Jump to content

Vilken digital systemkamera ska jag köpa?


KalleR
 Share

Vilken digital systemkamera ska jag köpa?  

33 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jag skullef föreslå Nikon D40, en mycket bra kamera för "nybörjare". Den är byggd för att ta fina och skarpa bilder utan större ansträgning.

själv har jag köpt denna kamera en underbar kamera! :)

och de är ett bra pris på den också

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skullef föreslå Nikon D40, en mycket bra kamera för "nybörjare". Den är byggd för att ta fina och skarpa bilder utan större ansträgning.

själv har jag köpt denna kamera en underbar kamera! :)

och de är ett bra pris på den också

D40 har väl bara ISO 200 - xxx?

Jag votar EOS 400D. Jag har inte så stora händer så mig stör det inte att den är liten. Fin display, skarpa och fina bilder, dammborttagning är en smart funktion också.

Ska själv köpa 400D imorgon. :)

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

D40 har väl bara ISO 200 - xxx?

Jag votar EOS 400D. Jag har inte så stora händer så mig stör det inte att den är liten. Fin display, skarpa och fina bilder, damborttagning är en smart funktion också.

Ska själv köpa 400D imorgon. :)

Haha, kunde inte låta bli. :)

-----

Funderar också på att köpa en digital systemkamera. Ska kika runt lite mer.

Funderar på Eos 400d.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag lånar tråden så slipper jag göra en ny...

Jag ska köpa en egen systemkamera nu, den jag har nu delar jag tragiskt nog med en kompis. Och min far ska betala, för han är kär i mig sen han kom på filmfestivalen vi hade i skolan (jag blev nominerad till bästa film, nu vill han köpa en systemkamera åt mig). Vad ska jag köpa? Nikon D80, hur är kitobjektivet till den? Nu snackar jag inte bara en kamera, utan också ett nytt objektiv. Blä för kitobjektiv sålänge dom inte är bra. Det ska ligga runt 11000-13000 max. Har nån några förslag på den bästa kameran inom den prisklassen och ett bra objektiv till det?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lånar tråden så slipper jag göra en ny...

Jag ska köpa en egen systemkamera nu, den jag har nu delar jag tragiskt nog med en kompis. Och min far ska betala, för han är kär i mig sen han kom på filmfestivalen vi hade i skolan (jag blev nominerad till bästa film, nu vill han köpa en systemkamera åt mig). Vad ska jag köpa? Nikon D80, hur är kitobjektivet till den? Nu snackar jag inte bara en kamera, utan också ett nytt objektiv. Blä för kitobjektiv sålänge dom inte är bra. Det ska ligga runt 11000-13000 max. Har nån några förslag på den bästa kameran inom den prisklassen och ett bra objektiv till det?

http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=207275

Detta paket ska tydligen vara rätt fint. (Det har jag kommit fram till att läsa mängder av resencioner, butiksbiträde på expert säger samma sak)

Även det jag troligen ska skaffa mig.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...