Jump to content

Ge kritik för min låt..


Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

Kan inte så mycket om rap, lystnar inte på sån skit, men den här tycker jag var skön :P

tack :)

och sen till dom flesta som komenterat hörs bara som ni är hiphop hatare?

sen så sa jag att det är min andra låt, inte många som sätter en hit direkt ellerhur? man börjar någonstans..

har ni inte hört låten eminem gjorde när han va 15? den sög, inget bra alls, och titta var han är idag?

typ ingen är bra i början..detta är typ en test låt, som många sa, den är kort..

ge mig lite tid, ska skriva ihop nåt bättre till nästa gång, och det någon sa att jag hörs som en 5åring.. okej? tufft :wub:

ja ska spela in i en riktigt studio nästa gång..

Sen hoppas jag att ja e bättre än alla dom blattarna från rosengård spelat in? och tror dom äger alla..

så kass kan ja inte va fan..

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och sen till dom flesta som komenterat hörs bara som ni är hiphop hatare?

sen så sa jag att det är min andra låt, inte många som sätter en hit direkt ellerhur? man börjar någonstans..

har ni inte hört låten eminem gjorde när han va 15? den sög, inget bra alls, och titta var han är idag?

typ ingen är bra i början..detta är typ en test låt, som många sa, den är kort..

ge mig lite tid, ska skriva ihop nåt bättre till nästa gång, och det någon sa att jag hörs som en 5åring.. okej? tufft :wub:

ja ska spela in i en riktigt studio nästa gång..

Sen hoppas jag att ja e bättre än alla dom blattarna från rosengård spelat in? och tror dom äger alla..

så kass kan ja inte va fan..

Vi säger såhär.

Fortsätt och du kanske blir bättre, men satsa inte hela ditt liv på att bli hiphopare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som wannabe Dr.Dre sound, dina rhymes suger, din röst låter som en 5 åring som har astma.

Innan du börjar rappa, tänk på en sak, säg inte samma saker varje 3 sekund.

Allt ska rimma, ha någon sak du vill koncentrera dig på, t.ex en diss.

Och en sak till, snälla sluta rappa, du suger.

Om 2pac hade hört detta hade han vänt sig i graven 1000 gånger, tills han skulle få ligg sår.

@RD2D, läs vad jag skriver, gav FFS honom tips.

Tack T-Bone!!

Jag vågar men vill ej, då jag bara freestylar för mina vänner, ibland.

@Shady: Om du vill ha mer djup info hur du ska freestyla så bara pm:a mig, då jag kan freestyla, men du behöver vägledning.

Jag är ingen hip hop hatare, då jag bara nästan lyssnar till hip hop, och jag har hört många av Eminems gamla låtar, Infinite t.ex.

Visst han var inte jätte bra, men om du vill visa att du kan något, så måste du göra det nästan direkt.

Och ni ville höra något jag skrivit. ----->http://www.shadyblock.com/forums/index.php...c=46270&hl=

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gav honom tips på vad han kan göra bättre, sen ville du få honom att sluta göra rappa... Uhm.. :wub:

Ja, kasnke inte sluta direkt, men för att bli bra, så freestyla istället för dina vänner och dig själv.

Han är inte någon bra lyriscist precis.

@Lajnux: Vad vet du, har bättre grejer än att börja rappa för er, räcker med att jag gör detta för mina vänner.

@Pico: Tack!

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och ni ville höra något jag skrivit. ----->http://www.shadyblock.com/forums/index.php...c=46270&hl=

Ja, kasnke inte sluta direkt, men för att bli bra, så freestyla istället för dina vänner och dig själv.

Han är inte någon bra lyriscist precis.

@Lajnux: Vad vet du, har bättre grejer än att börja rappa för er, räcker med att jag gör detta för mina vänner.

Och du klagar på hans text? Ditt var nog det värsta jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi säger såhär.

Fortsätt och du kanske blir bättre, men satsa inte hela ditt liv på att bli hiphopare.

hhaha, verkligen inte, tänker lätt gå ut skolan och forts. träna på detta.. en liten dröm bara :wub:

men sen om ja väl blir bättre, så kommer ja lägga ner lite cash på en bra hemma studio kanske..

men det är lång väg kvar känns det som, är inte alls nöjd med min låt själv. ja vet mkt som kan förbättras, men inte med denna micen bara..och texten är ju inte bäst heller.. men bara en början..

och sen det jag sa som eminem gjorde som liten så menade jag inte Infinite albumet, han va ju över 22-25år där.. det finns en annan låt jag inte kommer på namnet, där han dissa svarta tjejer, för han precis blivit dumpad av en eller nåt.. så spela han in nåt som han sen fick tillbaka i huvudet av tidningen "The Source".. kan ta reda på vad låten hette och lägga upp, han va iallfall 15 där, och rappat i kanske ett år..

ja har rappat i snart 2 månader, och att vissa jämnför mig med 2pac.. haha, löjligt.. tänk liite innan du öppnar munnen..

och det vissa säger att ja ska ha ett bra ämne som en diss, ja e kass på att börja sånt.. men will try..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag vet vem 2pac var.

Förresten, hittade en film på youtube när du och dina polare freestylar, KLICK!

Så torr.

@R2D2: Det är din mening och jag respekterar den, men jag tror ej ni förstår hur man ska freestyla.

Och så skriver man texter, på just den engelskan, att 2 ord inte stavas, gör inget då det är hur man rappar ör sig själv.

Jag skerv i min första post vad han skulle tänka på, om du läste noga!!

@The Dude: Ok, respektar okcså din mening, som Lajnux.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker knappast dina andra är bra heller.

Bättre än den första du postade men still not good.

Just de, jag vet inget om rap PIrLSWcnfk3M.gif

http://www.shadyblock.com/forums/index.php...c=46110&hl=

http://www.shadyblock.com/forums/index.php...c=15905&hl=

:wub:

'

Text freestyle(!!!, meningen med att man ska skriva vad man har i huvudet, inte sitta och skriva sedan en hel lång låt.), satt inte precis och blev jämförd med 2pac och det gjordes ganska länge sedan om du kollar.

Säger inte att det är det bästa jag gjort, men han ville ha kritik, hn fick det, tips fick han.

Denna topic handlar om ge kritik till honom, hans låt, istället ger ni mig kritik för att jag kritiserade honom.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag skrattade faktiskt när jag hörde den, snälla, tro inte att du är nån MC-rapper.

Vist, det var nog bra för att va dig, men jag gillade den iaf inte speciellt mkt, mest för texten men om du fixar lite bättre text så ska de nog fixa sig :wub:

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som wannabe Dr.Dre sound, dina rhymes suger, din röst låter som en 5 åring som har astma.

Innan du börjar rappa, tänk på en sak, säg inte samma saker varje 3 sekund.

Allt ska rimma, ha någon sak du vill koncentrera dig på, t.ex en diss.

Och en sak till, snälla sluta rappa, du suger.

Om 2pac hade hört detta hade han vänt sig i graven 1000 gånger, tills han skulle få ligg sår.

Förstår inte alls hur du tänker. Tycker han var bra bortsett från texten. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...