Jump to content

Hårvax Rekommendationer


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

^_^

Om du vill ha en snygg frilla, som du inte kan ha varje kväll, (för det är inte bra för håret) ska du använda dig utav Dax Vax (röda. den gråa suger balle. Somsagt, daxvax SLITERUT håret extremt. Men det gör sågottsom alla vax, men dax sliter på det Mycket mer än de andra.) Jag brukar även ta Fruktis Glove vax(grönaburken)För den är rätt bra. Håret står bra.

Den rosa "Shining vax" från Taft är perfekt ifall man inte vill att håret ska se "Fettigt" ut. Det gör det inte, även om du tar mycket. Eller, lite fettigt kan det se ut, men inte mycket alls.

Got2Be Glued(gul), hårgelén är perfekt att avsluta med. Då blir det hårt. Ett fel är att det kanske stelnar för snabbt.

För maximal effekt Brukar jag sluta med Hårspray. Då är Got2be glued (gulahårsprayen) den absolut bästa.

Allting kostar styck cirka 50kronor, finns oftast på Coop Forum eller något sånt:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://img512.imageshack.us/img512/9386/pict1887wo8.jpg

^_^

Om du vill ha en snygg frilla, som du inte kan ha varje kväll, (för det är inte bra för håret) ska du använda dig utav Dax Vax (röda. den gråa suger balle. Somsagt, daxvax SLITERUT håret extremt. Men det gör sågottsom alla vax, men dax sliter på det Mycket mer än de andra.) Jag brukar även ta Fruktis Glove vax(grönaburken)För den är rätt bra. Håret står bra.

Den rosa "Shining vax" från Taft är perfekt ifall man inte vill att håret ska se "Fettigt" ut. Det gör det inte, även om du tar mycket. Eller, lite fettigt kan det se ut, men inte mycket alls.

Got2Be Glued(gul), hårgelén är perfekt att avsluta med. Då blir det hårt. Ett fel är att det kanske stelnar för snabbt.

För maximal effekt Brukar jag sluta med Hårspray. Då är Got2be glued (gulahårsprayen) den absolut bästa.

Allting kostar styck cirka 50kronor, finns oftast på Coop Forum eller något sånt:)

Dina grejer?

Nästan överdrivet mycket va? :( Jag som tyckte jag hade mycket när jag hade typ 7-8 burkar i hyllan :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha en snygg frilla, som du inte kan ha varje kväll, (för det är inte bra för håret) ska du använda dig utav Dax Vax (röda. den gråa suger balle. Somsagt, daxvax SLITERUT håret extremt. Men det gör sågottsom alla vax, men dax sliter på det Mycket mer än de andra.) Jag brukar även ta Fruktis Glove vax(grönaburken)För den är rätt bra. Håret står bra.

Den rosa "Shining vax" från Taft är perfekt ifall man inte vill att håret ska se "Fettigt" ut. Det gör det inte, även om du tar mycket. Eller, lite fettigt kan det se ut, men inte mycket alls.

Got2Be Glued(gul), hårgelén är perfekt att avsluta med. Då blir det hårt. Ett fel är att det kanske stelnar för snabbt.

För maximal effekt Brukar jag sluta med Hårspray. Då är Got2be glued (gulahårsprayen) den absolut bästa.

Allting kostar styck cirka 50kronor, finns oftast på Coop Forum eller något sånt:)

Är det inte bättre att köpa en burk bra vax istället för att köpa 40 stycken halvbra?

Nej köp Waterclouds på Kicks, kostar max 120 spänn. Skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är den jag använder just nu ^_^ . Alla säger att den typ sliter av håret vilket den gör :( . Men den håller iallafall.

Täpper till hårsäckarna.

Det bästa är urban elements, ljusgröna. Kostar cirka 169, köpte en nästan full tub av en kompis för en tjuga idag :( Han använder blåa d:fi istället, det är också bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har blivit rätt mycket, med tanke på att "man vill testa nya saker".

Sedan har jag fått väldigt mycket vax i present, julklapp mm.

Tycker frillan blir bättre, om man blandar lite av allt möjligt.

BTW, "daxvax är ju svårt att tvätta ur. Det brukar vara en reklam i burken, typ "Köp Dax TW2 shampo" för att tvätta ur den skadliga oljan som finns i daxvaxet.

90 kronor exklusive framt, och det funkar inte. (flaskan finns på bilden ovanför). Köp det inte. HELT värdelöst. Sämre än 10kronorsshampo i närmsta affär!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har provat många grejer. Jag har ganska kort hår, ibland rufsigt bara, ibland snett. Oftast är det lite blött, men också torrt när jag får lite längre.

De bästa av de jag har provat är:

Urban Elements (grön tub): Passar ganska bra när jag kör med "snea" frisyr. Mjukt till en början, men stelnar till lite efter ett tag. Funkar utmärkt med en blöt look. HUR DU ANVÄNDER DET!! (LOL LOL LOL) :( Pris: ~150:-

Fördel: Luktar liiite gott, funkar bra till wet look.

Nackdel: Inte så himla hållbart som jag önskar. Och lukten här med, på morgonen luktar det gott men ju längre dagen går desto mer illa mår du.

d:Fi extreme wax: Riktigt hållbart, kan tänka mig att det funkar bra till torrt hår. Luktar också extremt gott, kan sitta och bara lukta på det. Dessutom är burken ganska snygg. ^_^ Fungerar dock INTE i blött hår - vaxet blir helt oanvändbart och som gelé, och du måste hitta en perfekt balans mellan torrt och fuktigt, vilket är ganska svårt. Dessutom blir det mer glansigt än normalt fuktigt hår, något som kan anses fult. Pris: 130-170:- (varierar från vilka ställen du köper på.)

Fördel: Doften, hållbarheten.

Nackdel: Priset för det du får (otroligt lite innehåll i burken, tar slut på tre veckor ungefär) och geléeffekten. Icke godkänt.

VO5 Matt Clay: Funkar riktigt fint, en lera som dock inte luktar allt för gott (men det brukar inte leror göra). Kostar ungefär 50kr och finns i de flesta livsmedelsaffärer. Håller bra, är lätt och forma till en snygg frisyr och är avsett till torrt hår för att skapa en matt frisyr, men jag diggar det också i lite fuktat hår. Pris: ~50:-

Fördel: Billigt och effektivt. Funkar till de flesta frisyrer.

Nackdel: Kan vara ganska hårt, men när vaxet värms upp blir det lite mjukare.

(vaxet ovan kombinerat med Got2Be hårspray, det röda som luktar hallon ger en riktigt bra frisyr. Kostar 60 spänn.)

Grazette XL: Även detta fungerar bra i fuktat och torrt hår. Denna körde jag också med ett tag, oftast när jag har håret snett. Funkar riktigt bra tillsammans med hårsprayet jag nämnde nyss. Finns i frisörsalonger och i vissa livsmedelsaffärer. Pris: Runt 100-120:-

Fördelar: Hållbarheten, relativt billigt för det man får och så luktar det helt OK.

Nackdelar: Vid regn kan detta vax lösas upp i håret, och vita äckliga (spermaliknande) fläckar kan träda fram. Dessa kan i och för sig tas bort enkelt genom att gnugga i dem i håret igen, men det är helt klart ett irriterande moment. Därför bör ett paraply köpas samtidigt.

Har som ni ser provat mycket, och dessutom har jag provat DaxVax (gillar det trots allas hatord), Fructis, Proffs m.fl. Dessa som jag har skrivit mer om är dock mina favoriter, som verkligen håller måttet. Tänk på att resultatet blir jävligt mycket bättre med hårspray.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har blivit rätt mycket, med tanke på att "man vill testa nya saker".

Sedan har jag fått väldigt mycket vax i present, julklapp mm.

Tycker frillan blir bättre, om man blandar lite av allt möjligt.

BTW, "daxvax är ju svårt att tvätta ur. Det brukar vara en reklam i burken, typ "Köp Dax TW2 shampo" för att tvätta ur den skadliga oljan som finns i daxvaxet.

90 kronor exklusive framt, och det funkar inte. (flaskan finns på bilden ovanför). Köp det inte. HELT värdelöst. Sämre än 10kronorsshampo i närmsta affär!

Varför använda ett vax om oljan är farlig? ^_^, använder man daxwax för mycket och länge är risken stor att hårsäckarna dör helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.romella.com/www/page.asp?pid=64

I förhållande till pris är scandinavian formula mycket bra. Inte riktigt i klass med Urban och d:fi, men priset är mkt billigare. 60kr fick jag ge för en burk cream-wax.

"Kort hår" står det i länken, hur långt kan man ha för att det där ska funka tror du?

Vill prova något nytt men inte slänga ut för mycket :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Kort hår" står det i länken, hur långt kan man ha för att det där ska funka tror du?

Vill prova något nytt men inte slänga ut för mycket :rolleyes:

Jag har inte så kort hår (se bifogad bild). Och det funkar bra för mig. Längre hår än så borde funka ifall man fuktar håret lite innan man arbetar in vaxet.

post-11-1179055684_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...