Jump to content

Nationella matte A


the-copy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Istället för att skapa ännu en ny tråd så kan vi ju slå ihop den här med Matte B nationella, det fyra timmar långa provet som jag just kom hem ifrån. :P

Gick i för sig väldigt bra, svarade på allt och var säker på i princip allt, tyvärr tror jag att jag var för slö på MVG-Kvalitéerna och jag klarade inte sista frågan, så jag landar antagligen på ett starkt VG vilket jag är nöjd med. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick i för sig väldigt bra, svarade på allt och var säker på i princip allt, tyvärr tror jag att jag var för slö på MVG-Kvalitéerna och jag klarade inte sista frågan, så jag landar antagligen på ett starkt VG vilket jag är nöjd med. :P

Typ så här med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Same here.

Skippade den och en till, minns inte vilken det var.

Eller var det två till? Hmm.

Ehum första frågan va 15000 :-kr sedan skulle du räkna rabatten på 30% .

Jag räknade så här :ermm: 15000 delat i 4 vilket blir 25%= 3750, då jag ville ha 5% till så 3750 delat i 5 = 750 vilket det då blir 3750 + 750 = 4500 : kr, Vet inte varför jag räknade så men jag kände för det, annars kan man ju ta bort en nolla på varje och gånga de me varnadra 1500 * 3 = 4500:- kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehum första frågan va 15000 :-kr sedan skulle du räkna rabatten på 30% .

Jag räknade så här :ermm: 15000 delat i 4 vilket blir 25%= 3750, då jag ville ha 5% till så 3750 delat i 5 = 750 vilket det då blir 3750 + 750 = 4500 : kr, Vet inte varför jag räknade så men jag kände för det, annars kan man ju ta bort en nolla på varje och gånga de me varnadra 1500 * 3 = 4500:- kr.

Eller 15000*0,3

Hallå dah?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...