Jump to content

Inner vengeance


mandarinkungen
 Share

Recommended Posts

Först och främst vill jag tacka gtasajten och dess användare för deras vänlighet och att det är allmänt hjälpsamma.

Till filmen:

Under ett par dagar har jag försökt få ihop några stunt för att kunna göra denna film, eftersom det är min första film är det ingen världsklass på stuntsen utan jag försöker bara lära mig. Eftersom jag åtminstonde sysslat med moviemaking förr är i alla fall redigering och effekter helt okej :unsure:

Filefactory: http://www.filefactory.com/file/672a6d/

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=nPl8I5GJsF4

Ursäkta angående dubbelposten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tjaa. Inget fel på den, antar jag. Det är väl många som inte direkt skulle kalla den för "stuntfilm" dock. Men framåt slutet fick man se några bumps med, det var inte illa. :unsure: Ett tips är dock att försöka landa på saker, ett tak eller dylikt. Det får stuntet att bli mycket mer intressant.

Här är förresten en tutorial om bumps: http://www.youtube.com/watch?v=w7p4pCs49qo <--- mycket användbar för nybörjare.

Och editeringen tyckte jag var skön. ;)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tankar hem den här så ska vi se vad du kokat ihop. Var det inte igår du sat att du "nån gång i framtiden" skulle göra en film? Du jobbar snabbt du :D

---

Edit: Den påminner mig om mina gamla SA-solo's :unsure: Tyvärr måste jag säga att en sån här film sällan kallas riktigt för en stunt film idag, lite synd. Man måste börja någonstans. Kul att du blivit intresserad av stunting. Måste faktiskt säga att jag gillar redigeringen, att du har sysslat med sånt tidigare syns för den var bättre än den brukar va när man ser "first time stunting"-filmer.

Kul film, enda tipset jag kan ge är att kolla sk. tutorialfilmer och andra stuntfilmer om du vill utvecklas. ;)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjaa. Inget fel på den, antar jag. Det är väl många som inte direkt skulle kalla den för "stuntfilm" dock. Men framåt slutet fick man se några bumps med, det var inte illa. :unsure: Ett tips är dock att försöka landa på saker, ett tak eller dylikt. Det får stuntet att bli mycket mer intressant.

Och editeringen tyckte jag var skön. ;)

Håller med. Och editeringen. Tyckte det var najs. Inte bra men. Jag menar kolla på hur APB var när han la upp sina första stuntfilmer. Du kommer säkert kunna bli lika duktig som han om du bara vill. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket för responsen! :unsure:

Ehm..ja..jag började med stunting i förrgår så jag hoppas jag kan utvecklas lite mer inom stunting innan jag gör nästa film :D

Bra guider! men wallriden funkar inte för mig... ;)

Det gjorde den inte för mig först heller. Det är bara att träna. Jag kan även säga att även om jag lärt mig den lite skulle jag inte kunna göra om Tackleberrys stunt i GTASajtens 5'e community video även om jag hade sugproppar på däcken. Träning behövs. Det jag menar är att jag kanske förstår hur det funkar och hur man ska göra, men har inte allting helt klart så det inte alltid går.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, inget jag skulle kalla för en stuntfilm, det är synd att stuntingen har nått så långt :unsure:, Du har skills på editering ser jag..Synd bara att du överediterade den, det var väldigt irriterande när du bara körde i öknen i 30 sekunder i mitten av filmen.

Menmen, för att vara en första film så var den väl okej, men du måste ängna MYCKET mer tid åt filmer än bara några dagar, jag höll på med min första film i en dryg månad.

4\10 från mig, vill du ha hjälp med något så kan du adda min msn som du säkert hittar i någon tråd här ;)

Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes:

"AS BRA STUNTS, passande musik!

Allt var perfekt, bli medlem i TMS, dom uppskattar dina stunt jätte bra?"

10/10

Jag sa inte att du skulle gilla den, vi sa bara att du inte kan jämföra en film som denna med t.ex. AOA.

...tragisk var ordet.

Tycker du att det är konstigt att, jag citerar dig, "Ingen tycker om dig här"? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)

"AS BRA STUNTS, passande musik!

Allt var perfekt, bli medlem i TMS, dom uppskattar dina stunt jätte bra?"

10/10

Det luktar sarkasm, det känns tråkigt att bli elakt bemött på ett forum där man är ny och försöker att göra en första film just för att testa och att folk med mer erfarenhet spyr ut elaka kommentarer istället för att ge mig råd på vad jag ska göra för att göra filmen bättre till nästa gång. Den respekt du ger mig ger jag dig tillbaka, tänk på det.

Men visst finns det människor som inte hör till någon annan stans än på en särskola på alla forum.

Tack ni andra som ser filmen som vad den är med tanke på förhållandena! :)

Redigerad av mandarinkungen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...