Jump to content

Barn I GTA


Cyper
 Share

Är det mot moralen att inkludera barn I GTA?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ogillar dubbelmoral skarpt.

Antingen är man hederlig och då kan man kritisera bankrån osv, eller så är man kriminell. Man kan inte gnälla på brott om man håller på med nedladdningar osv. Brotten är olika grova men brott som brott.

Samma princip här. Hela spelet är omoraliskt, antingen spelar man det och accepterar våldet (barn eller inte) eller så låter man bli att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett barn är mer hjälplöst. Ett barn är ett barn, dvs mycket yngre än en vuxen. Vad jag har sett har ingen framfört att det är rätt att döda vuxna, men att det är mer fel att döda barn. Ju yngre man är ju mer fel är det. Titta på exempelvis Postal. Postal är ett brutalt jävla spel utan som helst moral. Skulle dock kännas äcklande att gå med en machete och stycka sönder en fem-årig unge som sitter och leker I en sandlåda än att göra det på en vuxen person. Brukar aldrig bli äcklad av spel, men det skulle rent av vara vidrigt. Spel som är till för vuxna skall icke inkludera barn. GTA är ett sådant spel. Är de osårbara spelar det dock ingen roll alls mer än att de finns där.

Bra där. Jag håller med till 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett barn är mer hjälplöst. Ett barn är ett barn, dvs mycket yngre än en vuxen. Vad jag har sett har ingen framfört att det är rätt att döda vuxna, men att det är mer fel att döda barn. Ju yngre man är ju mer fel är det. Titta på exempelvis Postal. Postal är ett brutalt jävla spel utan som helst moral. Skulle dock kännas äcklande att gå med en machete och stycka sönder en fem-årig unge som sitter och leker I en sandlåda än att göra det på en vuxen person. Brukar aldrig bli äcklad av spel, men det skulle rent av vara vidrigt. Spel som är till för vuxna skall icke inkludera barn. GTA är ett sådant spel. Är de osårbara spelar det dock ingen roll alls mer än att de finns där.

Precis ungefär vad jag menade. Fick det bara inte ordentligt skrivet :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte muskler det handlar om när vi snackar om svaga och hjälplösa.

Så i t ex en action film så är det samma sak om skurken skjuter skallen av en 5 åring eller en 35 åring? I GTA så ska man kunna banka en 5 åring med ett baseboll trä så att blodet skvätter eller sätta fyr på dem osv? Det är ingenting med det?

Nä det där var inte så snällt sagt....... ^_^

Redigerad av DeM57
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ogillar dubbelmoral skarpt.

Antingen är man hederlig och då kan man kritisera bankrån osv, eller så är man kriminell. Man kan inte gnälla på brott om man håller på med nedladdningar osv. Brotten är olika grova men brott som brott.

Samma princip här. Hela spelet är omoraliskt, antingen spelar man det och accepterar våldet (barn eller inte) eller så låter man bli att spela.

Så där kategorisk kan du inte vara. Märk väl att moral till stor del är subjektivt. Du menar att man inte får rätt att kritisera en mördare om man stulit ett tuggummi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite kluven i denna fråga. Man vill ju att spelet ska vara så nära verkligenheten som möjligt och sen jag gillar inte att "obekvämheter" plockas bort. Att ha med barn i spelet är inte moraliskt, nej, men frågan är om man inte ska det i alla fall.

Måste det vara moraliskt?

---

Vote: Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill ha mycket barn i IV! Hoppas det finns små bebisar i barnvagnar som lyckliga mammor kör med, haha, tänk att sätta en C4 på en barnvagn och bara BLAM! Hahahaha! Skjuta skallen av skolbarn, fy fan alltså! Det skulle ta en till nya höjder!

JA! JAG VILL HA BARN I SPELET! NEJ! DET ÄR INTE MOT MORALEN ATT DÖDA BARN MER ÄN ATT DÖDA VUXNA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill ha mycket barn i IV! Hoppas det finns små bebisar i barnvagnar som lyckliga mammor kör med, haha, tänk att sätta en C4 på en barnvagn och bara BLAM! Hahahaha! Skjuta skallen av skolbarn, fy fan alltså! Det skulle ta en till nya höjder!

JA! JAG VILL HA BARN I SPELET! NEJ! DET ÄR INTE MOT MORALEN ATT DÖDA BARN MER ÄN ATT DÖDA VUXNA!

Tack. Du har precis visat varför det inte ska finnas (Och aldrig kommer finnas) barn i ett GTA spel. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amen lägg ner denna dumma diskutionen "barn är mer hjälplösa än vuxna"..!

som ni antagligen inte ens märkt är att det är ett spel, vilket betyder att ingen är starkare än någon annan?

så det spelar ingen roll tycker jag!!

men hur hade ni sett på det om det skulle va dvärgar med då? dom är mindre och som ni säger "svagare"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amen lägg ner denna dumma diskutionen "barn är mer hjälplösa än vuxna"..!

som ni antagligen inte ens märkt är att det är ett spel, vilket betyder att ingen är starkare än någon annan?

så det spelar ingen roll tycker jag!!

men hur hade ni sett på det om det skulle va dvärgar med då? dom är mindre och som ni säger "svagare"

Ingen är starkare än någon annan? Så om en stor man med väldigt stora muskler närmar sig ett barn i spelet så är inte mannen starkare än barnet?

Jo, jag förstår vad du menar, du försöker säga att i spel så betyder de inget eftersom de är bara några pixlar på en skärm, men de är fortfarande ett spel och i spel finns även skillnader mellan personer.

Att jämföra en dvärg med ett barn är bara helt fel, man kan inte jämföra dom eftersom dvärgar är trots allt vuxna oavsett om dom är svagare eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen är starkare än någon annan? Så om en stor man med väldigt stora muskler närmar sig ett barn i spelet så är inte mannen starkare än barnet?

Jo, jag förstår vad du menar, du försöker säga att i spel så betyder de inget eftersom de är bara några pixlar på en skärm, men de är fortfarande ett spel och i spel finns även skillnader mellan personer.

Att jämföra en dvärg med ett barn är bara helt fel, man kan inte jämföra dom eftersom dvärgar är trots allt vuxna oavsett om dom är svagare eller ej.

Men asså det spelar ingen roll vem som är starakst, för när jag (spelbara karaktären) kan välja mellan 15 olika vapen så skjuter jag sönder alla dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...