Jump to content

Nationella matte A


the-copy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Grattis till dig, du måste vara riktigt stolt.

Jag sa bara att man inte behöver miniräknare för den uppgiften.

Varför skulle jag vara stolt över det? var ju inge svårt men det var andra som missade på den...

Zack sa så här, "eller så tar man 150000 * 0.3" för att räkna den så måste man nästan ha minräknare eller hur? Det har inget me kladdpapper o göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle jag vara stolt över det? var ju inge svårt men det var andra som missade på den...

Zack sa så här, "eller så tar man 150000 * 0.3" för att räkna den så måste man nästan ha minräknare eller hur? Det har inget me kladdpapper o göra?

Man KAN räkna ut det på ett kladdpapper om man inte får använda miniräknare, vad är det du inte fattar?

Kolla upp ordet sarkasm btw...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Bump.

Vi är lite efter, fick tillbaka våra idag. Jag fick MVG vilket är helt underbart skönt för nu slipper jag göra Matte A i höst när jag börjar gymnasiet. Antingen så börjar jag på Matte B eller så får jag ledigt från mattelektioner första halvåret. Vet inte riktigt hur det blir men oavsett så är det ju hur skönt som helst.

Jag vet inte hur många poäng jag hade, glömde skriva av. Fick i alla fall full pott på den långa fördjupningsfrågan och precis på gränsen vad det gällde VG-poäng. Mer kommer jag inte ihåg.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Vi är lite efter, fick tillbaka våra idag. Jag fick MVG vilket är helt underbart skönt för nu slipper jag göra Matte A i höst när jag börjar gymnasiet. Antingen så börjar jag på Matte B eller så får jag ledigt från mattelektioner första halvåret. Vet inte riktigt hur det blir men oavsett så är det ju hur skönt som helst.

Var glad för det. Våran lärare fick mig och en annan i klassen att läsa Matte A i 9:an, dock utan att få prov och sådär. Så jag har gjort Matte A två gånger nu :shifty:

Jag skulle gissa på att du får ledigt i början, eftersom läraren antagligen vill att du ska vara lika långt som de andra :lol:

Så fick i alla fall en kille i min klass göra som hade läst ut matte A på ett annat program innan han bytte.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

God damn it! :D

Matte A gick inte alls så bra som jag hade förväntat mig. På nationella provet fick jag mycket G och VG-poäng, men visade inte tillräckligt med MVG-kvalité. :(

Matte A-kursen i övrigt får jag förmodligen inte heller mer än VG på. Jag har haft lätt för mig på lektionerna och när jag har jobbat fritt med boken, men proven har gått dåligt. Har bara fått MVG på ett (två?) prov. :(

Nåja, får satsa stenhårt på B-kursen sen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...