Jump to content

Nationella matte A


the-copy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är så jävla lättad! :)

Inatt drömde jag att jag hade det här provet.. Det var så hemskt. (w00t) Till att börja med så tog det mig en kvart att ta mig ner till salen, för jag gick först och kissade och sedan var jag ju självklart tvungen att prata med alla jag mötte.

Men sen kom jag till slut dit och satte mig och fick mitt prov. Och jag kollade på varenda uppgift och fattade ingenting. Jag bara stirrade rakt ner i papprena och förstod inte en enda uppgift. :'(

Vaknade alldeles svettig.

-----------

I vilket fall, dagens prov gick som en dans! Raka motsatsen mot drömmen. :unsure:

Visst, jag fick fundera ett tag på vissa uppgifter, men sen gick det bara bra. Nästan läskigt hur glad jag är, nästan som att jag förväntar mig full pott. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är otroligt dålig på matte, men det känns ändå som att det gick rätt så bra. :)

Ganska lätta uppgifter, så det var skönt.

Hann inte svara på 11b, tiden var slut. :/

Well, har del ett på fredag. Men den brukar väl vara lättare än del 2? :unsure:

--

Btw. Är det 19 poäng på del 2, eller sammanlagt 19 poäng på del 1 OCH 2 som gäller för godkänt?

Om man till exempel fick 15 poäng på del 1 och 5 poäng på del 2 (20 poäng) så är det godkänt.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag är så jävla lättad! :)

Inatt drömde jag att jag hade det här provet.. Det var så hemskt. (w00t) Till att börja med så tog det mig en kvart att ta mig ner till salen, för jag gick först och kissade och sedan var jag ju självklart tvungen att prata med alla jag mötte.

Men sen kom jag till slut dit och satte mig och fick mitt prov. Och jag kollade på varenda uppgift och fattade ingenting. Jag bara stirrade rakt ner i papprena och förstod inte en enda uppgift. :'(

Vaknade alldeles svettig.

-----------

I vilket fall, dagens prov gick som en dans! Raka motsatsen mot drömmen. :unsure:

Visst, jag fick fundera ett tag på vissa uppgifter, men sen gick det bara bra. Nästan läskigt hur glad jag är, nästan som att jag förväntar mig full pott. (w00t)

Haha, vilket äventyr XD

Vad skrev du på sista då!!

edit: del 1 = utan miniräknare?

Redigerad av the-copy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde det idag jag också. Det var lättare än jag förväntade mig, det var till och med lättare än C-provet för niorna. Eftersom jag fortfarande går i nian så har min lärare glömt gå igenom några saker (t.ex. typvärde), men det gick bra förutom det tror jag.

Om jag klarar MVG på provet så slipper jag göra Matte A när jag börjar gymnasiet i höst och det vore hur skönt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vilket äventyr XD

Vad skrev du på sista då!!

edit: del 1 = utan miniräknare?

Jag skrev nåt om att killen hade fuckat upp det totalt, eftersom han ju faktiskt inte har någon aning om var den punkten skulle vara någonstans. Grafen var ju inte regelbunden. Så skrev jag att hennes uträkning var mycket mer trovärdig, eftersom hon räknade på hur mycket de andra hade kostat och tagit fram medelvärdet 'n stuff.

Utan miniräknare, jepp. (Och jag som aldrig kommer ihåg hur man ställer upp med divison :unsure: )

Vi (i min grupp) gör Matte A-kursen och nians kurs samtidigt eftersom dom är ganska lika.

Fan, det hade inte suttit helt fel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev nåt om att killen hade fuckat upp det totalt, eftersom han ju faktiskt inte har någon aning om var den punkten skulle vara någonstans. Grafen var ju inte regelbunden. Så skrev jag att hennes uträkning var mycket mer trovärdig, eftersom hon räknade på hur mycket de andra hade kostat och tagit fram medelvärdet 'n stuff.

Utan miniräknare, jepp. (Och jag som aldrig kommer ihåg hur man ställer upp med divison :unsure: )

Fan, det hade inte suttit helt fel. :)

okej, men hans var ju ändå trovärdig då grampriset för henne ökade!

jag skrev att hans var mer trovärdig även om han inte nått att gå efter, förutom det ständigt sjunkade grampriset

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag fortfarande går i nian så har min lärare glömt gå igenom några saker (t.ex. typvärde), men det gick bra förutom det tror jag.

Du vet var det är nu eller?

Annars är det talet som nämns högst antal gånger, om det är flera så är alla typvärden.

...om jag inte kommer ihåg fel.

Jag skrev nåt om att killen hade fuckat upp det totalt, eftersom han ju faktiskt inte har någon aning om var den punkten skulle vara någonstans. Grafen var ju inte regelbunden. Så skrev jag att hennes uträkning var mycket mer trovärdig, eftersom hon räknade på hur mycket de andra hade kostat och tagit fram medelvärdet 'n stuff.

Helt ologiskt, priset blir lägre och lägre, sen blir det plötsligt högre?

Kollade inte så noga på Mikaels (hette han va?) men jag antog att hans var relativ med de tidigare priserna, alltså att det blev billigare och billigare.

---

Tror det gick bra, annat än MVG är som jag sagt tidigare långt under mina förväntningar på mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet var det är nu eller?

Annars är det talet som nämns högst antal gånger, om det är flera så är alla typvärden.

...om jag inte kommer ihåg fel.

Nu vet jag det. Jag läste uppgiften fel dock. Jag förstod det som att man inte fick ha samma tal mer än 1 gång var. Men det var ju bara att alla 6 talen inte fick vara samma.

Jaja, man förlorar ju bara en poäng på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw, uppgiften var inte alls att ta ställning till huruvida den ena var bättre än den andra, det man skulle göra var att visa varför de fick olika svar.

Borde inte bli mindre poäng för att man nämnt "fel".

Ah, det har du faktiskt rätt i! Nu är jag glad igen. :ph34r:

Skrev det ganska så utförligt, det vi har snackat om nu var bara den sista meningen jag skrev. Tänkte inte på det. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är så jävla lättad! :ph34r:

Inatt drömde jag att jag hade det här provet.. Det var så hemskt. :( Till att börja med så tog det mig en kvart att ta mig ner till salen, för jag gick först och kissade och sedan var jag ju självklart tvungen att prata med alla jag mötte.

Men sen kom jag till slut dit och satte mig och fick mitt prov. Och jag kollade på varenda uppgift och fattade ingenting. Jag bara stirrade rakt ner i papprena och förstod inte en enda uppgift. :'(

Vaknade alldeles svettig.

-----------

I vilket fall, dagens prov gick som en dans! Raka motsatsen mot drömmen. >_<

Visst, jag fick fundera ett tag på vissa uppgifter, men sen gick det bara bra. Nästan läskigt hur glad jag är, nästan som att jag förväntar mig full pott. :ermm:

.. Kom jag till slut dit och satte mig och fick mitt prov. Och jag kollade på varenda uppgift och fattade ingenting. Jag bara stirrade rakt ner i papprena och förstod inte en enda uppgift. JAG GLÖMMER ALLT I MATTE :'(

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...