Jump to content

Metallica


W@ll@
 Share

Recommended Posts

Ja.... för det var ju det sa..... Nä.. jag tycker St anger har några bra låtar... jag sa att jag inte gillade dom som bara hört st anger och kallar sig för fan och tar upp massa plats på konserternanär man har ett helt 80 och 90 tal att lyssna innan man har hört det riktiga metallica....

För det är så tragiskt när man kan se på två mils avstånd att det är en B rockare som står där

Hur ser en riktig rockare ut då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

R2D2:

May I ask why?

_EMIL_:

Ska du ha en riktig hårdrockare ska du leta efter en med långt hår ca 40-50 år i slitna jeanskläder med tygmärken på och mustach.....

Annars brukar svart kläder en oskriven regel.....

Men att ge dig ett argument som punkterar denna diskution kan jag säga att hårdrockare är nått man är och förblir...

Hör du någon som säger: Jag gillade slayer en sommar. det är ingen hårdrockare. den personen försökte vara något den sommaren.....

Ett äkta fan eller rockare som vi kallar det nu.... lever för det dom lyssnar på. skiter i omvärlden och deras åsikter. för dom älskar det dom lyssnar på.. dom lever för det.....

Och jag lovar dig att alla som jag kallar för B rockare eller hårdrockswanabes som var på den konserten lyssnar inte på metallica idag..... inte på hårdrock över huvud taget.....

End of story..... eller har du något meningslöst argument att upplysa mig om

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... (bara tre punkter)

du har fel....

jag är inte tuff (är riktigt snäll)

jag är inte äkta. (Måste iallafall vart minst 20 år någon gång uner 80 talet)

Jag är hårdrockare......(7st)

men som sagt. hårdrockare är något du är. inte något du blir..

och dom i kön jag inte gillar försökte bli en hårdrockare.... eller en wannabe... Dom var inga då. Å dom är inga nu

Åh för att inte gå offtopic mer då...

St Anger kom ut försent.... Metallica levade på sitt namn och det dom har gjort under hälften av nittiotalet och början av 2000 talet.... Dom hade dratt fulla arenor även utan St Anger.. vilket jag nu i efterhand önskar var fallet. Men jag var skitglad för nya skivan innan den kom ut... den har bra låtar... men den står inte för det dom en gång var.

Vilket med för att en hel del unga människor kanske hör eller upplever Metallica för första gången. Vilet med för problemet att unga människor byter lätt stilar... ena dagen det andra dagen det.

Jag är besviken på St anger. den e bättre en reload, men mycket sämmre en vad det tidiga eller äkta metallica var. (en?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... (bara tre punkter)

du har fel....

jag är inte tuff (är riktigt snäll)

jag är inte äkta. (Måste iallafall vart minst 20 år någon gång uner 80 talet)

Jag är hårdrockare......(7st)

men som sagt. hårdrockare är något du är. inte något du blir..

och dom i kön jag inte gillar försökte bli en hårdrockare.... eller en wannabe... Dom var inga då. Å dom är inga nu

Är du säker på att dom "försökte" vara hårdrockare? Dom kanske bara gillar musiken utan att försöka ha en passande image. Det finns folk som lyssnar på mer än en sorts musik vet du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

R2D2:

May I ask why?

_EMIL_:

Ska du ha en riktig hårdrockare ska du leta efter en med långt hår ca 40-50 år i slitna jeanskläder med tygmärken på och mustach.....

Annars brukar svart kläder en oskriven regel.....

Men att ge dig ett argument som punkterar denna diskution kan jag säga att hårdrockare är nått man är och förblir...

Hör du någon som säger: Jag gillade slayer en sommar. det är ingen hårdrockare. den personen försökte vara något den sommaren.....

Ett äkta fan eller rockare som vi kallar det nu.... lever för det dom lyssnar på. skiter i omvärlden och deras åsikter. för dom älskar det dom lyssnar på.. dom lever för det.....

Och jag lovar dig att alla som jag kallar för B rockare eller hårdrockswanabes som var på den konserten lyssnar inte på metallica idag..... inte på hårdrock över huvud taget.....

End of story..... eller har du något meningslöst argument att upplysa mig om

Haha okey om man har staskig skäggväxt då? Och ja man är och förblir en stil, bara o hitta sin rätta. Och nån som säger att slayer är bra är inte hårdrockare, utan trash metallare, smartass >_<

edit: Jag lyssnar på Black metal, gör det mig till ständig svart metallare? vem orkar använda corpsepaint varje dag?

edit2: Man behöver inte heller klä sig efter stilen bara för man gillar det, eller hur?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är också ganska tragisk. Faktiskt.

Får jag knulla dig?

Så om man har gillat hårdrock i större delen av sitt liv så är man ingen riktig rocker?

Så man måste vart runt 20 år på 80-talet för att vara en riktig rocker?

Som sagt. Får jag knulla dig?

Wow dufus, du var mig en dum rackare. Kryp ner i ditt hål igen, och kom inte tillbaka förrens du har odlat ett par IQmaskar till.

Kära stellHell.

Är det här inteligensnivån man måste ha för att man ska kunna diskutera på den här sajten så förlåt mig.. trodde disktuioner var när man diskuterade saker....

inte bara spottade ur sig personliga påhopp utan argument över huvud taget... vi är inga politiker du vet!

och Xemtoth:

Självklart måste du inte vara konstant svartklädd... men du är 95% av din tid det eller hur.. förhoppningsvis klär man sig i den stilen man vill... men oftast stämmer den stilen ganska bra på sin musikstil

och nej... Slayer är inte hårdrock utan trash... jag vet.. å andra sidan är inte metallica hårdrock heller.... drog hela den tunga musiken över samma kam

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är också ganska tragisk. Faktiskt.

Får jag knulla dig?

Så om man har gillat hårdrock i större delen av sitt liv så är man ingen riktig rocker?

Så man måste vart runt 20 år på 80-talet för att vara en riktig rocker?

Som sagt. Får jag knulla dig?

Wow dufus, du var mig en dum rackare. Kryp ner i ditt hål igen, och kom inte tillbaka förrens du har odlat ett par IQmaskar till.

Kära stellHell.

Är det här inteligensnivån man måste ha för att man ska kunna diskutera på den här sajten så förlåt mig.. trodde disktuioner var när man diskuterade saker....

inte bara spottade ur sig personliga påhopp utan argument över huvud taget... vi är inga politiker du vet!

Så om inte mina åsikter stämmer med dina.... skit i mig då eller kom med nått vettigt

och Xemtoth:

Självklart måste du inte vara konstant svartklädd... men du är 95% av din tid det eller hur.. förhoppningsvis klär man sig i den stilen man vill... men oftast stämmer den stilen ganska bra på sin musikstil

och nej... Slayer är inte hårdrock utan trash... jag vet.. å andra sidan är inte metallica hårdrock heller.... drog hela den tunga musiken över samma kam

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kära stellHell.

Är det här inteligensnivån man måste ha för att man ska kunna diskutera på den här sajten så förlåt mig.. trodde disktuioner var när man diskuterade saker....

inte bara spottade ur sig personliga påhopp utan argument över huvud taget... vi är inga politiker du vet!

Så om inte mina åsikter stämmer med dina.... skit i mig då eller kom med nått vettigt

Det han menar är trångsyntheten i dina inlägg.

Varför måste man försöka ha en viss stil bara för att man råkar gilla musiken till exempel? Du förutsätter att alla som går på Metallica-konsert försöker vara hårdrockare. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker väldigt synd om oss "Allätare" i musikvärlden, och vi då är wannabe-allt.

Och tänk då klädstilen på en sådan, och han måste ha ett klädesplagg för varje musiksort han lyssnar på. Ska man ha med sig ombyte på stan då om man lyssnar på mp3 när man är ute och går?

Ser du hela grejen dufus. Klädstilar och musikstilar är helt olika saker, och ska aldrig läggas ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Jag gör som så och bumpar den här.

Den här ska tydligen vara med på deras nya platta.

OCH dom lär vara klara för Roskilde och Stockholms Stadion i sommar, alltså inget Hultsfred om man får tro på rykten.

Nu kunde jag inte gå in på länken, för jag sitter på en skoldator med URL-filter, men jag antar att det där är en länk till någon fil som man kan ladda hem - det är inget som anses särskillt populärt att diskutera här på GTAsaten... :)

Det jag misstänker om den där, är exakt samma sak som med "St. anger Promon" som så friskt flödade på internet innan St. Anger releasen - att det är band med sångare som låter skapligt likt James Hetfield, och där dom sedan hävdar att Metallica är upphovsmännen bakom låtarna... :) Några sådana låtar är bland andra;

- Hunger (som Eternal decision har gjort)

- Power (med samma upphovsmän)

- Valley Of Misery (Mind-A-Stray / Holocaust, som dom hette innan)

- Hell Yeah (som Rob Zombie gjort, just precis! (w00t))

Samt lite blandat material med Kerb Dog och diverse andra mer eller mindre kända band. Jag är hur som hellst ganska så säker på att det där INTE är Metallicas nya skiva... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kunde jag inte gå in på länken, för jag sitter på en skoldator med URL-filter, men jag antar att det där är en länk till någon fil som man kan ladda hem - det är inget som anses särskillt populärt att diskutera här på GTAsaten... :mellow:

Du lyssnar direkt på sidan, inget fuffens, har vart här länge nog för att veta vad man får posta och inte posta.

Geten123, vet att dom alltid har den på innan dom går på, men det är tydligen första gången som dom har spelat in den och ska släppa på skiva, det var Rick Rubin som övertalade dom tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du lyssnar direkt på sidan, inget fuffens, har vart här länge nog för att veta vad man får posta och inte posta.

Geten123, vet att dom alltid har den på innan dom går på, men det är tydligen första gången som dom har spelat in den och ska släppa på skiva, det var Rick Rubin som övertalade dom tydligen.

Jaså? :rolleyes: Fan, då måste jag kolla in vad det är för något när jag kommer hem... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kunde jag inte gå in på länken, för jag sitter på en skoldator med URL-filter, men jag antar att det där är en länk till någon fil som man kan ladda hem - det är inget som anses särskillt populärt att diskutera här på GTAsaten... :unsure:

Det jag misstänker om den där, är exakt samma sak som med "St. anger Promon" som så friskt flödade på internet innan St. Anger releasen - att det är band med sångare som låter skapligt likt James Hetfield, och där dom sedan hävdar att Metallica är upphovsmännen bakom låtarna... :rolleyes: Några sådana låtar är bland andra;

- Hunger (som Eternal decision har gjort)

- Power (med samma upphovsmän)

- Valley Of Misery (Mind-A-Stray / Holocaust, som dom hette innan)

- Hell Yeah (som Rob Zombie gjort, just precis! :ph34r:)

Samt lite blandat material med Kerb Dog och diverse andra mer eller mindre kända band. Jag är hur som hellst ganska så säker på att det där INTE är Metallicas nya skiva... :>

Är du full eller? De sjunger ju inte ens någonting i den låten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du full eller? De sjunger ju inte ens någonting i den låten.

Nej... Var du blind när du läste mitt inlägg eller (för att använda mig av samma trevliga tilltalston som föregående talare...)?

Om du läst mitt inlägg, så hade du nämligen sett KLART OCH TYDLIGT att det stod "Nu kunde jag inte gå in på länken, för jag sitter på en skoldator med URL-filter..." längst upp i inlägget... :rolleyes:

Om det inte var någonting annat som du syftade på? I så fall ber jag om ursäkt.. ;)

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...