GOD-mode. Brukade reta gallfeber på mig att han inte fattade hur han sabbade spelupplevelsen. Jag menar, spela DOOM 3 med odödlighet. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte hålla mig. Började spela Fallout 3 för några dagar sen. Herre Gud vilket spel! Helt underbart! Älskar det! Friheten, karaktärerna, allt! Har en liten skoj fråga dock: Kan man döda alla karaktärer/fiender i hela spelet utan att de "Re-spawnas". Jag menar, de fiender/karaktärer jag dödade för en IRL vecka sedan ligger fortfarande kvar på samma plats. Tex så ligger

Lucas Simms och Mr Burke kvar inne på Moriarty's fast de dog för jätte länge sedan

. Samma sak gäller monster jag dödat i Wasteland. Betyder detta att man kan döda alla monster/fiender utan att de kommer tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte hålla mig. Började spela Fallout 3 för några dagar sen. Herre Gud vilket spel! Helt underbart! Älskar det! Friheten, karaktärerna, allt! Har en liten skoj fråga dock: Kan man döda alla karaktärer/fiender i hela spelet utan att de "Re-spawnas". Jag menar, de fiender/karaktärer jag dödade för en IRL vecka sedan ligger fortfarande kvar på samma plats. Tex så ligger

Lucas Simms och Mr Burke kvar inne på Moriarty's fast de dog för jätte länge sedan

. Samma sak gäller monster jag dödat i Wasteland. Betyder detta att man kan döda alla monster/fiender utan att de kommer tillbaka?

Njaa.. Typ 7-14 dagar brukar det ta, och det är för monstren,

karaktärer spawnar dock inte (T.ex så spawnar Raiders om men inte Lucas Simms]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...