Jump to content

Det går INTE...


Vice.
 Share

Recommended Posts

Problemet är att den första som reggar sig får medlems-ID 2147483647 (största möjliga positiva 32-bitars heltal). Kul för honom, men inte för nästa person då det inte finns några giltiga ID kvar...

Någon som råkar veta vart i IPB's djungeldatabas detta heliga tal kan finnas?

Forumets BOT bör veta. Han har vanligtvis stenkoll på sådant här. Allas vår, [O][T]!

Jag har PM:at honom om tråden. Han brukar svara rellativt snabbt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skickade ganska precis ett PM till Hultenius om detta eftersom jag trodde min post i Uppdateringstråden hade gått obemärkt förbi. Och direkt efteråt ser jag att en massa personer redan uppmäksammat det både här och i den tråden. Känns lite överflödigt. :(

Bra att problemet kom upp på tapeten i alla fall, det är ju självklart att det måste gå att registrera sig på ett forum. Även om det verkar vara något krångligt fel... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, tror jag hittat felet.

auto_increment-värdet på ibf_members_converge::converge_id hade av någon extremt konstig anledning "gått i taket" (2147483647).

Ahaa, det var det som var problemet ja. :(

Hehe, känner mig alltid så dum när jag läser sånt där. Förstår det lika bra som ryska... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahaa, det var det som var problemet ja. :(

Hehe, känner mig alltid så dum när jag läser sånt där. Förstår det lika bra som ryska... :)

*ser framför mig hur Vice. säger orden* :>:D;)

Även om det är skönt att inga fler medlemmar kommer hit och går lösa i sin vilsenhet så antar jag att det måste gå att regga sig på Sveriges största GTA-forum.

Edit:Funkar nu ser jag, bra.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp! 5 nya medlemmar har joinat 21 februari 2007! Så nu verkar allt vara i sin ordning. :)

Men tycker fortfarande att det är konstigt att så många som registrerat inte gör en enda post sedan... :wub:

Nu när vi ändå är lite inne på det...

Hultenius, går det inte få tillbaka de gamla vanliga listorna när man trycker på members? Jag avskyr verkligen det här nya systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp! 5 nya medlemmar har joinat 21 februari 2007! Så nu verkar allt vara i sin ordning. :lol:

Men tycker fortfarande att det är konstigt att så många som registrerat inte gör en enda post sedan... ;)

I skrivande stund är det 23 nya medlemmar på två dagar. Inte illa! :D

Normalt skulle det säkert bara vara 23 nya på två veckor, typ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...