Jump to content

Metallica


W@ll@
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad har du för källa?

Rykten som sagt, men dom ska ut på europa turne, fick ett nyhetsbrev från dom där det stod att dom ska spela på en festival i en viss bandmedlems hemland. En av festivalerna som det ryktades om är dom klara för nu.

FESTIVALS

Thursday June 28 Serbia Zredjanin

Saturday June 30 Spain Madrid

Sunday July 1 Belgium Werchter

Tuesday July 3 Greece Athens

Saturday July 7 Roskilde Festival

METALLICA + support(s):

Thursday July 5 Austria Vienna

Sunday July 8 England Wembley

Tuesday July 10 Norway Oslo

Thursday July 12 Sweden Stockholm

Sunday July 15 Finland Helsinki

Wednesday July 18 Russia Moscow

Det här är schemat det ryktas om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rykten som sagt, men dom ska ut på europa turne, fick ett nyhetsbrev från dom där det stod att dom ska spela på en festival i en viss bandmedlems hemland. En av festivalerna som det ryktades om är dom klara för nu.

FESTIVALS

Thursday June 28 Serbia Zredjanin

Saturday June 30 Spain Madrid

Sunday July 1 Belgium Werchter

Tuesday July 3 Greece Athens

Saturday July 7 Roskilde Festival

METALLICA + support(s):

Thursday July 5 Austria Vienna

Sunday July 8 England Wembley

Tuesday July 10 Norway Oslo

Thursday July 12 Sweden Stockholm

Sunday July 15 Finland Helsinki

Wednesday July 18 Russia Moscow

Det här är schemat det ryktas om.

Undrar om man ska ta sig iväg och se dom..? Inte för att dom är så vidare live nuförtiden, men skulle ändå vara en cool upplevelse - inte minst att kunna skryta om att man har sett Metallica! :blink: Annars så föredrar jag ju Maiden live.. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska fan dit med bror min Lite nervös bara, har aldrig vart på en så stor konsert med ståplats, förra Metallica konserten hade jag sittplats. Nån som vet om det är livfarligt och om jag kommer dö?

Det ska nog inte vara någon fara. På dom flesta konserter nu för tiden har dom spärrat av en del, så att alla inte ska tränga sig längst fram, för att undvika att folk blir nertrampade. Om du var på konserten i GBG förstår du hur jag menar

Btw, vart har du varit så länge ? :)

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska nog inte vara någon fara. På dom flesta konserter nu för tiden har dom spärrat av en del, så att alla inte ska tränga sig längst fram, för att undvika att folk blir nertrampade. Om du var på konserten i GBG förstår du hur jag menar

Btw, vart har du varit så länge ? :)

Aight, aja jag är sugen iallfall. Någon annan som har erfarenhet av ståplatser på stora konserter? Något jag bör veta? Är lite nervig.

Btw, jag har vart här hela tiden. Postar sällan dock :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aight, aja jag är sugen iallfall. Någon annan som har erfarenhet av ståplatser på stora konserter? Något jag bör veta? Är lite nervig.

Btw, jag har vart här hela tiden. Postar sällan dock :wub:

Äsch, om det blir Mosh så är det bara att försöka hålla dig ute i kanten av den, och om någon håller på med dig på något vänster så slå den bara en jävel, det hjälper och det brukar inte bli slagsmål iheller. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att man kom in på Ticnets hemsida efter 2 timmar i kö.

Men då var ju biljetterna slut :'( :'(

Någon som vet någon annan sida?

Vi sitter i samma båt.

Men ta't piano, imorgon eller i veckan släpps det returbiljetter (= biljetter som inte betalats av de som bokat). I värsta fall kan du ta dina pensionsbesparingar och gå lös på de hjärtlösa biljettkrängarna på Tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Antar att det här är den mest aktuella tråden...

vilka var på konserten? Jag var där, och det var över förväntan! Fantastisk spellista, bara från deras tidigaste album och de riktigt stora låtarna. 8/10 totalt, det hade varit 9/10 om det var mer röj och 10/10 om man fick höra vissa låtar som Sanitarium eller Wolf and Man.

Bästa av allt: JAG FICK ULRICHS TRUMSTOCK!! :mellow: Han såg hur galet jag viftade med armarna och hur desperat jag såg ut, jag måste ha varit ett givet val när han slängde ut dem ;) Blev totalt överlycklig när jag fångade den, och han svarade med en tummen-upp, som jag såklart svarade med två tummar tillbaka!

(Laddar upp bilder sen)

Nån annan med nån fin berättelse?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där! Och gud vilken skön stämmning. Allt var underbart.

Setlisten var sjukt bra, James röst var sjukt bra, Ljudet i övrigt var sjukt bra.

Hitills bästa konserten jag var på. Vi kom tyvärr så jävla sent så vi fick inga platser inne i "röjet", men men..

Vi hade tur, vi stog i en aaaaaslång kö utanför stadion när vi hörde ACDC låten började spelas, då skrek en vakt "Det finns en kort kö som ni kan ställa er i så ni kommer in direkt". Vi sprang allt vi pallade, fick biljetterna rivna och sprang in på arenan och precis när vi kom in så började Ecstasy of Gold. Det var rent magiskt.

Jävligt bra låtval som sagt, otippade låtar om man kollar på tidigare setlists för "Sick of the studio tour", aja

Roligt när Lars snackade Svenska också, hoppas han håller vad han lovar och kommer tillbaka nästa år. I Göteborg dock :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var där! Och gud vilken skön stämmning. Allt var underbart.

Setlisten var sjukt bra, James röst var sjukt bra, Ljudet i övrigt var sjukt bra.

Hitills bästa konserten jag var på. Vi kom tyvärr så jävla sent så vi fick inga platser inne i "röjet", men men..

Vi hade tur, vi stog i en aaaaaslång kö utanför stadion när vi hörde ACDC låten började spelas, då skrek en vakt "Det finns en kort kö som ni kan ställa er i så ni kommer in direkt". Vi sprang allt vi pallade, fick biljetterna rivna och sprang in på arenan och precis när vi kom in så började Ecstasy of Gold. Det var rent magiskt.

Jävligt bra låtval som sagt, otippade låtar om man kollar på tidigare setlists för "Sick of the studio tour", aja

Roligt när Lars snackade Svenska också, hoppas han håller vad han lovar och kommer tillbaka nästa år. I Göteborg dock :)

Danska var det nog med största säkerhet. Fast den kan ju ha varit lite försvenskad. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...