Jump to content

Utvecklingen av GTAsajten v.5 stoppad


Hultenius
 Share

Recommended Posts

I samband med att GTAsajten lagts på is stoppas utvecklingen av GTAsajten v.5.

Sidan är långt ifrån klar, men för alla som undrat hur den skulle ha sett ut finns här några bilder från utvecklingen:

http://www.gtasajten.com/gtasajten5_pre1.jpg

http://www.gtasajten.com/gtasajten5_pre2.jpg

Färgtemat är lite speciellt, designen byggdes när Vice City var inne vilket kanske ses :D

Lite tråkigt att sidan inte fick sjösättas... men vem vet, sidans grundstomme och designmall kanske kommer till nytta i framtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Välkommen till GTAsajtens Forum!

- En del av GTAsajten

Hur blir det igentligen. GTASajtens. S'et är ju ägande. Vilket betyder att detta är GTASajtens Forum. Men om inte GTASajten finns längre. Vad ska det då heta? Eftersom att om GTASajten inte finns kan ju det inte äga någonting. :huh:

I sådanna fall skulle forumet kanske döpas om, och bli GTASajten. Eller GTAMods Forum. Om nu GTAMods stannar uppe, eller följer med i nerstängningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojoj det var värst. Va lätt allt måste vara om man uppskattar allt så mycket.

Vad klagar du för då? Om du nu är med i utvecklingen av ersättaren är ju du den siste att klaga, eftersom du verkar tycka att förslagen i första posten är urusla. Därför lär ju din sida bli så kolossalt mycket bättre, eller vad menar du att vi ska förvänta oss? ^_^ Kan du säga vad som är fel med förslagen, och vad du kommer göra bättre? Jag tyckte det var snyggt, och om du inte tycker det var så märkvärdigt har du antingen en del att äta upp när er sida blir klar, eller så gör du/ni nåt så mycket "bättre" i er smak än vad som visades här. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad klagar du för då? Om du nu är med i utvecklingen av ersättaren är ju du den siste att klaga, eftersom du verkar tycka att förslagen i första posten är urusla. Därför lär ju din sida bli så kolossalt mycket bättre, eller vad menar du att vi ska förvänta oss? :P Kan du säga vad som är fel med förslagen, och vad du kommer göra bättre? Jag tyckte det var snyggt, och om du inte tycker det var så märkvärdigt har du antingen en del att äta upp när er sida blir klar, eller så gör du/ni nåt så mycket "bättre" i er smak än vad som visades här. :ermm:

Vadå för förslag?

Om du syftar på G5-designen så tycker jag följande:

  • Hela sidan känns omordern (vilket är logiskt då den designades 03). Exempel;
    • Kantigheten
    • Svarta ramlinjerna.
    • Toningarna.
    • Färgerna.

    [*]Sidan är väldigt stökig, för mycket och för starka färger på många håll.

    [*]Allt innehåll ligger väldigt tätt inpå varandra, vilket försämrar läsligheten.

    [*]De starka färgerna i menyn till vänster gör att man tappar fokuset från nyheterna.

    [*]Kolumnen till höger med slumpad bild mm är för bred och snor också för mycket av fokuset på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå för förslag?

Om du syftar på G5-designen så tycker jag följande:

  • Hela sidan känns omordern (vilket är logiskt då den designades 03). Exempel;
    • Kantigheten
    • Svarta ramlinjerna.
    • Toningarna.
    • Färgerna.

    [*]Sidan är väldigt stökig, för mycket och för starka färger på många håll.

    [*]Allt innehåll ligger väldigt tätt inpå varandra, vilket försämrar läsligheten.

    [*]De starka färgerna i menyn till vänster gör att man tappar fokuset från nyheterna.

    [*]Kolumnen till höger med slumpad bild mm är för bred och snor också för mycket av fokuset på sidan.

Jag tycker sidan har god läslighet eftersom den är indelad i tre på bredden. Till vänster är länkar, i mitten är nyheter och text, och till höger är lite övrigt såsom dagens fråga/bild, senaste foruminlägget. Längst till höger är reklam. Strukturerat och lättläst, men kanske lite trångt. Skuggningarna är snygga, och varför du tycker de känns gamla har jag ingen aning om. Tycker färgklickarna i länkfälten inte gör ett dugg, tvärtom så höjer de kvaliteten på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå för förslag?

Om du syftar på G5-designen så tycker jag följande:

  • Hela sidan känns omordern (vilket är logiskt då den designades 03). Exempel;
    • Kantigheten
    • Svarta ramlinjerna.
    • Toningarna.
    • Färgerna.

    [*]Sidan är väldigt stökig, för mycket och för starka färger på många håll.

    [*]Allt innehåll ligger väldigt tätt inpå varandra, vilket försämrar läsligheten.

    [*]De starka färgerna i menyn till vänster gör att man tappar fokuset från nyheterna.

    [*]Kolumnen till höger med slumpad bild mm är för bred och snor också för mycket av fokuset på sidan.

Jaaa. Den nya GTASidan ska ha rooooosa ramlinjer! (w00t):wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...