Jump to content

Ge kritik för min låt..


Shady_4_life
 Share

Recommended Posts

Nej, jag säger vad de sa till mig, försök rimma, säg inte samma sak 2 gånger varje 3:e sekund.

Säg vad ni vill, men den "låten" var inte bra.

Han ville ha kritik, det fick han, all kritik kan inte va bra, får han reda på det dåliga kanske han ändrar på det, då blir han säkert bättre!

@Cyprez: Det lät(hans röst) inte bra, kanske var micen som han sa, beatet liknade till 99% Dr.Dre beats, och sedan så är det ingen bra text, så som jag sa.

Han sa också att han kompisar jämför honom med 2pac, om de gör det visar de sin klass vad det vet om rap, och sedan inbillar de Shady att han rimmar som pac, och sedan får han lite kritik av mig och lägger av.

Okej, han har gjport detta i 2 månader, visst någonstanns måste man börja, men alla i början av sina karriärer får utså kritik, bra och dålig.

Om han inte får rätt kritik, blir han inte bättre, och detta var inte bra.

Börja kanske med att göra beats först, sedan en diss text.

Och om du inte kan dissa, ta en diss låt, hitta samma beat, och börja ändra texten, så att den rimmar lite, och dissar personen som låten är riktad till(detta var avsett till Shady, det mesta).

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra gjort!

Jag vet inte hur många låtar du har spelat in, men jag gissar på att det här är bland dom första, och jag tycker att du ska fortsätta.

Men något du kan tänka på är flowet, att det flyter på hela tiden och ekot borde du sänka, och rappa lite mer tydligt så man hör orden lite bättre.

Ladda gärna upp fler låtar :wub:

Och dom som säger att texten suger osv. visst jag håller med den var inte den bästa men nämn nån som skriver en grym text det första om gör.

Vad har du spelat in i för pogram? och vad använder du för mick?

Redigerad av Solid_X
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'

Text freestyle(!!!, meningen med att man ska skriva vad man har i huvudet, inte sitta och skriva sedan en hel lång låt.), satt inte precis och blev jämförd med 2pac och det gjordes ganska länge sedan om du kollar.

Säger inte att det är det bästa jag gjort, men han ville ha kritik, hn fick det, tips fick han.

Denna topic handlar om ge kritik till honom, hans låt, istället ger ni mig kritik för att jag kritiserade honom.

Faaaaaan vad du suger på att göra texter, sluta på engång! Så var din "konstruktiva" kritik. "come on OJ, rip theier shit apart".

Topic: tycker låten var helt okey, Fast texten kunde bättras på lite! :wub:

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som wannabe Dr.Dre sound, dina rhymes suger, din röst låter som en 5 åring som har astma.

Innan du börjar rappa, tänk på en sak, säg inte samma saker varje 3 sekund.

Allt ska rimma, ha någon sak du vill koncentrera dig på, t.ex en diss.

Och en sak till, snälla sluta rappa, du suger.

Om 2pac hade hört detta hade han vänt sig i graven 1000 gånger, tills han skulle få ligg sår.

Nej, jag säger vad de sa till mig, försök rimma, säg inte samma sak 2 gånger varje 3:e sekund.

Säg vad ni vill, men den "låten" var inte bra.

Han ville ha kritik, det fick han, all kritik kan inte va bra, får han reda på det dåliga kanske han ändrar på det, då blir han säkert bättre!

@Cyprez: Det lät(hans röst) inte bra, kanske var micen som han sa, beatet liknade till 99% Dr.Dre beats, och sedan så är det ingen bra text, så som jag sa.

Han sa också att han kompisar jämför honom med 2pac, om de gör det visar de sin klass vad det vet om rap, och sedan inbillar de Shady att han rimmar som pac, och sedan får han lite kritik av mig och lägger av.

Okej, han har gjport detta i 2 månader, visst någonstanns måste man börja, men alla i början av sina karriärer får utså kritik, bra och dålig.

Om han inte får rätt kritik, blir han inte bättre, och detta var inte bra.

Börja kanske med att göra beats först, sedan en diss text.

Och om du inte kan dissa, ta en diss låt, hitta samma beat, och börja ändra texten, så att den rimmar lite, och dissar personen som låten är riktad till(detta var avsett till Shady, det mesta).

För det första.. spela roll om det är Dr.Dre eller Runyon Ave. som gjort beaten? ja måste väl fan börja någonstans, ellerhur? och sen att du sitter och klagar på att det är "dr.dre" beat, fattar inte ja, när en av dina texter är gjord till "Dr.Dre-still dre"? Beaten har Ronyon Ave gjort och dom lägger ut beats till folket att använda hur dom vill..

samma sak var 3e sekund? kan du skriva vad ja säger var 3e sekund liiite mer specifikt..?

Sen dt ja sa om att folk jämnförde mig med 2pac missuppfattade du nog, jag syftade på detta du skrev: "Och en sak till, snälla sluta rappa, du suger.

Om 2pac hade hört detta hade han vänt sig i graven 1000 gånger, tills han skulle få ligg sår."

låter som att du tror ja direkt ville jämnföras eller bli hörd av legender inom denna industrin?

kritiken har jag absolut inget emot hur hemst den än är.. det är alltid bra, det ger ännu mer motivation (staving?!)

men kritik av någon som först skryter om sina freestyles, och erbjuder att hjälpa mig med det, och sen vi får se texterna till dessa "freestyles", så ser man helt klart att du rimmar ju för fan inte alls, du låter som en wannabe 50cent, snackar massa skit om att du har pistol,kniv ect..

öva på ditt eget innan du ger andra kritiken du inte har rätt att ge..

jag har hållt på i 2 månader snart som jag nämnde innan.. och detta är min andra låt, och jämnför man denna med den första, så är denna bättre..

och som några andra oxå sagt, vem fan börjar på topp? träning ger färdighet, ge mig lite tid, lite villja så ska jag nog motbevisa er..

och det med min röst, det är micen som suger, den kosta 139:-.. ville inte slänga ut typ 1000:- när man precis börjat..

me lyckas ja skriva nåt bra, lägger ja ut texten här, ser vad ni tycker (tar inte åt mig av tommy_killer, han har inte rätt att klaga på texter)..

e det ok, så spelar ja in den på en beat sen, lägger ut den med, och diggar ni det liite mer, så spelar ja in den i studio och finslipar det riktigt noga istället ..

PS. tack till alla som ser förbi texten och så, och lyssnar på helheten och tänker på att detta är en början på något nytt för mig..!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt är ett freestyle, inte som din, egen producerad låt. En låt som du skrivit och haft tid att skriva, jag tog allt ur huvudet under några minuter

Jag tog ett beat och freestylade till det.

Mina texter var freestyles, de skrevs på nån minut, inte som din, en egen producerad låt.

Wannabee 50 cent, okej, visst det låter lite så, men det är en freestyle, inte någon upllevelse eller skryt.

Mitt rimmade åtminstone bättre än ditt. Och det med beatet, trodde att du gjort det själv, men e som gjorde det, gjorde rip off från dr.dre, jag tog ett riktigt beat och freestylade. Inte en ripp off av Dr.Dre och sedan gör en låt av det.

Det med 3 sekunder, hörs inte längre då jag hör bättre då jag fick höja mina högtalare gaska högt för att höra rikigt klart.

Men kom inte och säg att jag vill vara 50 cent wannabe, då du själv rappar om murder, best rapper etc, det är just vad 50 cent gör.

Hitta en egen stil, inte som jag tog 50 cent, The Game, Dr.Dre etc.

Och jag skröt inte, men sanningen svider, mina är bättre och det reduxx, var en chronology, inget skryt bara plain freestyle, tror du nån unge har gjort det, det var påhittat, så som de flesta freestyles.

Och innan du ens börjar rappa, lär dig först skriva på svenska!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt är ett freestyle, inte som din, egen producerad låt. En låt som du skrivit och haft tid att skriva, jag tog allt ur huvudet under några minuter

Jag tog ett beat och freestylade till det.

Mina texter var freestyles, de skrevs på nån minut, inte som din, en egen producerad låt.

Wannabee 50 cent, okej, visst det låter lite så, men det är en freestyle, inte någon upllevelse eller skryt.

Mitt rimmade åtminstone bättre än ditt. Och det med beatet, trodde att du gjort det själv, men e som gjorde det, gjorde rip off från dr.dre, jag tog ett riktigt beat och freestylade. Inte en ripp off av Dr.Dre och sedan gör en låt av det.

Det med 3 sekunder, hörs inte längre då jag hör bättre då jag fick höja mina högtalare gaska högt för att höra rikigt klart.

Men kom inte och säg att jag vill vara 50 cent wannabe, då du själv rappar om murder, best rapper etc, det är just vad 50 cent gör.

Hitta en egen stil, inte som jag tog 50 cent, The Game, Dr.Dre etc.

Och jag skröt inte, men sanningen svider, mina är bättre och det reduxx, var en chronology, inget skryt bara plain freestyle, tror du nån unge har gjort det, det var påhittat, så som de flesta freestyles.

Och innan du ens börjar rappa, lär dig först skriva på svenska!

Är du seriös?

Kalla det freestyle eller vad du vill. Dina texter är fortfarande riktigt jävla värdelösa rakt igenom, seriöst. Och vad är meningen med att ljuga om hur mycket du säljer knark och har Mercedes?

Klaga inte på hans svenska. Din engelska är mycket mycket sämre än vad hans svenska är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du seriös?

Kalla det freestyle eller vad du vill. Dina texter är fortfarande riktigt jävla värdelösa rakt igenom, seriöst. Och vad är meningen med att ljuga om hur mycket du säljer knark och har Mercedes?

Klaga inte på hans svenska. Din engelska är mycket mycket sämre än vad hans svenska är.

Du fattar ej hur freestyles fungerar, vem har sagt att det är verklighet? Allt som rappas behöver inte vara sanning.

Det är ghetto poetry.

Min svenska är bättre än hans, han vet ju inte ens hur en mening börjar, med stor bokstav.

Och sedan skriver man texter på ett sådant sätt R2D2, det är just så man gör, för att den som ska rappa den kan få uttalet rätt.

Ingen rappare rappar på 100% engelska, de använder slang och böjer sina ordhur de vill.

Kanske var jag lite tuff mot Shady, men han kom ut som värsta seriösa, gjort låt och han sa inte hur länge han har rappat.

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Now i am back it's time for me to rap

when i come back the hole crowd is mad

my lyrics are hot for a 15 year old boy

so old and still going gold.

Fuck The Game he aint hot

i make better raps then he did in aftermath.

Come back when you do your own raps

I aint dissing you homie but when you sing it's like Young Jeezy is horny

Now i am out for this time

i will be back with a better freestyle.

Soloong my fellow crowd

and remember that i am right now very hot.

Det sista får jag inte att gå ihop, det är inget bra rim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fattar ej hur freestyles fungerar, vem har sagt att det är verklighet? Allt som rappas behöver inte vara sanning.

Det är ghetto poetry.

Min svenska är bättre än hans, han vet ju inte ens hur en mening börjar, med stor bokstav.

Och sedan skriver man texter på ett sådant sätt R2D2, det är just så man gör, för att den som ska rappa den kan få uttalet rätt.

Ingen rappare rappar på 100% engelska, de använder slang och böjer sina ordhur de vill.

Kanske var jag lite tuff mot Shady, men han kom ut som värsta seriösa, gjort låt och han sa inte hur länge han har rappat.

Peotry = Poesi? Poesi är till för att framhäva känslor i situationer med mera. Inte för att ljuga[PUNKT]

Din engelska stavning och grammatik är så grymt värdelös och usel, lägg ner den bara. Gör det. För ditt bästa. Eller lär dig den.

Ja. Men. Han ville ju ha kritik, inte nedvärderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Now i am back it's time for me to rap

when i come back the hole crowd is mad

my lyrics are hot for a 15 year old boy

so old and still going gold.

Fuck The Game he aint hot

i make better raps then he did in aftermath.

Come back when you do your own raps

I aint dissing you homie but when you sing it's like Young Jeezy is horny

Now i am out for this time

i will be back with a better freestyle.

Soloong my fellow crowd

and remember that i am right now very hot.

Det sista får jag inte att gå ihop, det är inget bra rim.

Men jag fick väl kritik för den?

Jag har inte sagt att en är bäst.

@Mainstream: Det är så man måste skriva för att den som ska rappa får det uttalet man vill ha, så just det blir ett bra rim, sedan så är det ghetto poetry känsla, det är tankar som jag bara fick fram, lite rim och en kronologi.

Och jag gav honom kritik, har du inte sett IDOL?

Allt i livet kan inte vara, oww jätte bra, då det suger, inte hårt men det suger.

Jag vill inte ljuga för killen, så han kommer köra på samma väg i framtiden, vill man att han ska utvecklas så får man tåla lite hård kritik.

Livet är inte en dans på rosor, och sedan hur många av alla i denn topic har hört någon bra lyriscist inom rap?

Namge!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och ni ville höra något jag skrivit. ----->http://www.shadyblock.com/forums/index.php...c=46270&hl=

Fyfan vad du suger. :)

Eller, det där lät taskigt.. låt mig utveckla det hela lite.

Din grammatik är bland de värsta jag sätt. Jag känner 8-åringar som kan bättre engelska än dig.

Texten är helt taget ur luften, troru att du är värsta ganstern eller? Hustlade när du var 7, grattis.

Rimmen är näst intill obefintliga.

Låten är allmänt tråkig och bland de mest oorginella jag läst.

Jag kan dra ut bättre texter ur min egen röv.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...