Jump to content
Hultenius

Utvecklingen av GTAsajten v.5 stoppad

41 inlägg i denna tråd

I samband med att GTAsajten lagts på is stoppas utvecklingen av GTAsajten v.5.

Sidan är långt ifrån klar, men för alla som undrat hur den skulle ha sett ut finns här några bilder från utvecklingen:

http://www.gtasajten.com/gtasajten5_pre1.jpg

http://www.gtasajten.com/gtasajten5_pre2.jpg

Färgtemat är lite speciellt, designen byggdes när Vice City var inne vilket kanske ses :D

Lite tråkigt att sidan inte fick sjösättas... men vem vet, sidans grundstomme och designmall kanske kommer till nytta i framtiden...

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Det såg väldigt fint ut. Men som sagt synd att sidan ej uppdateras osv mera. Hade gärna sett en uppdatering. Men om du inte har tid eller lust finns det ju ingenting att göra.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

GTASajten v.5 hade iof haft ett helt eget adminteam, skillt från forumteamet och GTAMods-teamet :D

Var aldrig tänkt (inte heller med GTAsajten v.4) att jag skulle få agera ensam nyhetspostare.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Välkommen till GTAsajtens Forum!

- En del av GTAsajten

Hur blir det igentligen. GTASajtens. S'et är ju ägande. Vilket betyder att detta är GTASajtens Forum. Men om inte GTASajten finns längre. Vad ska det då heta? Eftersom att om GTASajten inte finns kan ju det inte äga någonting. :huh:

I sådanna fall skulle forumet kanske döpas om, och bli GTASajten. Eller GTAMods Forum. Om nu GTAMods stannar uppe, eller följer med i nerstängningen.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Vilket felsteg hultan :huh: Såg ju riktigt lovande ut!

Du har inte funderat på att kanske sälja sajten till någon som kanske kan vidareutveckla sidan... du kan ju inte bara låta detta verk gå i spillo!

Ha de bra nu!

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Överdriver ni inte lite? så snyggt är det väl ändå inte?

Nej, ingen överdrift från min sida. Snygga skuggningar på fälten, fräsh design, läckert typsnitt och bra layout. Klockren sida, skulle jag säga. Det gör jag också. >_< Verkligen snyggt. ^_^

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Nej, ingen överdrift från min sida. Snygga skuggningar på fälten, fräsh design, läckert typsnitt och bra layout. Klockren sida, skulle jag säga. Det gör jag också. >_< Verkligen snyggt. ^_^

Ojoj det var värst. Va lätt allt måste vara om man uppskattar allt så mycket.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Ojoj det var värst. Va lätt allt måste vara om man uppskattar allt så mycket.

Vad klagar du för då? Om du nu är med i utvecklingen av ersättaren är ju du den siste att klaga, eftersom du verkar tycka att förslagen i första posten är urusla. Därför lär ju din sida bli så kolossalt mycket bättre, eller vad menar du att vi ska förvänta oss? ^_^ Kan du säga vad som är fel med förslagen, och vad du kommer göra bättre? Jag tyckte det var snyggt, och om du inte tycker det var så märkvärdigt har du antingen en del att äta upp när er sida blir klar, eller så gör du/ni nåt så mycket "bättre" i er smak än vad som visades här. >_<

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Vad klagar du för då? Om du nu är med i utvecklingen av ersättaren är ju du den siste att klaga, eftersom du verkar tycka att förslagen i första posten är urusla. Därför lär ju din sida bli så kolossalt mycket bättre, eller vad menar du att vi ska förvänta oss? :P Kan du säga vad som är fel med förslagen, och vad du kommer göra bättre? Jag tyckte det var snyggt, och om du inte tycker det var så märkvärdigt har du antingen en del att äta upp när er sida blir klar, eller så gör du/ni nåt så mycket "bättre" i er smak än vad som visades här. :ermm:

Vadå för förslag?

Om du syftar på G5-designen så tycker jag följande:

• Hela sidan känns omordern (vilket är logiskt då den designades 03). Exempel;
    • Kantigheten
    • Svarta ramlinjerna.
    • Toningarna.
    • Färgerna.

[*]Sidan är väldigt stökig, för mycket och för starka färger på många håll.

[*]Allt innehåll ligger väldigt tätt inpå varandra, vilket försämrar läsligheten.

[*]De starka färgerna i menyn till vänster gör att man tappar fokuset från nyheterna.

[*]Kolumnen till höger med slumpad bild mm är för bred och snor också för mycket av fokuset på sidan.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Vadå för förslag?

• Kantigheten
    • Svarta ramlinjerna.
    • Toningarna.
    • Färgerna.

[*]Allt innehåll ligger väldigt tätt inpå varandra, vilket försämrar läsligheten.

[*]De starka färgerna i menyn till vänster gör att man tappar fokuset från nyheterna.

[*]Kolumnen till höger med slumpad bild mm är för bred och snor också för mycket av fokuset på sidan.

Jag tycker sidan har god läslighet eftersom den är indelad i tre på bredden. Till vänster är länkar, i mitten är nyheter och text, och till höger är lite övrigt såsom dagens fråga/bild, senaste foruminlägget. Längst till höger är reklam. Strukturerat och lättläst, men kanske lite trångt. Skuggningarna är snygga, och varför du tycker de känns gamla har jag ingen aning om. Tycker färgklickarna i länkfälten inte gör ett dugg, tvärtom så höjer de kvaliteten på sidan.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Överdriver ni inte lite? så snyggt är det väl ändå inte?

Jag håller med.

Så värst snygg var den inte...men däremot en helt ok design :D

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Mycket bättre än tidigare - men jag håller med KalleR. Det syns att designen har några år på nacken eftersom den redan nu är gammalmodig och inget man lyfter på ögonbrynet för.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Vadå för förslag?

• Kantigheten
    • Svarta ramlinjerna.
    • Toningarna.
    • Färgerna.

Jaaa. Den nya GTASidan ska ha rooooosa ramlinjer! (w00t):wub:

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in