Jump to content

Fable 2


I lol
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Läste det förut, kommer byta ut min CE till en standard istället.

Rätt meningslöst IMO eftersom priste nu dessutom har sänkts tills samma som Standard versionen. :)

Ja, det var rätt synd. Jag hade velat ha en Hobbe figur i Bokhyllan t ex. Men de viktigaste grejorna, ingame grejorna, är fortfarande kvar. Med start på Måndag så kommer man kunna ladda ned ett gratis Fable 1-2 soundtrack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt meningslöst IMO eftersom priste nu dessutom har sänkts tills samma som Standard versionen. :confused:

Ja, det var rätt synd. Jag hade velat ha en Hobbe figur i Bokhyllan t ex. Men de viktigaste grejorna, ingame grejorna, är fortfarande kvar. Med start på Måndag så kommer man kunna ladda ned ett gratis Fable 1-2 soundtrack.

Hobbe figur ville ja oxå ha =,(

Men men =/ Får nöja mig med dom andra sakerna =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TGS Gameplay Walkthrough Part 1 Ger oss en titt på Fable II's Arena samt hur magin fungerar.

Det verkar som att man behöver tid på sig att sätta igång magierna på högre level (men kan göra de andra under tiden?) och blir man träffad undertiden så får man börja om, och dessutom förlorar man mycket hälsa destu mer fokuserad man är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TGS Gameplay Walkthrough Part 1 Ger oss en titt på Fable II's Arena samt hur magin fungerar.

Det verkar som att man behöver tid på sig att sätta igång magierna på högre level (men kan göra de andra under tiden?) och blir man träffad undertiden så får man börja om, och dessutom förlorar man mycket hälsa destu mer fokuserad man är.

Hur beroende är du av spel? tänkte bara för du värkar ha följt TGS som en dåre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur beroende är du av spel? tänkte bara för du värkar ha följt TGS som en dåre.

Va? Nej, jag har bara kollat lite ikväll. Imorgon sticker jag till Tunisien så jag missar resten av TGS som började idag.

TGS Gameplay Walkthrough 2 visar hur Abilitys fungrerar i Fable II. Och avslöjar att Fable II kommer helt att sakna armor. Orsaken till det är att de vill att man ska klä sin karaktär efter vad man tycker är snyggt, inte vad som ger bäst armor.

Istället så kommer Tuffness att få en större roll som spelets motsvarighet till armor då man gör så att ens kropp tål mer.

Inget jag precis har någonting mot. Är alltid irriterande när man hittar en snygg armor men aldrig får en chans att använda den för att den är svagare än den man har på sig. Dessutom passar det i 1400-tals stilen som spelet kör med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Nej, jag har bara kollat lite ikväll. Imorgon sticker jag till Tunisien så jag missar resten av TGS som började idag.

TGS Gameplay Walkthrough 2 visar hur Abilitys fungrerar i Fable II. Och avslöjar att Fable II kommer helt att sakna armor. Orsaken till det är att de vill att man ska klä sin karaktär efter vad man tycker är snyggt, inte vad som ger bäst armor.

Istället så kommer Tuffness att få en större roll som spelets motsvarighet till armor då man gör så att ens kropp tål mer.

Inget jag precis har någonting mot. Är alltid irriterande när man hittar en snygg armor men aldrig får en chans att använda den för att den är svagare än den man har på sig. Dessutom passar det i 1400-tals stilen som spelet kör med.

Okej för du har postat många nyheter :confused:

Men najs att tagga till Tunisien, se upp för kidnappare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej för du har postat många nyheter :confused:

Men najs att tagga till Tunisien, se upp för kidnappare.

Jag gillar att posta om det jag tycker är intresant. :(

Och ang. kidnappare så tror jag inte att någon vill ha mig. :o

Gameplay Walkthrough + Intervju

Väldigt cool som ALLA SOM VÄNTAR PÅ FABLE II måste se. Risken finns att ni kissar på er lite. :D

Den förklarar mycket bra hur Svärd, skjutvapen och magi fungerar och visar lite gameplay från början av spelet.

Man köper visst nya coola moves med experiense och man får mer experiense beroende på hur cool ens strid blir.

Alla hundar kommer dessutom vara unika (Ras, utseende, beteende osv) beroende på hur ens karaktär är.

Jag gillar att man bara kan döda oskylldiga när man kopplat bort ett skydd. Det var riktigt irriterande i Fable när man kunde råka döda oskylldiga av misstag i stridens hetta.

"A Crime is only a Crime if your seen doing it". :P

Coolt att om man blir tagen för ett brott så kan/måste man jobba av det med att t ex jaga banditer åt vakterna. I Fable 1 så var det ju ofta så att om man blev tagen på bar gärning under ett brott så fick man betala pengar vilket ofta slutade med att man laddade en tidigare sparning. Men jag gillar att man nu istället kan få göra quests. :D

Och kul att man kan dejta i spelet. Alltså ta ut tjejer/killar på dejt.

Live Action TV-reklam

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

En varning ang. Fable II bara. Om ni har en gammal XBox 360 (2005-2006) så spela Fable II bara ett par timmar åt gången och låt sedan maskinen vila. Fable II sätter nämligen igång The Red Ring of Death! Många har fått sina maskiner förstörda inklusive min systerson efter bara 5 timmars spelande.

Sedan har spelet en jäkla massa buggar som kan t ex radera sparfilen eller ta bort ens pengar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En varning ang. Fable II bara. Om ni har en gammal XBox 360 (2005-2006) så spela Fable II bara ett par timmar åt gången och låt sedan maskinen vila. Fable II sätter nämligen igång The Red Ring of Death! Många har fått sina maskiner förstörda inklusive min systerson efter bara 5 timmars spelande.

Sedan har spelet en jäkla massa buggar som kan t ex radera sparfilen eller ta bort ens pengar osv.

Herregud, M$! :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En varning ang. Fable II bara. Om ni har en gammal XBox 360 (2005-2006) så spela Fable II bara ett par timmar åt gången och låt sedan maskinen vila. Fable II sätter nämligen igång The Red Ring of Death! Många har fått sina maskiner förstörda inklusive min systerson efter bara 5 timmars spelande.

Sedan har spelet en jäkla massa buggar som kan t ex radera sparfilen eller ta bort ens pengar osv.

Låter väldigt... hm.

Jag har ju en från -08 så det kvittar ju men.. nää...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En varning ang. Fable II bara. Om ni har en gammal XBox 360 (2005-2006) så spela Fable II bara ett par timmar åt gången och låt sedan maskinen vila. Fable II sätter nämligen igång The Red Ring of Death! Många har fått sina maskiner förstörda inklusive min systerson efter bara 5 timmars spelande.

Sedan har spelet en jäkla massa buggar som kan t ex radera sparfilen eller ta bort ens pengar osv.

Wth, låter väldigt weird. Ingen anning när jag köpte min 360, men ända problemet jag har haft är att dvd inte kunde läsas.

Klarade spelet för några timmar sen. Freaking wonderful. :doh: Second time, here I come. Sen Co-op när polare har fått sitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wth, låter väldigt weird. Ingen anning när jag köpte min 360, men ända problemet jag har haft är att dvd inte kunde läsas.

Klarade spelet för några timmar sen. Freaking wonderful. :doh: Second time, here I come. Sen Co-op när polare har fått sitt.

Jag vill också ha Fable II :wub:

Det verkar skitgrymt efter recensionen jag såg på Gametrailers. Spelet verkar ha den dära smådystra jul-liknande nostalgiskt magiska varma känslan över det ^_^

Förresten... hur långt var spelet egentligen?

Spelar det någon roll om man inte spelat Fable I innan?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...