Jump to content

Varför laggar min dator?


Merkky
 Share

Recommended Posts

Nu är det så enkelt, att min dator har feta laggproblem medans jag spelar. Allting flyter på, men ibland så kommer fetaste laggattacken som varar i ungefär 10-60 s... Vad beror det på? Laggade aldrig förut, och nu laggar alla spel, inräknat med GTA VC.

Hoppas att tråden inte blir låst pga trådtiteln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spam?

---

Antingen har du installerat nåt minnesslukande program, eller fått nåt minnesslukande program installerat (virus), eller så kanske datorn är dammig inuti?

Damm kan jag ordna upp imårrn, om så är fallet. Kanske processorfläkten har mycket skit i sig.. Tror inte att jag har nånting för minnesslukande igång, inte enligt aktivitetshanteraren. Jag ser iaf inget misstänksamt. Men kan alltid köra igång Nod32 innan jag går och lägger mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så hadde jag förut på min dator men jag gjorde en återställning och återställde den till en Systemkontroll. Sen så funkade det fintfint. Hoppas det funkar

Formatering är nästan bättre, systemåterställning är riktigt jävla värdelöst. Har du slängt något sedan systemkontrollpunkten kommer det komma tillbaka, fast bara ett par filer. Du kan inte installera om det du slängt, eftersom det finns kvar i Lägg till/Ta bort program och det går inte att ta bort det därifrån eftersom filer fattas. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får se om jag orkar med en formatering, så jäkla mycket jag ska behöva bränna ut då. Har runt 15000 bilder som är 3-5 mb stora vardera. Min lillebror har shiet på datorn också.

Du måste kanske defragmentera HD...

Jag gör alldrig det... och min gamla 200Gb HD började emd att lagga.. och sedan blev det snarare att den läste lika ofta som den innnan laggade.. Vet inte vad felet e.. skulle vara kul att få i gång den då jag har massa musik & film och GTA Sweden grejs på...

Nu har jag 2 400Gb HDs ... hoppas jag kommer att defragmentera de ibland så de inte också går sönder :P:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste kanske defragmentera HD...

Jag gör alldrig det... och min gamla 200Gb HD började emd att lagga.. och sedan blev det snarare att den läste lika ofta som den innnan laggade.. Vet inte vad felet e.. skulle vara kul att få i gång den då jag har massa musik & film och GTA Sweden grejs på...

Nu har jag 2 400Gb HDs ... hoppas jag kommer att defragmentera de ibland så de inte också går sönder :P:ph34r:

2,4 terrabyte? :) Skulle jag kunna leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...