Jump to content

Fable 2


I lol
 Share

Recommended Posts

Hej ja vet att detta är inte rätta tråden att ta detta problem på men men.

---

Det är så att jag har fastnat på ett quest på Fable - The lost chapters då man ska till twinblade camp. När ja kommer fram till denna stora killen som skyddar sig hela tiden när man ska slå jag har både användt super attacken framför han och bakifrån. Även slagit han med svärdet på sidorna och där bak. Gjort det över 5-10min nu utan att han dör. Om ja läser i quest loggen så står det "Defeat or spare twinblade" Men lyckas inte låta dom leva eller nåt. Så kan nån vara snäll och hjälpa mig med detta quest?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hej ja vet att detta är inte rätta tråden att ta detta problem på men men.

---

Det är så att jag har fastnat på ett quest på Fable - The lost chapters då man ska till twinblade camp. När ja kommer fram till denna stora killen som skyddar sig hela tiden när man ska slå jag har både användt super attacken framför han och bakifrån. Även slagit han med svärdet på sidorna och där bak. Gjort det över 5-10min nu utan att han dör. Om ja läser i quest loggen så står det "Defeat or spare twinblade" Men lyckas inte låta dom leva eller nåt. Så kan nån vara snäll och hjälpa mig med detta quest?

förstod inte riktigt men ska försöka att hjälpa dig i alla fall

hur du slår han - vänta tills han slår sina svärd i marken så han fastnar, slå han då.

hur du dödar/"sparar" han - döda=slå han(liten fight) spara = gå därifrån(tror jag)

jag sparade aldrig han.. ha döda ju "min" familj och gjorde "min" syrra blind!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Imo;

Fable 1 > Fable 2

Du missar inget särskilt.

Inget särskilt? Fable 2 är riktigt bra och en perfekt fortsättning på Fable 1: istället för att harva i samma tid så har dem istället skickligt avancerat några hundra år i till tvåan och det blev bra tycker jag. Fable 2 har dessutom massa mindre icke story-relevanta delar som gör spelupplevelsen lite mer unik och har dessutom en imo lite häftigare och mer cinematisk story.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...