Jump to content

VCS till PS2!


Mervin
 Share

Recommended Posts

In your face! AWWW gör det ont i hjärtat nu, pspägare? :angry:

Ja, det skulle man kanske kunna säga. Det gör inget att PS2-ägare också får spela detta, men att R* inte håller sitt ord och sviker sina fans gör det. Officiell information är inte längre nåt värt, så räkna med bluffar och villoinformation vid GTA4-release. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, det skulle man kanske kunna säga. Det gör inget att PS2-ägare också får spela detta, men att R* inte håller sitt ord och sviker sina fans gör det. Officiell information är inte längre nåt värt, så räkna med bluffar och villoinformation vid GTA4-release. :angry:

Du har ju argumenterat för att PSP är så bra. Så varför bryr du dig? Sviker? Snarare så att jag och resten av oss PS2ägare/GTAfans blir glada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju argumenterat för att PSP är så bra. Så varför bryr du dig? Sviker? Snarare så att jag och resten av oss PS2ägare/GTAfans blir glada.

Jag har ju sagt att det är bra för er andra, och att jag inte blir arg för att fler än PSP-ägare kan spela. "Sviker" betyder i detta fall att de sviker såna som köper PSPs för att de är så GTAgalna. Jag köpte inte enbart pga LCS, men det var en viktig faktor. "Sviker" kan vara vad som helst i liknande fall, t ex att de säger att en viss funktion garanterat ska vara med, men som till slut skippas.

"Sveket" är inte att de låter fler spela - det är att de inte bara struntar i att hålla löften, de ljuger redan från början eftersom de tydligen inte har några problem med att ändra sina löften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ju sagt att det är bra för er andra, och att jag inte blir arg för att fler än PSP-ägare kan spela. "Sviker" betyder i detta fall att de sviker såna som köper PSPs för att de är så GTAgalna. Jag köpte inte enbart pga LCS, men det var en viktig faktor. "Sviker" kan vara vad som helst i liknande fall, t ex att de säger att en viss funktion garanterat ska vara med, men som till slut skippas.

"Sveket" är inte att de låter fler spela - det är att de inte bara struntar i att hålla löften, de ljuger redan från början eftersom de tydligen inte har några problem med att ändra sina löften.

Ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar has in the past announced that they have "no plans" to release a PlayStation 2 port of Vice City Stories, which has lead many to believe this game to be an exclusive solely for the PSP. However, a rating for a PS2 version was added to the ESRB website over the weekend of January 20. On January 22 the rating was removed from the ESRB listings. Shortly afterwards, the game appeared in the official PlayStation website's PS2 game listings and was given a SLUS number, which Sony only give to games that they certify. The release date listed was simply TBA. Rockstar Games has yet to make an official statement regarding this matter.

Källa:Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nu ÄR det bekräftat!

Rockstar Games announces Grand Theft Auto: Vice City Stories for the PlayStation®2 computer entertainment system

Rockstar Games announces Grand Theft Auto: Vice City Stories for the

PlayStation®2 computer entertainment system

New York, NY – February 7, 2007 – Rockstar Games, the world-renowned publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (Nasdaq: TTWO), announced today that Grand Theft Auto: Vice City Stories will be coming to the PlayStation 2 system. The title will be available in North America on March 6, 2007 and will be on European retail shelves on March 9, 2007.

Since its release in October, Grand Theft Auto: Vice City Stories for the PSP® (PlayStation®Portable) system has garnered praise and acclaim worldwide. Grand Theft Auto: Vice City Stories offers PlayStation 2 system owners a big screen experience of the same storyline and missions, featuring the open-world, innovative gameplay, incredible production values and diverse music that are the trademarks of the Grand Theft Auto franchise.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ÄR det bekräftat!

Rockstar Games announces Grand Theft Auto: Vice City Stories for the PlayStation®2 computer entertainment system

Rockstar Games announces Grand Theft Auto: Vice City Stories for the

PlayStation®2 computer entertainment system

New York, NY – February 7, 2007 – Rockstar Games, the world-renowned publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (Nasdaq: TTWO), announced today that Grand Theft Auto: Vice City Stories will be coming to the PlayStation 2 system. The title will be available in North America on March 6, 2007 and will be on European retail shelves on March 9, 2007.

Since its release in October, Grand Theft Auto: Vice City Stories for the PSP® (PlayStation®Portable) system has garnered praise and acclaim worldwide. Grand Theft Auto: Vice City Stories offers PlayStation 2 system owners a big screen experience of the same storyline and missions, featuring the open-world, innovative gameplay, incredible production values and diverse music that are the trademarks of the Grand Theft Auto franchise.

:P

'

JAG FYLLER ÅR 28 MARS. Hoppas det har kommit till Sverige då! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om dom sagt att det skulle komma till Ps2 senare kunde dom även lagt releasen av GTA IV längre fram, nu ska dem hålla på och konvertera alla filer och fixa det här spelet till Ps2 under tiden dom jobbat med GTA IV. Hade dem skitit i det här och gjort som dem sagt hade nästa GTA IV otroligt nog komma ut det satta releasedatumet, och dessutom även vara bättre än det kommer bli. Säkert skulle flera buggar m.m som kommer att finnas finnas med pga den tiden det här tagit. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om dom sagt att det skulle komma till Ps2 senare kunde dom även lagt releasen av GTA IV längre fram, nu ska dem hålla på och konvertera alla filer och fixa det här spelet till Ps2 under tiden dom jobbat med GTA IV. Hade dem skitit i det här och gjort som dem sagt hade nästa GTA IV otroligt nog komma ut det satta releasedatumet, och dessutom även vara bättre än det kommer bli. Säkert skulle flera buggar m.m som kommer att finnas finnas med pga den tiden det här tagit. >_<

R* leeds gör VCS och R* north gör GTAIV.

Så jag tror inte att porten av VCS sinkar R* north nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...