Jump to content

Fable 2


I lol
 Share

Recommended Posts

Jag vill också ha Fable II :o

Det verkar skitgrymt efter recensionen jag såg på Gametrailers. Spelet verkar ha den dära smådystra jul-liknande nostalgiskt magiska varma känslan över det :)

Förresten... hur långt var spelet egentligen?

Spelar det någon roll om man inte spelat Fable I innan?

Koncentrerar man sig på main quest så ska det ta ca 10-12 timmar har jag hört. Men om man vill göra allt i spelet så kan det ta upp mot 100 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Spelet har kopplingar till första spelet och utspelar sig i samma värld (fast 500 år framåt) samt minnst 1 karaktär från första spelet men i grunden är det en egen storyline med en ny hjälte.

Så... om man spelat det första spelet kanske man känner igen sig i miljöerna och städerna samt någon karaktär?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp, dock är det inte så långt, tog lite tid första gången, men 2:a gången så tog det typ 5-6 timmar att köra igenom, men det är lätt värt det, spelet är awesome, fast 2:an är "Legen... wait for it.. dery".

Co-op testande idag!

Great! Skaffar väl Fable 2 till jul då...

Ang. Co-op så suger det tydligen och är både buggigt och dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En varning ang. Fable II bara. Om ni har en gammal XBox 360 (2005-2006) så spela Fable II bara ett par timmar åt gången och låt sedan maskinen vila. Fable II sätter nämligen igång The Red Ring of Death! Många har fått sina maskiner förstörda inklusive min systerson efter bara 5 timmars spelande.

Sedan har spelet en jäkla massa buggar som kan t ex radera sparfilen eller ta bort ens pengar osv.

Det där är tragiskt, verkligen. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...

det blev väll försenat igen?! aja men skiet de same det har i alla fall kommit ut nu och av något konstigt sammanträffande så köpte jag fable 2 då dlc släpptes(fick reda på det sen) så det första man gjorde när man kom hem var ju att ladda ner det.

wunderbart spel asså! :P

synd att man bara kunde spela det i 2 dagar innan man skulle morsan... måste ju vänta i 2(1 nu) veckor innan jag kan spela igen :angry::D

btw, undrar/hoppas att dom snart släpper en dlc med ce grejerna... värt 800 m$ points(kanske)

Redigerad av -Razz-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...