Jump to content

Barn I GTA


Cyper
 Share

Är det mot moralen att inkludera barn I GTA?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag fattar inte.. Varför driver du med mig?

Jag har inte ens nämt att jag någon gång har blivit äcklad av att spela GTA. Läs ordentligt istället för att sitta och mopsa upp dig.

Mitt enda problem med dig är att våld verkar ha en gräns. Om det inte är på riktigt så finns det inga gränser. Enligt mig då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svaga hit, hjälplösa dit.

I GTA-världen kan gubben du spelar slå sönder allt och alla, oavsett om det är med bara nävarna, ett baseballträ eller ett knoghjärn.

Det är enligt mig lika stört och gå in i en gränd och banka ihjäl en hemlös (nu pratar vi om spelet) som och banka sönder ett barn som är på väg hem och skolan. INSE att personer går inte och värdera, oavsett om det är ett frakgångsrikt barn eller en totalt misslyckat gubbe.

INSE också att detta är ett spel, och att spelet inte enbart går ut på att döda! Du måste inte döda oskyldiga om du inte vill. Jag tycker att det är en sak och döda ballas i en gängfajt, men det är en annan sak och gå och massakera på bara gatan.

Dessutom är det bara en helt totalt onödig diskussion. INGEN av er här kan påstå att det känns fel och döda någon i GTA, det är ju för fan ett GTA-forum vi hänger på och jag tror att alla har skjutit någon oskyldig någongång. Vill du inte spela det för att du mår dåligt, har inte tid, whatsoever - skit i det! Ingen tycker att du är töntig.

Jag tycker att vi får stryka under att det är valfritt och döda i spelet, och OM det finns barn i spelet och OM de är "dödbara" får du avgöra hurvida det är sjukt eller inte.

Sedan att det finns pajaser som lider av en mental rubbning går inte och göra någonting åt. De kan ju bli inspirerade av vad fan som helst.

EDIT: En sak till: alla ni som drar upp en massa exempel, ni är äckliga. Det är inte fräscht och läsa exempelvis, "såga sönder kistan på gubben" eller "slå sönder en unge i fejset med kofot". Föreställ er själva bilden i huvudet. Hur brutalt det är. Det blir nog aldrig så verkligt att jag blir äcklad av ett spel, och förhoppningsvis aldrig så verkligt att jag kan banka sönder en unge med en kofot, höra honom skrika, höra järnet studsa mot kraniet och se blodet spruta.

Då blir jag äcklad, och då slutar jag spela illa kvickt. Återigen; lär er skilja på spel och verklighet. Ni som blir äcklade redan nu bör sluta spela. Jag tror att det är extremt individuellt vad man pallar och inte pallar, därför är det svårt och avgöra vad som är vettigt och moraliskt, om barn skall finnas eller inte. Vissa tycker det är fine, vissa inte.

Det är inte lika hemskt att döda en vuxen som ett barn. Ett barn I en vagn kan inte göra med än att grina då du trycker upp en kniv I halsen på det. Barn har för den delen inte ett skvatt att göra med ett spel för vuxna. Samtliga har nog insett att det är ett spel. Ett spel behöver dock alltid en dos moral för att uppskattas av samhället. Det handlar inte om att du måste döda oskyldiga utan att du kan. Det behöver inte inkluderas en äcklande känsla av att döda barn I ett GTA-spel, men det skulle aldrig uppskattas. Det skulle vara ett fel. Något som går mot moralen. Barn har inget att göra med GTA. Barn skall icke inkluderas I GTA. Jag pallar för övrigt väldigt mycket. Förmodar att folk (kanske inte du) vet att jag inte har något problem med starka bilder eller filmer, därav jag spelar Postal och andra våldsamma spel ofta. Skulle dock aldrig tycka att det är rätt att döda barn I ett spel som GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

MIN ÅSIKT:

Det är helt säkert att barnen inte hör till ett spel där man dödar människor.

OM GTA 4 skulle innehålla barn, skulle det leda till en propaganda och förbud mot spelet. (SÅ KLART SOM TRÄSPRITENS FULLA)

Så det lönns inte att prova. Det duker tillräckligt att reta vuxna i spelet.

Det äcklar redan den här diskussionen. :rolleyes:

RÖSTAR NEJ TILL BARNEN I GTA 4

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...